روانشناسي و سلامت روان سلامت

راه هایی برای جلوگیری از استرس قبل از اینکه روی شما تأثیر بگذارد

تقویم فارسی اندروید

عبارتی وجود دارد که آریانا هافینگتون می گوید: “استرس اجتناب ناپذیر است، اما استرس تجمعی قابل اجتناب است.” و از آنجایی که همه ما روزهایی را داریم که لیست کارهایمان بسیار طولانیست و احساس می کنیم کاملاً در ذهن مان نمی ماند، مهم است که خود را با ابزارهایی مسلح کنیم تا قبل از اینکه استرس تجمعی شود و به فرسودگی شغلی منجر شود، جلوگیری از استرس را در پیش بگیریم.

ما از متخصصین خود خواستیم تا روش‌ های کوچکی را قبل از اینکه استرس بر ما غلبه کند، آزموده اند با ما در میان بگذارند. شما کدام یک از این استراتژی ها را امتحان خواهید کرد؟

جلوگیری از استرس

روز خود را از شب قبل برنامه ریزی کنید

دکتر. نادین کالینز، مربی سلامت معنوی، سخنران و نویسنده، آتلانتا، جورجیا: یکی از نکاتی که به من کمک می کند این است که روز بعد خود را از شب قبل برنامه ریزی کنم. قبل از خواب، چشمانم را می بندم و تجسم می کنم که می خواهم روز بعدم چگونه باشد. سپس فهرست کاملی از تمام کارهایی که باید انجام دهم را می نویسم. روز بعد، برای هر ایده جدیدی که باید آن روز انجام دهم، از خواب بیدار می شوم. انجام این تمرین این احساس را در روز بعد از بین می برد: “خدایا، فراموش کردم که امروز باید این کار را انجام دهم.” در عوض، فقط به من این امکان را می دهد که در صورت لزوم لیست خود را بازبینی کنم.

تمرین تنفسی 3-3-5 را امتحان کنید

ناشین سامتالی، سخنران و مربی توانمندسازی، تورنتو، کانادا: برای جلوگیری از استرس، تمرین تنفسی 3-3-5 را در زندگی روزمره خود اجرا می کنم. فوراً بدنم را آرام می کند و به من امکان می دهد به تمام ایده ها و ابزارهایی که برای حرکت رو به جلو و سازنده نیاز دارم دسترسی داشته باشم. شما به سادگی سه بار از طریق بینی خود نفس بکشید، آن را برای سه شماره نگه دارید و سپس آن را با پنج شماره از طریق دهان رها کنید. این ساده و بسیار مؤثر است و می‌ توان آن را در هر مکان و در هر زمان انجام داد!

چشمان خود را ببندید و اسکن بدن انجام دهید

آنیتا بالارج، مربی اجرایی، چنای، هند: من سعی می کنم چشمانم را ببندم و به احساسات بدنم توجه کنم، به خصوص احساس روده و گردنم. من به خصوص در ناحیه روده و گردن و شانه هایم استرس را احساس می کنم. گاهی اوقات می توانم احساس کنم که تمام دنیا روی شانه های من سنگینی می کند. از آنجایی که در ابتدای کارم یک تصادف آسیب زا برایم رخ داد و در ابتدای کارم دچار فشار شدید گردن شدم، می‌ دانم که استرس در گردن و روده‌ ام وجود دارد. با اسکن ذهنی بدنم، می‌ توانم لحظه‌ ای وقت بگذارم تا بفهمم در کجا تنش دارم و سپس در صورت نیاز استراحت کنم.»

روی راه حل تمرکز کنید نه مشکل

مری، مشاور بهداشت روان دارای مجوز در فلوریدا: یک راه عالی جلوگیری از استرس برای من، تمرکز روی راه‌ حل به جای مشکل است. وقتی شروع به تمرکز روی مشکل می کنید، غرق در هورمون های سمی و واکنش های شیمیایی می شوید. وقتی روی راه حل تمرکز می کنید، به شما کمک می کند در زمان حاضر بمانید و با امید به آینده نگاه کنید. این تغییر کوچک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

وقفه هایی را در برنامه خود در نظر بگیرید

مارسی براکمن، نویسنده، خالق پادکست، هنرمند و مربی در نیویورک: زمانی که می دانم روز بسیار پرمشغله و پر استرسی در پیش دارم، مطمئن می شوم که در رزروهای برنامه ریزی شده خود زمان خالی می گذارم تا بتوانم استراحتی آرام بخش داشته باشم. چای نعناع درست می‌ کنم، آرام می‌ نشینم و نفس می‌ کشم و یک بازی ویدیویی بی‌ معنایی با تلفنم بازی می‌ کنم تا به مغزم استراحت بدهم. من همیشه بعد از آن احساس بهتری دارم و می‌ توانم قرار بعدی را با آرامش و تعادل انجام دهم.

جلسات هفتگی خود را بنویسید

-آماندا، تولید مجازی، ممفیس، تنسی: هر هفته، می‌ نشینم و جلسات هفتگی‌ ام را با استفاده از کاغذ نقطه‌ دار و کد رنگی می‌ نویسم. جلسات «فعال» و جلسات «بدون اقدام» را علامت‌گذاری می‌ کنم، بنابراین می‌ دانم کدام جلسات برای ملحق شدنم اولویت دارند. بازنویسی برنامه‌ ام روی کاغذ به من این امکان را می‌ دهد که به صورت بصری زمانی را پیدا کنم که بتوانم روی پروژه‌ ها تمرکز کنم و برای تفکر استراتژیک وقت بگذارم.

یک لحظه بیرون بروید

-ناتالی بروبین، نویسنده، اوشن ساید، کالیفرنیا: من قبل از اینکه خیلی استرس داشته باشم به ساحل می روم. من یک نویسنده هستم، بنابراین برنامه منعطفی دارم و پنج دقیقه با ساحل فاصله دارم. این کار همیشه برای جلوگیری از استرس به من کمک می‌ کند. بنابراین استرس من را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

به آرایشگاه بروید

– کوین اروین کلی، معمار، لس آنجلس، کالیفرنیا: روزهایی هستند که به انتهای توانم می رسم، اما استراتژی شماره یک من برای جلوگیری از استرس قبل از اینکه بر من غلبه کند این است: من موهایم را کوتاه می کنم. عجیب است، می دانم اما بیشتر اوقات، من احساس استرس می کنم به این دلیل که همه چیز به نظرم طاقت فرسا، بی نظم و خارج از کنترل به نظر می رسد. کوتاه کردن موی من عملی است و به نظر می رسد که دارم چیزی را تمام می کنم، رام می کنم و تحت کنترل هستم. مرا از دفتر دور می کند و روی صندلی دیگری می نشاند تا دنیا را ببینم. همچنین من را از استفاده از تلفن همراه، لپ‌ تاپ، ماشین‌ حساب، خودکار یا دست‌ هایم در حالی که روی صندلی آرایشگر نشسته‌ ام باز می‌ دارد و به من اجازه می‌ دهد با یک فرد عینی – آرایشگر – خارج از دنیای معمولی‌ ام صحبت کنم. به عبارت ساده، احساس می‌ کنم که دارم کار خوبی برای خودم انجام می‌ دهم و از خودم مراقبت می‌ کنم.

از خود بپرسید که چگونه به یک دوست توصیه می کنید

کریستین میخوف، کارشناس سلامت و نویسنده، رویال اوک، میشیگان: برای اینکه از استرس سبقت بگیرم، از خودم می پرسم اگر بخواهم این مشکل را برای یکی از دوستانم عیب‌ یابی کنم، چه پیشنهادی به او می‌ دهم؟ این سؤال همیشه به من کمک می‌ کند تا دوباره چارچوب‌ بندی کنم. گاهی اوقات داشتن یک لیست از چند گزینه به من کمک می کند تا به جای واکنش عجولانه نشان دادن، فعال تر باشم. زمانی که به نظر می رسد همه چیز به سمت و سویی درست می لغزد و به من حس کنترل می دهد.

برای خودمراقبتی وقت بگذارید

-آماندا ادمانسون، معلم ابتدایی، کوالالامپور، مالزی: برای من، جلوگیری از استرس مربوط به موارد غیرقابل مذاکره است: آن فعالیت‌ های روزانه مرتبط با مراقبت از خود است. آنها فقط به من این امکان را می دهند که حتی زمانی که شرایط پر استرسی پیش می آید، منطقی تر و آرام تر باشم. حفظ یک ذهنیت روشن و مثبت باعث می شود که آن لحظات استرس زا قابل کنترل تر شوند. موارد اصلی برای من مدیتیشن، ورزش، راه رفتن با سگ و مطالعه است. همه این تشریفات به حفظ تعادل و آرامش من کمک می‌ کنند و به من فضایی می‌ دهند تا بتوانم وقتی احساسات پیچیده‌ تری را به چالش می‌ کشم، بهتر با آنها کنار بیایم.

 

منبع:

thriveglobal

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی