سلامت سلامت جسمي

کنترل و حبس نفس راهکاری برای آن ها که سخت به خواب می روند

تقویم فارسی اندروید

مشکل خواب

اگر شب ها سخت به خواب می روید و مشکل خواب دارید٬  تمرین حبس نفس را انجام دهید. تنفس یکی از راه هایی است که می تواند در تقویت و بهبود خواب شما موثر باشد. شما بعد از یک روز پر تنش و سخت کاری نیاز به یک خواب عمیق دارید. با این حال وقتی به رخت خواب می روید نمی توانید بخوابید. هر چه در جایتان غلط می زنید و جا به جا می شوید و هر ترفندی را امتحان می کنید باز هم بی نتیجه است. می دانید که اگر به همین ترتیب پیش برود فردا در محل کارتان اصلا تمرکز ندارید و بی حوصله اید. ما یک پیشنهاد برایتان داریم. یک ترفند ساده را امتحان کنید. تمرین تنفسی که برایتان در نظر گرفته ایم باعث می شود که هورمون های خواب در بدنتان ترشح شوند و شما به خواب بروید.

نگه داشتن تنفس

این یک واقعیت است که توسط یوگا نیز اثبات شده است. شما با حبس نفس تان باعث می شوید خواب به سراغتان بیاید. این کار نه تنها خواب را به چشمانتان می کشاند که باعث کاهش استرس و آرامش شما نیز می شود. در تمرین های یوگا نیز از همین ترفند برای ایجاد آرامش استفاده می شود. وقتی شما نفس خود را حبس کنید دی اکسید کربن در ریه تان جمع می شود و همین باعث کاهش استرس و از خواب آلدگی می شود.

چگونه آن را انجام دهید و زود بخوابید؟

در اینجا این تمرین را گام به گام به شما آموزش می دهیم.

مرحله 1. ابتدا به یکی از پهلوهای خود دراز بکشید. ترجیحا روی پهلوی راست بخوابید چرا که قلب در سمت چپ بوده و دراز کشیدن به چپ ممکن است باعث اعمال فشار روی قلب شود.

مرحله ی 2. چشمانتان را ببندید و یک نفس عمیق بکشید. مطمئن شوید که شکمتان کاملا پر شده و بالا آمده است.

مرحله 3. تا جایی که می توانید نفستان را نگه دارید. تا حدی که از توانتان بر می آید نفستان را حبس کرده و منتظر بمانید. وقتی دیگر نتوانستید نفستان را نگه دارید آن را رها کنید.

مرحله 4. این عمل را پنج یا شش بار هر شب قبل از خواب انجام دهید. ممکن است نتایج این تمرین به مرور زمان مشخص شود.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی