تناسب اندام سلامت

خوردن قبل یا بعد از ورزش و تمرین درست است؟

این چیزی است که سالهاست بحث شده است که آیا قبل از ورزش کردن باید چیزی بخوریم یا بعد از ورزش کردن؟ در حال حاضر یک مطالعه جدید انجام گرفته که پاسخ به این سوال را از نظر علمی مشخص می کند.

محققان دانشگاه های Bath، Birmingham، Newcastle و Stirling، انرژی مصرفی 12 مرد سالم و بالغ را در سن 20 تا 26 سالگی تجزیه و تحلیل کردند. هر یک از مردان سه آزمایش مختلف را انجام دادند: خوردن صبحانه جو و شیر و سپس استراحت (بدون انجام هیچ ورزشی)، صبحانه مشابه دو ساعت قبل از دوچرخه سواری به مدت 60 دقیقه و در نهایت، قبل از انجام 60 دقیقه ورزش صبحانه کامل را صرف کردند.

باید قبل یا بعد از ورزش چیزی بخورید؟

این مطالعه نشان داد که وقتی افراد صبحانه را حذف کردند، به طور متوسط ​​روزانه حدود 150 کالری مصرف کالری بیشتری داشتند و این بدان معنی است که ورزش با شکم خالی بهترین روش برای کاهش وزن است.

“البته این نتایج نشان می دهد که نخوردن صبحانه توسط جوانان، قبل از تمرین، یک کمبود انرژی کوتاه مدت را به دنبال دارد.” در اینجا آمده است که چگونه کار می کند: هنگامی که شما با معده خالی ورزش می کنید، بدن شما انرژی مورد نیاز را از غذا به دست نمی آورد، بنابراین از منابع دیگر مانند چربی بدن ذخیره شده برمی دارد که باعث می شود ورزش شما در سوختن چربی ها موثر باشد و به شما کمک کند وزن از دست بدهید.

علاوه بر این ورزش در حالت گرسنگی سطح انسولین شما را پایین نگه می دارد و به بدن اجازه می دهد که هورمون رشد بیشتری تولید کند که همچنین چربی ها را می سوزاند. “هنگامی که انسولین بالا می رود، همانطور که پس از خوردن شما اتفاق می افتد بدن شما در حالت خوابیده است که چربی ها را ذخیره کند و آنها را بسوزاند”، فوئنیکس آستین، یک متخصص پزشکی ورزشی، به MindBodyGreen توضیح داد. “مهم نیست که اگر بعد از وعده غذایی مثل یک فرد دیوانه ورزش کنید، در هر صورت نمی توانید چربی بدن خود را تا میزان انسولین کاهش دهید، که این پروسه معمولا می تواند دو تا سه ساعت یا بیشتر طول بکشد.

اما اگر ترجیح می دهید صبحانه بخورید قبل از اینکه ورزش کنید، نگران نباشید. مزایایی هم برای این مورد وجود دارد. به عنوان مثال، محققان دریافتند کسانی که صبحانه خوردند، ابتدا کلیه کربوهیدراتها را به کلی اضافه کردند، در حالی که آنها ورزش می کردند و متابولیسم آنها برای روز بعد افزایش پیدا می کرد.

و اگر تصمیم به سوزاندن کالری قبل از جلسه تمرین دارید، فقط مطمئن شوید که دستورالعمل های صبحانه سریع و آسان که فوق العاده سالم هستند را بررسی کنید.

منبع:

besthealthmag

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی