خواص مواد غذايي سلامت

خوردن سیر چگونه با سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه می کند

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان

سیر قرن هاست که هم به عنوان غذا و هم به عنوان دارو استفاده می شود. در واقع، خوردن سیر ممکن است طیف وسیعی از فواید سلامتی را به همراه داشته باشد. این شامل کاهش خطر بیماری قلبی، بهبود سلامت شناختی، افزایش عملکرد سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان است.

این مقاله توضیح می دهد که چگونه سیر به ویژه در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا از بدن محافظت می کند.

خوردن سیر

سیر می تواند عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند

سیر حاوی ترکیباتی است که به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با میکروب ها کمک می کند.

سیر کامل حاوی ترکیبی به نام آلین است. هنگامی که سیر له می شود یا جویده می شود، این ترکیب به آلیسین تبدیل می شود که ماده فعال اصلی سیر است.

آلیسین حاوی گوگرد است که به سیر بو و طعم متمایزی می دهد.

با این حال آلیسین ناپایدار است، بنابراین به سرعت به سایر ترکیبات حاوی گوگرد تبدیل می شود که تصور می شود خواص دارویی سیر را می دهد.

نشان داده شده است که این ترکیبات پاسخ مبارزه با بیماری برخی از انواع گلبول های سفید خون را در بدن هنگام مواجهه با ویروس ها، مانند ویروس هایی که باعث سرماخوردگی یا آنفولانزا می شوند، تقویت می کنند.

خلاصه

سیر را می توان له کرد، جوید یا برش داد تا آلیسین تولید شود که تصور می شود سیر را تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می کند.

آیا سیر می تواند از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کند؟

سیر به عنوان درمانی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا نویدبخش است.

مطالعات نشان داده اند که سیر ممکن است در وهله اول خطر ابتلا به بیماری و همچنین مدت زمان بیمار شدن را کاهش دهد. همچنین ممکن است شدت علائم را کاهش دهد.

یک مطالعه به 146 داوطلب سالم به مدت 3 ماه مکمل سیر یا دارونما داد. خطر سرماخوردگی در گروه سیر 63 درصد کمتر بود. با این حال، تفاوت معنی داری بین گروه ها در مدت زمان بهبودی پس از سرماخوردگی وجود نداشت.

مطالعه دیگری نشان داد که سرماخوردگی برای افرادی که در طول فصل سرماخوردگی و آنفولانزا روزانه 2.56 گرم عصاره سیر کهنه خورده بودند در مقایسه با گروه دارونما به طور قابل توجهی کوتاهتر بود. سرماخوردگی آنها نیز شدت کمتری داشت.

اگر اغلب به سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا می شوید، خوردن سیر ممکن است به کاهش علائم شما کمک کند یا به طور کامل از بیماری شما جلوگیری کند.

با این حال، بررسی شواهد نشان داد که بسیاری از مطالعاتی که اثرات سیر بر سرماخوردگی را بررسی می‌ کنند، کیفیت پایینی دارند.

همچنین مشخص نیست که آیا شما نیاز به مصرف مداوم سیر دارید یا اینکه در هنگام شروع بیماری به عنوان یک درمان کوتاه مدت عمل می کند.

خلاصه

خوردن منظم سیر ممکن است به پیشگیری از سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک کند. اگر مریض شدید، خوردن سیر ممکن است شدت علائم شما را کاهش دهد و به بهبودی سریع‌ تر کمک کند.

چگونه فواید سیر را به حداکثر برسانیم

نحوه فرآوری یا تهیه سیر می تواند فواید سلامتی آن را تغییر دهد.

آنزیم آلیناز که آلین را به آلیسین مفید تبدیل می کند، فقط تحت شرایط خاصی کار می کند. همچنین می توان آن را با گرما غیرفعال کرد.

یک مطالعه قدیمی نشان داد که 60 ثانیه مایکروویو یا 45 دقیقه در فر می تواند آلین را غیرفعال کند و مطالعه دیگری نتایج مشابهی را نشان داد.

با این حال، اشاره شد که له کردن سیر و استراحت دادن به آن به مدت 10 دقیقه قبل از پختن می تواند به جلوگیری از از بین رفتن خواص دارویی آن کمک کند.

محققان همچنین اظهار داشتند که از دست دادن فواید سلامتی ناشی از پخت و پز می تواند با افزایش میزان مصرف سیر جبران شود.

در اینجا چند راه برای به حداکثر رساندن مزایای سلامتی سیر وجود دارد:

  • تمام سیر خود را قبل از خوردن له کنید یا خرد کنید. این باعث افزایش محتوای آلیسین می شود.
  • قبل از پخت و پز با سیر له شده، اجازه دهید 10 دقیقه در محیط بماند.
  • از سیر زیاد استفاده کنید – در صورت امکان، بیش از یک حبه در هر وعده غذایی.

خلاصه

اطمینان حاصل کنید که سیر کامل قبل از خوردن له شده، جویده شده یا برش داده شده است. بگذارید سیر له شده 10 دقیقه قبل از پختن بماند.

مکمل های سیر

یکی دیگر از راه های آسان برای افزایش مصرف سیر، مصرف مکمل است.

با این حال، محتاط باشید زیرا هیچ استاندارد تنظیم شده ای برای مکمل های سیر وجود ندارد.

این بدان معناست که محتوای آلیسین و کیفیت آن می تواند متفاوت باشد و همچنین مزایای بالقوه سلامتی نیز متفاوت است.

سیر پودر شده

سیر پودر شده از سیر تازه ای که برش داده شده و خشک شده درست می شود. حاوی آلیسین نیست اما گفته می شود پتانسیل آلیسین دارد.

سیر پودر شده را در دمای پایین فرآوری می کنند و سپس در داخل کپسول قرار می دهند تا از اسید معده محافظت شود.

این به آنزیم آلیناز کمک می کند تا در محیط سخت معده زنده بماند تا بتواند آلین را به آلیسین مفید در روده تبدیل کند.

متأسفانه، مشخص نیست که چه مقدار آلیسین را می توان از مکمل های پودر سیر به دست آورد. این بسته به برند و آماده سازی، بسیار متفاوت است.

عصاره سیر کهنه

وقتی سیر خام برش داده شود و در اتانول 15 تا 20 درصد برای بیش از 1.5 سال نگهداری شود، تبدیل به عصاره سیر کهنه می شود.

این نوع مکمل حاوی آلیسین نیست اما خواص پزشکی سیر را حفظ می کند. بسیاری از مطالعاتی که فوایدی را در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا نشان می‌ دهند، از عصاره سیر کهنه شده استفاده می‌ کنند. در حقیقت سیر ترشی هم می تواند چنین مزایایی داشته باشد.

روغن سیر

روغن سیر نیز یک مکمل موثر است و معمولاً با استفاده از تقطیر با بخار تهیه می شود. معمولاً در کپسول مصرف می شود.

روغن سیر متمایز از روغن با طعم سیر است که برای پخت و پز استفاده می شود که از تزریق سیر خام به روغن های پخت و پز تهیه می شود.

روغن سیر خانگی نیز با موارد متعددی از بوتولیسم مرتبط است بنابراین اگر می‌ خواهید خودتان آن را درست کنید، مطمئن شوید که از روش‌ های نگهداری مناسب استفاده کنید.

خلاصه

انواع رایج مکمل های سیر شامل پودر سیر، عصاره سیر کهنه و روغن سیر می باشد. عصاره سیر کهنه ممکن است بیشترین فواید سلامتی را ارائه دهد.

چه مقدار سیر در روز باید بخورید؟

در حالی که هیچ دوز موثر ثابتی برای سیر وجود ندارد، برخی مطالعات روی سیر خام از 100 میلی گرم سیر خام خرد شده به ازای هر کیلوگرم وزن بدن دو بار در روز استفاده می کنند. این معادل حدود سه تا چهار حبه در روز است.

همچنین می توانید از مکمل عصاره سیر کهنه استفاده کنید. مطالعاتی که مزایای سلامتی سیر کهنه شده را بررسی می‌ کنند، از دوزهای مختلف از 240 میلی‌ گرم تا 2560 میلی‌گرم استفاده می‌ کنند.

مصرف زیاد مکمل های سیر می تواند سمی باشد، بنابراین از دوز توصیه شده تجاوز نکنید.

خلاصه

هیچ دوز موثر ثابت شده ای برای سیر خام یا مکمل های سیر وجود ندارد. از آنجایی که مصرف زیاد مکمل های سیر می تواند سمی باشد، از دوز توصیه شده تجاوز نکنید.

سایر نکات برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی

در اینجا پنج راه دیگر برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی و کمک به جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا آورده شده است:

  • یک پروبیوتیک را در نظر بگیرید. پروبیوتیک ها ممکن است روده سالم را تقویت کنند، پاسخ ایمنی را تقویت کنند و خطر عفونت را در برخی افراد کاهش دهند.
  • یک رژیم غذایی متعادل بخورید. کل رژیم غذایی شما مهم است. دریافت متعادل از مواد مغذی مهم به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که سیستم ایمنی بدن شما در وضعیت خوبی باقی می ماند.
  • سیگار نکشید. دود سیگار می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند و شما را مستعد ابتلا به عفونت کند.
  • از الکل زیاد خودداری کنید. تصور می‌شود الکل زیاد به سیستم ایمنی آسیب می‌ زند و شما را مستعد ابتلا به عفونت می‌ کند.
  • مکمل روی مصرف کنید. قرص یا شربت روی را ظرف 24 ساعت پس از شروع سرماخوردگی مصرف کنید، زیرا ممکن است طول مدت سرماخوردگی را کاهش دهد.

خلاصه

داشتن یک رژیم غذایی متعادل و حفظ یک سبک زندگی سالم برای حفظ سلامت سیستم ایمنی ضروری است.

حرف آخر

مطالعات نشان می دهد که سیر ممکن است به مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. ممکن است خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد و به بهبودی سریع‌ تر کمک کند.

برای به حداکثر رساندن این فواید، بهتر است سیر خام یا عصاره سیر کهنه مصرف شود.

در پایان، سیر هم خوشمزه و هم فوق العاده مغذی است. دلایل بسیار خوبی برای گنجاندن آن در رژیم غذایی وجود دارد.

منبع:

healthline

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی