سلامت سلامت جسمي

عوارض جانبی کاهش وزن بر سیستم ایمنی بدن

تقویم فارسی اندروید

مباحث در مورد رژیم غذایی به سرعت در حال تغییر است. ممکن است با این نظر که داشتن دیدگاه سالم‌ تر در مورد کاهش وزن، مانند اینکه کاهش وزن باید نوعی مراقبت از خود باشد، موافق باشید. اکنون، به نظر می‌ رسد یک مطالعه جدید از این نگرش حمایت می‌کند زیرا، همانطور که آزمایش محققان نشان داده است، محدودیت‌ های تهاجمی غذا ممکن است باعث شود برخی از رژیم‌ های غذایی مستعد ابتلا به بیماری‌ ها شوند. به خواندن ادامه دهید تا در مورد یافته‌ های عوارض جانبی کاهش وزن بر سیستم ایمنی بدن بیشتر بدانید.

عوارض جانبی کاهش وزن

نمونه مطالعه عوارض جانبی کاهش وزن

یک مطالعه جدید ایرانی که در مجله ای آمریکایی با هدف ارزیابی اینکه آیا محدودیت کالری قابل توجه بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد یا خیر منتشر شده است. برای دستیابی به این هدف، تیمی از پزشکان دکترا متخصص در تغذیه و سلامت عمومی، 29 شرکت کننده زن که دارای اضافه وزن بودند، با شاخص توده بدنی بیشتر از 30 کیلوگرم (که معیاری است که انجمن قلب آمریکا آن را چاق می‌داند) جمع آوری کردند.

عوامل آزمایش

محققان 29 زن را به دو گروه تقسیم کردند. یک گروه آزمایشی برای کاهش وزن دارو مصرف کردند، علاوه بر رژیم غذایی که از آن‌ ها خواسته شد 600 کالری کمتر از کالری مورد نیاز استاندارد در روز مصرف کنند.

گروه دیگر از شرکت کنندگان توانستند آزادانه غذا بخورند.

اندازه گیری ها

هم در شروع آزمایش و هم پس از اینکه گروه آزمایش 10 درصد از وزن بدن خود را از دست داد، محققان تعداد لنفوسیت ها (نوعی گلبول سفید که از عملکرد ایمنی بدن پشتیبانی می کند) را در هر یک از شرکت کنندگان اندازه گیری کردند.

آنها بیان کردند زنانی که برای کاهش 10 درصد وزن بدن خود تحت محدودیت کالری و دارو قرار می گیرند، “سلول های کشنده طبیعی” آنها که سلول های کلیدی برای سیستم ایمنی بدن است کاهش می یابد.

در همین حال، در مورد گروهی که آزادانه غذا می‌خوردند، محققان گزارش کردند که هیچ تغییر قابل‌ توجهی در نشانگرهای ایمنی اندازه‌ گیری شده مشاهده نشد.

رژیم غذایی

معنی این آزمایش چیست؟

محققان از یافته های خود نتیجه می گیرند: “کاهش وزن ناشی از محدودیت کالری ممکن است به طور مستقل دفاع ایمنی ضد ویروسی را تضعیف کند.” آنها خاطرنشان می کنند که آزمایشات بالینی بیشتر در مورد این موضوع ضروری است.

همیشه باید قبل از شروع یک طرح سلامتی جدید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مجاز خود صحبت کنید اما برای هدف این گزارش، این مطالعه نباید شما را از کاهش وزن برای رسیدن به اندازه ای که برای شما سالم تر است، منصرف کند. شما می توانید با مشورت از پزشک بخواهید مکمل های تقویت سیستم ایمنی را برای شما تجویز کند.

با این حال، توجه به تغذیه و فعالیت بدنی به طور مشترک از موارد مهم در سفر کاهش وزن شما هستند و شاید مهمتر از همه، همانطور که این مطالعه ممکن است به گونه ای تفسیر شود، خوردن کالری کمتر از آنچه کارشناسان توصیه می کنند، ممکن است به شما کمک کند لاغر شوید اما به روش های دیگر، می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

منبع:

eatthis

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی