ازدواج

این سه کلمه از جمله ” دوستت دارم ” هم مهم تر هستند

تقویم فارسی اندروید

چند بار “دوستت دارم” را به شریک زندگی یا همسر خود گفته اید؟ بسته به طول مدت رابطه شما (و میزان بیان شما)، ممکن است صد، هزار و یا یک میلیون بار شده باشد. بیان کلمات عاشقانه در هر رابطه ای ضروری است اما اگر می توانستید سه کلمه یاد بگیرید که عشق و علاقه شما را روشن می کند و رابطه شما را به یک سطح عمیق تر می برد چه جملاتی را انتخاب می کردید؟

دوستت دارم

سه کلمه تقریبا جادویی وجود دارد که وقتی با صداقت واقعی گفته می شود ارتباط شما را عمیق تر می کند و به معشوق شما اجازه می دهد که واقعاً عشق تان را ببیند.

آماده اید که با این سه کلمه بیشتر آشنا شوید؟!

“قدردان تو هستم”

“قدردان تو هستم” سه کلمه جادویی است که همه ما باید در یک رابطه، همه روابط مان بیشتر بگوییم اما مطمئناً در رابطه صمیمی ما خیلی مهم است.

شاید به این دلیل است که ما اغلب آنها را نمی شنویم و نمی دانیم که ممکن است اینقدر قدرتمند باشند.

همانطور که یکی از شرکت کنندگان مذکر پس از تدریس در یک رویداد تجاری به ما گفت:

“من به همسرم همیشه می گویم” دوستت دارم ” اما من از 3 کلمه شما استفاده کردم و او واقعاً شروع به گریه کرد.”
“سپس من هم شروع به گریه کردم.

“در دو دهه، من مطمئن نبودم که ما احساس صمیمیت زیادی با هم داریم! من همیشه فکر می کردم که او می داند که از او قدردانی می کنم اما گفتن این جمله قدرتمند است. ”

ممکن است اولین باری که این حرف را می زنید یا می شنوید زیاد حسی نداشته باشید اما با شنیدن مداوم جمله “قدردان تو هستم” هرگز پیر نمی شوید!

حتی بعد از 17 سال زندگی باهم، ما هر روز آن را به یکدیگر می گوییم و هنوز هم مانند یک تقویت کننده احساسی حس می شود.

قدردانی سنگ بنای یک رابطه طولانی مدت است

در یک رابطه به آسانی همه چیز نادیده گرفته می شود و دیگر احساس نمی شود اما با جستجوی چیزهایی که می توانند قدردانی شما را برانگیزند و سپس شما بابت آنها ابراز قدردانی می کنید، شما هم احساس خوشبختی می کنید و هم ارتباط عمیق تری خواهید داشت.

تحقیقات مجله شناخت و احساس نشان می دهد که قدردانی کیفیتی است که باعث می شود دیگران بخواهند با شما وقت بگذرانند.

“من قدردان شما هستم” در واقع می تواند قدرتمندتر از “دوستت دارم” باشد

چرا؟

1. “دوستت دارم ” ممکن است برای هر کس متفاوت باشد: تقریباً هر انسانی ممکن است با کسی که او را دوست داشته است دلخوری، جدایی و خیانت را تجربه کرده باشد، ما غالباً احساسات متفاوتی در مورد عشق داریم. از طرف دیگر، قدردانی تقریباً برای همه افراد یک احساس “ایمن” به همراه دارد و چندان هم هزینه ندارد.

2. “دوستت دارم” می تواند از بین برود: ممکن است در یک رابطه “خیلی دوستت دارم” را بشنویم و تقریباً می توان آن را به قدری استفده کرد تا طرف دیگر “سیراب شود”. یک پاسخ مکرر این است: “من می دانم که مرا دوست داری”. از آنجا که ما اغلب آن را می شنویم تقریباً آن را به صورت ناخودآگاه تصدیق می کنیم و اینگونه قدرت خود را از دست می دهد.

3. “دوستت دارم” می تواند فریب دهنده باشد:  “دوستت دارم” می تواند برای دلجویی و سوء استفاده باشد یا حتی می توان از آن برای ساکت کردن همسر استفاده کرد. “می دانید که من شما را دوست دارم” می تواند فریب دهنده باشد اما “من از شما قدردانی می کنم” غافلگیرکننده و دلچسب است.

4. قدردانی می تواند همه چیز را تقویت کند: مطالعات اخیر در زمینه قدردانی ثابت می کند که وقتی ما در حال قدردانی هستیم، سلامت جسمی، روحی و عاطفی ما به طرز چشمگیری بهبود می یابد. قدرت قدردانی می تواند زندگی شما را تغییر دهد. بنابراین تصور کنید که چه چیزی در داشتن احساس شکرگذاری نسبت به شریک زندگی شما می تواند تعمیق را برقرار کند و باعث شعله ور شدن شعله های اشتیاق و غنی سازی دوستی شما شود که در نهایت باعث تقویت سلامتی و نشاط شما هم می شود.

احساس سردرگمی دارید یا نمی دانید چگونه شروع کنید؟

سه راه قدرتمند برای گفتن من از تو قدردانی می کنم

  • به سادگی به چشم او نگاه کنید و بگویید، “من از تو قدردانی می کنم”.
  • از معشوق خود به خاطر خصوصیات منحصر به فردش تشکر کنید: “من از این که تو خیلی بامزه/ مهربان/ جاه طلب/ دوست داشتنی هستی تشکر می کنم.”
  • بابت چیزهای کوچک قدردانی کنید: “من ممنونم که تو همیشه برایم قهوه درست می کنی. “من ممنونم که تو از بچه ها مراقبت می کنی. “من ممنونم که تو امروز تمیزکاری را انجام دادی.

نکته مهم: ما به شما پیشنهاد نمی دهیم كه نگویید دوستت دارم بلكه این حقیقت را با قلب تان بگویید و “من از شما قدردانی می كنم” را هم به آن اضافه كنید.

امروز می توانید از شریک زندگی خود قدردانی کنید؟

منبع:

medium

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی