خواص مواد غذايي سلامت

آشنایی با فواید و خواص چای زنجبیل

تقویم فارسی اندروید

زنجبیل علاوه بر عطر و طعم منحصر به فرد، به خاطر فواید فراوانش در درمان بیماری ها طی هزاران سال به عنوان گیاهی دارویی مورد توجه بوده است. درمان بیماری های جدی مانند سرطان و تقویت عضلات و مفاصل تنها بخشی از فواید و خواص چای زنجبیل است. همچنین مصرف چای زنجبیلی به خاطر غنی بودن از ویتامین ها، مواد معدنی و منیزیم بسیار برای بدن مفید است.

در عصر کنونی اغلب مردم تمایل دارند از مزایای طولانی مدت محصولات طبیعی و خواص دارویی بهره مند شوند و بدین شکل کمتر در معرض بیماری ها قرار بگیرند. در این مقاله به مزایای نوشیدن چای زنجبیل خواهیم پرداخت تا بدانید چگونه می توان با مصرف چای زنجبیلی از خواص فراوانش بهره مند شد.

چای زنجبیل

از بین بردن تهوع صبحگاهی با چای زنجبیل

بسیاری از افراد به دلایل مختلف دچار حالت تهوع صبحگاهی می شوند. چای زنجبیلی که حاوی ویتامین ب6 است می تواند این بیماری رایج صبحگاهی را از بین ببرد. چای زنجبیلی به عنوان یک کاتالیزور عمل می کند و نه تنها شکم را سبک می کند بلکه می تواند عاملی اشتها آور هنگام روز باشد.

طبق تحقیقات، چای زنجبیلی می تواند تهوع ناشی از شیمی درمانی و جراحی را از بین برده و همچنین سردرد و میگرن را نیز ریشه کن کند.

چای زنجبیلی

خواص چای زنجبیل در کاهش دردهای عضلانی :

چای زنجبیل درمانی محبوب برای کاهش درد عضلات و مفاصل ناشی از خستگی شدید و ورزش های سنگین محسوب می شود. همچنین می تواند از ایجاد التهاب در مفاصل جلوگیری کند. نوشیدن چای زنجبیل تنها کاربرد یک نوشیدنی خوش طعم را ندارد بلکه دارای خواص درمانی است. می تواند باعث کاهش تورم در ماهیچه ها و مفاصل شود.

اگر شما ورزشکار هستید می توانید از چای زنجبیل به جای پروتئین استفاده کنید زیرا رشد عضلات را تسریع می کند.

زنجبیل

بهبود گردش خون و جلوگیری از مشکلات تنفسی :

چای زنجبیلی برای ایجاد اعتدال در گردش خون بسیار مفید است. این به دلیل فراوانی مواد معدنی و اسید آمینه در زنجبیل است که به ایجاد گلبول های قرمز کمک کرده و از بیماری های قلبی و عروقی نیز جلوگیری می کند. علاوه بر این چای زنجبیلی درمانی مناسب برای کسانی است که از مشکلات تنفسی و همچنین سرفه و آنفولانزا رنج می برند.

زنجبیل ریه شما را تقویت کرده و ویروس را سریعتر دفع می کند. همچنین چای زنجبیلی با آلرژی و عطسه و تب مبارزه می کند.

چای زنجبیلی

جلوگیری از درد قاعدگی :

برای زنانی که از درد قاعدگی رنج می برند، چای زنجبیلی می تواند نوشدارویی طبیعی محسوب شود. غیر از نوشیدن چای زنجبیلی روش دیگری نیز برای کاهش درد وجود دارد. بدین صورت که یک حوله را در چای داغ زنجبیلی فرو کرده و آن را روی ناحیه رحم قرار دهید. این کار کمک می کند عضلات تان آرام گرفته و دردتان کاهش یابد.

مطالعات اخیر نشان داده است بیماران مبتلا به گرفتگی شکمی و درد پشت در طول دوره درمان با مصرف چای زنجبیلی برای سه بار در روز، میزان درد و مدت زمان دوره را کاهش داده اند.

چای زنجبیلی

نقش چای زنجبیل در مبارزه با عفونت ها :

چای زنجبیلی دارای آنتی اکسیدان هاییست که سیستم ایمنی را تقویت می کنند و خطر سکته مغزی را با جلوگیری از انسداد شریان ها توسط چربی کاهش می دهند. زنجبیل همچنین دارای مواد معدنی و ویتامین هاییست که به کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان کمک می کنند. مطالعات انجام شده نشان می دهند که پودر زنجبیل باعث مرگ سلول های سرطانی تخمدان خواهد شد.

چای زنجبیلی همچنین از سرطان روده بزرگ جلوگیری کرده و حتی آن را متوقف می کند. ترکیبات زنجبیل، خاصیت ضد عفونی کننده دارد و سال ها برای مصارف مختلف در دسترس مردم بوده است. زنجبیل همچنین درمانی طبیعی برای افراد مبتلا به آلزایمر است زیرا می تواند توانایی های ذهنی فرد را ارتقاء بخشد. مصرف چای زنجبیلی باعث جلوگیری از رشد پلاک در مغز می شود که علت اصلی آلزایمر است. به همین ترتیب زنجبیل می تواند به بهبود سطح حافظه، تمرکز و توانایی مغزی در افراد میانسال کمک کند.

چای زنجبیلی

نقش چای زنجبیل در کمک به حذف استرس :

تحقیقات نشان داده است که نوشیدن چای زنجبیل به کاهش سطح استرس و اضطراب کمک می کند. اگر یک روز بد را سپری کرده اید، با نوشیدن یک چای زنجبیلی خود را از افکار منفی دور کرده و آرامش بگیرید. عطر و بوی آرامش بخش و شاد چای زنجبیلی به همراه آنتی اکسیدان ها ذهن شما را پاکسازی کرده و باعث می شود احساس راحتی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی