روانشناسي و سلامت روان سلامت

جمعیت پنهان مبتلایان به بیماری دو قطبی روز به روز در حال افزایش است

تقویم فارسی اندروید

جمعیت پنهان مبتلایان به بیماری دو قطبی روز به روز در حال افزایش است

بیماری دو قطبی را می شناسید؟ از افسردگی و شادی بی دلیل این افراد باخبر هستید؟ خبر بد این است که این بیماری در حال ریشه دواندن بین جمعیت جوانان است. با هفت گنج همراه باشید.

بیماری دو قطبی

گزارش ها نشان می دهند جوانان بیشتری روزانه به جمعیت بیماران مبتلا به دو قطبی افزوده می شوند.
گزارش های جدید در ایالات متحده مبنی بر این هستند که جوانان بسیاری هستند که به این بیماری مبتلا شده اند یا اینکه در معرض ابتلا به آن قرار دارند اما هنوز کسی حتی خودشان از آن مطلع نیست. آن ها گفتند حدود 10 درصد از بیماران آمریکایی که برا ی درمان افسردگی و گرفتن داروهای ضدافسردگی به پزشک مراجعه می کنند در اصل دچار افسردگی ناشی از بیماری شیدایی هستند.

محققان گفتند تنها 10 درصد از افراد 10 تا 40 ساله که در یک مدت محدود به پزشک مراجعه کردند تا افسردگی خود را درمان کنند یا داروهای ضد افسردگی دریافت کنند در اصل همان بیماران دوقطبی هستند که هنوز کسی از بیماری آن ها باخبر نبود حتی خودشان.
این بیماری که با نام بیماری شیدایی نیز در بین مردم رایج است می تواند حتی فرد را وادار به خودکشی نیز بکند. این بیماری زندگی فرد را به دو مرحله ی افسردگی بیش از حد و شیدایی بیش از حد تقسیم می کند. درواقع فرد بخشی از زمان خود را به ناراحتی می گذراند و بخش دیگر را به اشتیاق و دوست داشتن و علاقه. این در حالی است که هیچ کدام از این حس ها پایه و اساس و حتی دلیل درستی ندارد. هیچ یک از حس هایی که زندگی وی را تحت تاثیر قرار داده است همانی نیستند که باید باشند. نه غم و نه شادی بیمار دلیل بیرونی ندارد  تمام این ها از درون خود فرد منشا می گیرد. این بیماری می تواند تا حد زیادی هم خطرناک باشد چرا که بیمار را تا مرض خودکشی و ناتوانی بالا پیش می برد.

افرادی که علائم این بیماری را نشان بدهند بهتر است تا دیر نشده به پزشک مراجعه کرده و تحت دارو درمانی قرار بگیرند. متاسفانه علائم این بیماری که ی تواند شامل بالا رفتن بی دلیل انرژی، شادی بی دلیل، حرافی بیش از اندازه و بی قراری و بی طاقتی به دلیل اینکه بیش از بیماری به شادی و سرحالی شبیه هستند چندان جدی گرفته نمی شوند. اما لازم است در صورتی که این علائم وجه بیمار گونه به خود گرفت حتما به پزشک مراجعه شود. برای درمان این بیماری سعی می شود به بیمار داروهای تثبیت کننده خلق و خو داده شود تا از ناپایداری خلق و خوی خویش خلاص شود. البته فراموش نکنید که لازم است در مورد این بیماری حتما زندگی شخصی و فردی بیمار بررسی شود و دلیل ابتلا به افسردگی یا ناراحتی بیمار مشخص شود. نظر شما چیست؟

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی