تناسب اندام سلامت

17 ایده طلایی در یافتن انگیزه برای کاهش وزن

شما تصمیم برای کاهش وزن را گرفته اید! این بدان معنی است که ذهن آگاهی در حال شروع است. این در یافتن انگیزه برای کاهش وزن و سلامتی مهم است. سالم و فعال بودن لازم است!

انگیزه برای کاهش وزن

بدن ما قرار بود حرکت کند، بی تحرک نماند. برای کاهش وزن، موفقیت در سفر شما بر اساس توانایی شما در حفظ انگیزه در کل مهم است.

پیدا کردن انگیزه در ابتدا آسان است اما نگه داشتن آن ممکن است کمی چالش ایجاد کند. بهتر است بدانید که این طبیعی است. روزهایی خواهید داشت که انگیزه در بالاترین سطح خود قرار دارد و روزهایی دیگر که انگیزه در کمترین میزان خود است.

در این مقاله، به بررسی بهترین ایده ها در مورد چگونگی ایجاد انگیزه برای کاهش وزن و اینکه چرا در طول سفر کاهش وزن به راحتی انگیزه خود را از دست خواهیم داد، خواهیم پرداخت.

انگیزه و الهام برای دست دادن وزن

دلایل مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد. یک عامل مشترک: همه به انگیزه نیاز دارند.

یک توصیه:

وقتی دلیل تمایل به لاغر شدن را تعیین کنید حفظ انگیزه کمی راحت تر می شود.

عوامل محرک شما برای کاهش وزن چیست؟ مهم است که “چرا” می خواهید خود را، هر چقدر کوچک ببینید، درک کنید.

کاهش وزن، حتی فقط 5٪ از وزن شما می تواند به شما کمک کند:

  • قند خون را بهبود ببخشید.
  • خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید.
  • کاهش کلسترول
  • درد مفاصل را کاهش دهید.
  • خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهید.

به عنوان شخصی که این سفر را پشت سر گذاشته است، می توانم به شما بگویم که این نیاز به شارژ مداوم انگیزه دارد.

من این کار را به روش قدیمی، رژیم غذایی و ورزش انجام دادم. تقریباً 3 سال طول کشید تا 40 کیلوگرم را از دست بدهم. ممکن است به نظر زمان واقعی زیادی برسد. با این حال ، به یاد داشته باشید که کاهش وزن سالم به طور متوسط نیم کیلو تا یک کیلو در هفته است.

در ابتدا انگیزه بسیار قوی است اما وقتی نتایج فوری نیستند شروع به تغییر می کند. نتایج به زمان نیاز دارد و انگیزه شما رمز اصلی رسیدن شما به آنجا است.

انگیزه چیزی است که تو را به حرکت وا می دارد. عادت چیزی است که آن را مکرر انجام می دهید.

مبارزات مشترک برای کاهش وزن

عدم انگیزه به دلایل زیادی معمول است. انگیزه می تواند برخی از احساسات را تحریک کند و انگیزه گرفتن را دشوار کند.

برخی از مبارزات انگیزه ای مشترک که مردم با آن روبرو هستند عبارتند از:

1. محیط اجتماعی بدون حمایت

محیط اجتماعی شما محیط جسمی و اجتماعی شماست (خانه، خانواده، دوستان و …). بسیاری از آنها به اهمیت و تأثیر یک محیط اجتماعی پی نمی برند.

اگر می خواهید در مسیر درست قرار بگیرید و چیزی مانند “اوه، نیازی به این کار نیست، بیا بیرون برویم و بستنی بگیریم” را می شنوید، انگیزه شما برای انجام کار درست تحت تأثیر قرار می گیرد.

2. تلاش زیاد برای نتایج آهسته

وقتی 5 بار در هفته ورزش می کنید و با دقت کالری های خود را می شمارید، طبیعتاً می خواهید بیش از یک کیلوگرم از بین رفته باشد. لطفاً به خاطر داشته باشید که کاهش وزن طبیعی و سالم به طور میانگین ​​یک کیلوگرم در هفته است – حدود 3500 کالری سوزانده شده به معنای از دست دادن نیم کیلوگرم است.

3. صدمات

بسیاری از افراد از آسیب هایی رنج می برند که توانایی آنها را در ورزش کاهش می دهد. با این حال، شما همچنین باید تمرینات کم فشار و اصلاحات ورزشی را در نظر بگیرید.

علاوه بر این، بحث در مورد تمرینات تایید شده با دکتر مفید است. ورزش هنوز هم ممکن است با آسیب دیدگی اتفاق بیفتد اما انگیزه خود را از دست ندهید!

4. ولع خوردن

شما هوس خواهید کرد و این اشکالی ندارد! حتی سالم ترین افراد هم ولع دارند. هنگام هوس خوردن، مراقب ولع مصرف و سهم خود باشید.

هوس کوکی می کنید؟ آنها را در خانه بپزید تا بتوانید دستورالعمل خود را اصلاح و کنترل کنید و از مواد اولیه سالم تری استفاه کنید.

5. غذای سالم گران است

در اینجا کمی حقیقت و کمی دروغ وجود دارد. غذای سالم می تواند کمی گران باشد. با این حال، اگر رژیم غذایی گیاهی (میوه، سبزیجات، غلات و غیره) بیشتر بخورید، ممکن است هزینه ها سر به فلک بکشد.

6. کمبود وقت برای تمرین کردن

اگر کاهش وزن واقعاً همان چیزی است که شما برای رسیدن به آن هدف دارید، باید کمی وقت بگذارید. شما باید روز به روز خود را برنامه ریزی و هماهنگ کنید تا شامل تمرینات شود.

برای روزهایی که به سادگی نمی توانید، انتخاب هایی را انجام دهید که کمی بیشتر حرکت را تحمیل کند. در پشت پارکینگ پارک کنید و مسیر طولانی تری را به سمت فروشگاه طی کنید، به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید، هنگام پخت غذا اسکات بزنید و یا در هنگام استراحت دراز و نشست بروید.

اهمیت ذهن آگاهی در ایجاد انگیزه برای کاهش وزن

با خود صادق باشید، چند بار چیزی خورده اید بدون اینکه واقعاً به آنچه خورده اید فکر کنید؟

ذهن آگاهی نقش مهمی در تصمیمات روزمره، به ویژه تصمیمات مربوط به سلامتی ما دارد. بسیاری از ملاحظات ذهن آگاهی وجود دارد که به شما کمک می کند تا لاغر شوید.

در گذشته به ما آموخته بودند که چه بخوریم و چه چیزی نخوریم. با این حال، هیچ راهنمایی در مورد نحوه انتخاب و مصرف وجود نداشت که در نهایت به مشکلات وزن کمک کند.

به طور کلی، مردم تصور غلط شدیدی در مورد غذا و هدف آن در زندگی و سلامتی ما دارند. این باعث ایجاد عادت های ناسالم می شود که در افزایش وزن نقش دارند.

اهمیت هوشیاری در این سفر برای موفقیت در کاهش وزن بسیار مهم است. به همین دلیل هوشیاری در دانستن چگونگی ایجاد انگیزه برای کاهش وزن ضروری است.

17 روش برای ایجاد انگیزه در کاهش وزن

انگیزه برای کاهش وزن

1. عشق و قدرشناسی

عشق انگیزه ایجاد می کند و انگیزه باعث قدردانی می شود.

دوست داشتن خود، انگیزه به شما می دهد که از بدن و همه کارهایی که می تواند انجام دهد، قدردانی کنید. قدردانی از بدن تصویر بدن را بهبود می بخشد و قدردانی از تصویر بدن منجر به ایجاد انگیزه در کاهش وزن می شود.

2. ذهن آگاهی

همانطور که در بالا بحث شد، هوشیاری رمز موفقیت است. هوشیاری، اطمینان حاصل می کند که شما از “چرایی” و دلیل شروع سفر لاغری خود آگاه شوید و به انتخاب های خوب که هدف نهایی شما را پشتیبانی می کنند، دست بزنید.

ذهن آگاهی همچنین شما را در طول فرآیند آگاه می کند: از انتخاب های غذایی، تنظیمات اجتماعی و روند پیشرفت.

3. متعهد باشید

اگر متعهد نباشید انگیزه شما برای کاهش وزن آسیب خواهد دید. تعهد عمومی به شما کمک می کند تا مسئولیت پذیر باشید و انگیزه را افزایش دهید.

4. مربی یا شریک مسئولیت پذیری پیدا کنید

داشتن یک مربی و یا یک شریک به حفظ انگیزه شما کمک می کند. داشتن کسی که به شما الهام می بخشد و به شما ایمان دارد انگیزه شما را نیز تقویت می کند.

5. حیوانات به ایجاد انگیزه کمک می کنند

گرفتن سگ باعث افزایش حرکت می شود زیرا سگ ها باید بیرون بروند و بازی کنند. یک سگ هم می تواند شریک تحرک باشد! آنها نه تنها شما را به حرکت وا می دارند، بلکه موجودات حمایتی بسیار خوبی نیز هستند.

لاغری

6. هدف گذاری

شما “چرایی” خود را می دانید و اکنون آماده شروع هستید. اهداف شما چه هستند؟ آیا واقع بینانه هستند؟

همانطور که در بالا بحث شد، به طور متوسط ​​یک کیلوگرم در هفته کاهش وزن طبیعی و سالم است. تعیین اهدافی مانند “من قصد دارم در هفته 7 کیلوگرم کم کنم” در پایان هفته باعث عدم انگیزه می شود.

7. بدانید هرکس سرعت خود را دارد

سفر کاهش وزن یک سفر متحول کننده در سبک زندگی است. در عرض چند روز این امر اتفاق نمی افتد.

ترک عادت ها زمان بر است. امید خود را از دست ندهید!

8. کمال وجود ندارد و عقب ماندگی ها اتفاق خواهد افتاد

خیلی به خودتان سخت نگیرید صبور باشید و خود را از طریق این روند دوست داشته باشید. این یک سفر آسان نیست، بنابراین هنگام انتقال و قرار گرفتن در شیار انتظار ممکن است چند عقب گرد داشته باشید.

9. چشم های خود را به انتها قرار ندوزید، آنها را هر روز تنظیم کنید

منظور من این است که بر روی سفر تمرکز کنید، نه به هدف نهایی.

اگر می خواهید 20 کیلوگرم وزن کم کنید، تمرکز روی این عدد در ابتدا انگیزه شما را ایجاد می کند اما بعداً به دلیل بیش از حد طولانی شدن زمان باعث کمبود انگیزه می شود.

در عوض، بر اهداف روزانه خود تمرکز کنید.

برنامه ریزی

10. برنامه ای متناسب با زندگی روزمره خود بریزید

هرکسی مسئولیت های مختلف و دلایل مختلفی برای کاهش وزن دارد. یک طرح برای همه مفید نیست.

برنامه خود را بسازید – طرحی که می توانید در زندگی روزمره خود جای دهید.

ذهن آگاهی در اینجا کلیدی است و به شما کمک می کند تا انگیزه خود را حفظ کنید. هوشیاری نسبت به روز خود و استفاده از یک برنامه کاهش وزن مهم است.

چند پیشنهاد:

  • تعداد کالری دریافتی خود را کاهش دهید. یک ژورنال غذا نگه دارید و همه چیز را پیگیری کنید.
  • بشقاب های کوچکتر با وعده های کوچکتر درست کنید. کنترل وعده مهم است.
  • میان وعده و مصرف قند ناسالم را کاهش دهید. شکر می تواند فاجعه ایجاد کند.
  • از غذاهای سرخ شده دور بمانید.
  • مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید.

11. هر روز خودتان را وزن نکنید

این یک نه بزرگ است. هفته ای یک بار وزن کردن و پیگیری پیشرفت چیزی است که شما نیاز دارید. هر روز یک بار وزن کردن یکی از سریع ترین راه های از دست دادن انگیزه است.

به یاد داشته باشید، کاهش وزن سالم به طور میانگین یک کیلوگرم در هفته است.

12. 100٪ روی مقیاس تمرکز نکنید

مقیاس فقط یک راه برای ردیابی پیشرفت است و حتی در آن، باید ملاحظات ویژه ای در نظر گرفته شود. شما ممکن است 2 هفته پیش در این مقیاس قرار گرفته باشید و 7 کیلوگرم وزن کم کرده باشید اما این هفته شما می توانید 2 کیلوگرم وزن اضافه کنید.

اگر چربی را به عضله تبدیل کرده اید، این اتفاق می افتد، بنابراین انگیزه خود را از دست ندهید! این چیز خوبی است. این بدان معناست که شما در حال چربی سوزی و عضله سازی هستید و عضله سازی به معنای افزایش حجم است.

موفقیت

13. موفقیت خود را جشن بگیرید و به آن پاداش اختصاص دهید

وقتی به هدفی رسیدید، جشن بگیرید! موفقیت خود را با محیط اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

خوشحال بودن و بزرگداشت موفقیت خود انگیزه را افزایش می دهد.

14. یک مشاور استخدام کنید

بد نیست یک مشاور حرفه ای استخدام کنید تا به شما کمک کند و شما را در رسیدن به هدف کاهش وزن ترغیب کند. مشاور لازم نیست حتما مشاور ورزش باشد. شما می توانید تحت نظر یک متخصص رژیم درمانی یا درمانگر باشید.

15. از موسیقی استفاده کنید

موسیقی مطمئناً تقویت کننده انگیزه است! موسیقی به شما کمک می کند تا میل به حرکت خود را حفظ کنید، تمرکز خود را بیشتر کنید و به شما تلنگر می زند و به شما انگیزه می دهد.

تحقیقات انجام شده توسط انجمن آمریکای شمالی برای مطالعه چاقی نشان داد کسانی که هنگام ورزش به موسیقی گوش می دهند بیشتر از کسانی که این کار را انجام نمی دهند به آن پایبند می مانند.

16. آن شلوار جین تنگ خود را نگه دارید

ممکن است یک شلوار جین داشته باشید که بخواهید دوباره به آن برگردید. نگهش دارید! بگذارید میل به دوباره پوشیدن آنها به شما انگیزه دهند.

17. عکس بگیرید و پیشرفت خود را ثبت کنید

بدن شما با تغییر عادات غذایی و عادات ورزشی تغییر خواهد کرد. در آغاز عکس بگیرید و هر 30 تا 60 روز یک عکس دیگر بگیرید. دیدن پیشرفت شما به شما کمک می کند تا انگیزه داشته باشید.

چگونه می توان انگیزه خود را برای کاهش وزن در هنگام از دست دادن انگیزه افزایش داد. ممکن است در ابتدا 100٪ انگیزه داشته باشید و پس از چند هفته تلاش انگیزه کمتری داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که ترک عادت ها به طور کلی 21 روز طول می کشد. اگر بعد از داشتن 100٪ انگیزه، خود را با 0٪ انگیزه یافتید، این موارد را امتحان کنید:

  • به چرایی خود برگردید. چرا شروع کردیید؟ هدف چه بود؟
  • هدف خود را دوباره تنظیم کنید. شاید هدف اولیه شما کمی تهاجمی بوده باشد. مشکلی نیست که دوباره تنظیم کنید و کاری را که برای شما مناسب است انجام دهید.
  • با یک مربی یا مشاور صحبت کنید. ایده خوبی است که با مشاغل حرفه ای بحث کنید. بسیاری از افراد متخصص مشاوره رایگان برای شروع کار و ادامه مسیر را ارائه می دهند.
  • در مورد یک شریک و یا گروه تجدید نظر کنید. حضور در کنار افراد همفکر در طول این سفر می تواند به داشتن انگیزه بسیار کمک کند.
  • ببینید آیا کار کردن مشکل است. تمرین کردن به تنهایی می تواند کمی کسل کننده باشد. آیا کلاس تناسب اندام گروهی را تا کنون در نظر گرفته اید؟ این کمک می کند به اینکه در اطراف افراد همفکری باشید که سفر مشابه شما را به اشتراک می گذارند.
  • پیام های انگیزشی بیشتری دریافت کنید. کلمات و عبارات تصدیق کننده بسیار مهم هستند. دوست داشتن خود و صبوری با خود، هسته اصلی موفقیت این سفر است. بیدار شدن از خواب هر روز با یک پیام انگیزشی که برای خودتان نوشتید چطور است؟
  • از مقایسه خود با دیگران دست بردارید. دلایل کاهش وزن، انگیزه کاهش وزن و سفرهای کاهش وزن برای همه متفاوت است. تمرکز بر سفر دیگران، شما را از اهداف و دستاوردهای خود دور می کند. پیشرفت خود را با پیشرفت دیگران مقایسه نکنید. این سفر شماست و عالی خواهید بود!

حرف آخر

تقریباً 3 سال طول کشید تا 40 کیلوگرم وزن کم کنم. من وزن فعلی خود را بیش از 5 سال و با محاسبه حفظ کرده ام. این راهنما در مورد چگونگی ایجاد انگیزه برای کاهش وزن فقط در اینجا به شما کمک می کند. هنوز به شما بستگی دارد که آنها را دنبال می کنید یا نه.

آگاهی و تحولات در سبک زندگی برای جلوگیری از مشکلات مهم هستند. سفر شما باعث نیرومندی، آموزش و تحول شما می شود.

انگیزه شما در درون است. “چرایی” خود را پیدا کنید، به آن متوصل شوید، صبور باشید، خود را دوست داشته باشید و در پایان سفر موفقی کسب خواهید کرد.

منبع:

lifehack

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

کانال یوتوب چی با چی

مطالب پیشنهادی