بیماری ها سلامت

14 ماده غذایی که هنگام سرما خوردگی باید بخورید

این غذاها و نوشیدنی ها با احتقان، سرفه، خستگی و سایر علائم آزار دهنده سرما خوردگی و آنفولانزا مقابله می کنند. پس ادامه مقاله را بخوانید و از آنها بهره ببرید.

سرما خوردگی

هنگامی که بیمار هستید، به ویژه با سرما خوردگی یا آنفولانزا، گاهی اوقات غذا خوردن می تواند یک درمان واقعی باشد و غذاها و نوشیدنی های مناسب می توانند آن را تسکین دهند. چه برای علائم سرما خوردگی و چه برای تقویت سیستم ایمنی بدن – بنابراین می توانید سریعتر بهبود یابید. در اینجا 14 ماده غذایی برای مقابله با سرما خوردگی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید و روش های ساده ای برای ترکیب آنها در چنین شرایطی پیدا کنید. برخی حتی ممکن است به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند تا سرماخوردگی دفع شود یا از شدت یا طول آن بکاهد. پس این موارد را به خاطر بسپارید!

چای بابونه

مصرف بابونه به افزایش فعالیت ضد باکتریایی در بدن گره خورده است اما تأثیر واقعی آن ممکن است توانایی آن در حمایت از خواب باشد که از ایمنی بدن محافظت می کند. در یک مطالعه، زنانی که پس از زایمان چند هفته چای بابونه می نوشیدند در مقایسه با کسانی که بابونه مصرف نمی کردند، کیفیت خواب بهتری داشتند. یا مانند چای گرم مصرف کنید، یا از چای خنک شده به عنوان مایعی برای اسموتی یا خیساندن بلغور جو دوسر استفاده کنید.

زردچوبه

کورکومین، ترکیب طبیعی موجود در زردچوبه که مسئول رنگ سر زنده آن است، یک ترکیب ضد التهاب قوی است. همچنین نشان داده شده است که این ماده باعث تقویت فعالیت سلول های ایمنی بدن و افزایش پاسخهای آنتی بادی می شود. فقط مطمئن شوید که زردچوبه را با فلفل سیاه ترکیب می کنید که به طور قابل توجهی قابلیت کورکومین را افزایش می دهد. یک ترکیب کوچکی از فلفل سیاه و زردچوبه را در یک اسموتی، سوپ، آبگوشت یا سبزیجات پخته شده بریزید.

آلبالو خشکه

محتوای آنتی اکسیدانی زیاد در آلبالوهای ترش خشک شده به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند، از جمله خطر ابتلا به علائم دستگاه تنفسی فوقانی را کاهش می دهد. این میوه های قیمتی همچنین به دلیل محتوای ملاتونین طبیعی از خواب سالم پشتیبانی می کنند. این مهم است، زیرا تحقیقات نشان می دهد افرادی که خواب کافی یا با کیفیت کافی ندارند، پس از قرار گرفتن در معرض ویروسی مانند سرما خوردگی بیشتر بیمار می شوند. آنها را همانطور که هست مصرف کنید، یا اگر بدون هسته آن را در دسترس دارید می توانید آن را با کره بادام زمینی یا دیگر کره های آجیلی مخلوط کرده و میل نمایید.

گردو

گردو علاوه بر اینکه یکی از بهترین غذاهای ضد التهاب است، حاوی چندین ماده مغذی است که در حمایت از سیستم ایمنی بدن نقش دارد، از جمله ویتامین های E و B6، مس و فولات. همچنین در تحقیقات نشان داده شده است که گردو می تواند استرس روانی را کاهش دهد. این مهم است زیرا استرس کنترل نشده ایمنی بدن را ضعیف می کند. گردو را با آلبالو خشکه ترش به عنوان میان وعده همراه کنید، یا خرد کرده و به عنوان چاشنی در کنار میوه های تازه یا سبزیجات پخته شده استفاده کنید.

روغن زیتون فرا بکر

روغن زیتون فرا بکر دارای خواص ضد باکتری است که می تواند خطر بیماری شما را کاهش دهد. همچنین نشان داده شده است که آنتی اکسیدان های آن در برابر شرایط التهابی ایمنی از جمله دیابت، چاقی، آرتریت روماتوئید و بیماری التهابی روده از بدن محافظت می کنند. سبزیجات برگ دار خود را در روغن زیتون تفت دهید یا روی سالاد خام بریزید، یا آن را روی مواد مغذی برای اینکه آسان هضم شود، مانند پوست روی سیب زمینی بپاشید.

آنفولانزا

سوپ یا آب قلم

برای دهه ها، بسیاری از افراد از سوپ مرغ یا آب قلم برای مراقبت از مبتلایان به سرماخوردگی استفاده کرده اند و برخی از تحقیقات علمی نیز می توانند از مزایای آن حمایت کنند. تأثیر آن بسیار زیاد است. بخار حاصل از سوپ یا آب قلم باعث تسریع حرکت مخاط از طریق بینی می شود تا گرفتگی را از بین ببرد. یک سوپ سالم به کاهش التهاب نیز کمک می کند.

این مهم است زیرا سرما خوردگی در دستگاه تنفسی فوقانی شما پاسخ التهابی ایجاد می کند که به علائمی مانند گرفتگی بینی کمک می کند. همچنین، نمک سوپ یا آب قلم باعث می شود بدن شما آب بیشتری حفظ کند و کاهش کم آبی بدن می تواند به کاهش علائمی مانند سردرد و خشکی دهان کمک کند. اگر مرغ نمی خورید، آب سبزیجات را انتخاب کنید که با مواد افزودنی مانند سیر، زنجبیل، فلفل کاین، زردچوبه و فلفل سیاه طعم دار شده باشد.

فلفل تند

فلفل های تند از جمله پودر فلفل کاین، به رقیق شدن مخاط برای رفع گرفتگی بینی کمک می کند. کپسایسین، ترکیبی که به فلفل های تند گرما می بخشد، همچنین می تواند به سرکوب سرفه کمک کند. کمی از آن را به چای سبز، سوپ یا آب گوشت خود اضافه کنید

سیر

از لحاظ تاریخی، سیر برای دفع بیماری ها، مبارزه با عفونت ها و معالجه زخم ها استفاده می شده است و تحقیقات به قابلیت های محافظت از سیستم ایمنی سیر اعتبار می بخشد. در یک مطالعه قدیمی تر، 146 داوطلب به مدت 12 هفته در طول فصل سرد سال یا با دارونما یا مکمل سیر آزمایش شدند. گروه سیر در مقایسه با گروه دارونما به طور قابل توجهی سرماخوردگی کمتری را تجربه کردند و در صورت آلوده شدن سریعتر بهبود یافتند. تحقیقات جدید تایید می کند که عصاره سیر می تواند عملکرد سلول های ایمنی بدن را افزایش دهد.

عسل خام

ثابت شده است که عسل خام علاوه بر خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی، به کاهش سرفه در کودکان کمک می کند. عسل مانوکا هم به طور خاص می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند. آن را با قاشق بخورید تا گلو را تسکین داده و به طور بالقوه سرفه را تسکین دهید یا آن را در چای بابونه خود هم بزنید.

زنجبیل

زنجبیل حالت تهوع را تسکین می دهد و مانند عسل خام دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است. برای داشتن بهترین مزایا، ریشه تازه زنجبیل را انتخاب کنید. آن را برش دهید یا رنده کنید و به چای، سوپ، اسموتی ها و آب میوه اضافه کنید یا آن را روی میوه های تازه بپاشید.

موز

موز یکی از آسان ترین غذاها برای دستگاه گوارش است و هنگامی که اشتها به دلیل بیماری کاهش می یابد، یکی از معدود غذاهای جذاب و مفید است. آنها همچنین قند خون را بالا می برند و ضمن تامین مواد مغذی اصلی که به حمایت از سیستم ایمنی بدن کمک می کنند، از جمله ویتامین های C و B6، مس و فولات، انرژی را نیز تأمین می کنند. آنها همچنین پر از پتاسیم، الکترولیت از بین رفته در عرق هستند. آنها را همانطور که هست بخورید، له کرده و با عسل خام و زنجبیل رنده شده تازه مخلوط کنید، داخل یک اسموتی بریزید، یا منجمد کنید و به عنوان یک ماده یخی بخورید.

ویروس کرونا

لیمو

یک چهارم فنجان آب لیمو فشرده تازه 30٪ از نیاز روزانه ویتامین C را تأمین می کند و آب حاصل از یک لیموی کامل حدود 50٪ را تأمین می کند. علاوه بر حمایت از ایمنی، این ماده مغذی که به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز عمل می کند، برای ترمیم DNA و تولید سروتونین مورد نیاز است. مورد دوم به ارتقاء شادی و خواب کمک می کند. آب لیموی فشرده شده تازه را به آب داغ یا خنک یا چای داغ اضافه کنید.

آب انار

آب انار خالص یکی دیگر از مواد غذایی است که از طریق فعالیت ضد میکروبی و ضد التهابی از ایمنی بدن حمایت می کند. همچنین نشان داده شده است که آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی موجود در آب انار برای مقابله با ویروس ها و کاهش سرماخوردگی تا 40٪ مفید است. آب انار را یا به تنهایی میل کنید، یا به آنها آب یا چای بابونه را اضافه کنید، مخلوط کنید و در قالب های یخ بریزید، همراه با موز پوره شده و ریشه زنجبیل منجمد کنید، تا همیشه در دسترس تان باشند.

سبزیجات سبز رنگ

سبزیجات سبز رنگ آنتی اکسیدان های ضد التهابی و همچنین مواد مغذی کلیدی شناخته شده برای کمک به عملکرد سیستم ایمنی بدن، از جمله ویتامین های A و C و فولات را در اختیار شما قرار می دهند. آنها همچنین ترکیبات فعال زیستی را فراهم می کنند که یک سیگنال شیمیایی فراهم می کند که ایمنی را در روده، محل 70 تا 80٪ سلول های ایمنی، بهینه می کند. سبزیجات را به همراه سیر، زردچوبه و فلفل سیاه در روغن زیتون فرا بکر تفت دهید و یا آنها را به آش و سوپ اضافه کنید. همچنین می توانید سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ یا اسفناج را با یک اسموتی مخلوط کنید.

همچنین نوشیدن مقدار زیادی آب برای جایگزینی مایعاتی که هر بار وقتی سرفه می کنید از طریق ریه از بین می رود و از دست دادن تعریق یا آبریزش بینی مفید است. در مورد مواردی که هنگام بیماری باید از آن اجتناب کنید، از غذاهایی که باعث التهاب یا استرس در سیستم ایمنی بدن شما می شوند جلوگیری کنید. توصیه می شود از مصرف شکر تصفیه شده، غذاهای فرآوری شده (به ویژه غذاهایی که دارای مواد مصنوعی هستند)، لبنیات و گوشت های مرسوم، کافئین و الکل خودداری کنند.

منبع:

health

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

کانال یوتوب چی با چی

مطالب پیشنهادی