سلامت سلامت جسمي

10 ماده غذایی فوق العاده مناسب برای سلامت سینه

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان

بسیاری از ما به سلامت سینه خود اصلا فکر نمی‌ کنیم. به عنوان مثال، آیا می دانستید که سینه ها هم از بافت غده ای و هم از بافت چربی تشکیل شده است که روی هر یک از عضلات سینه ای شما قرار دارد؟ اگر آن قسمت را می دانستید، آیا می دانستید که قسمت غده ای سینه شما از 15 تا 20 لوب تشکیل شده است که حاوی لوبول های کوچک تری است که مسئول تولید شیر هستند؟ و اگر همه اینها را می دانستید، آیا می دانستید که چیزی بیش از ژنتیک در اندازه سینه شما نقش دارد؟ وزن، بارداری، پیری و عادات ورزشی شما نیز نقش دارند. واضح است که چیزهای زیادی برای دانستن وجود دارد.

انتظار می رود در سال 2022 حدود 287850 زن در ایالات متحده به سرطان سینه تهاجمی تشخیص داده شوند و سایر بیماری های سینه نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کرد مانند کیست سینه، بیماری فیبروکیستیک پستان، نکروز چربی، کلسیفیکاسیون پستان و ورم پستان (که گاهی اوقات برای مادرانی که شیر می دهند اتفاق می افتد). به همین دلیل است که مهم است برای سلامتی سالانه خود به پزشک مراجعه کنید و هر سال پس از رسیدن به سن 45 سالگی، ماموگرافی انجام دهید.

به همه این دلایل، مهم است که حواستان به مراقبت از سینه های خود باشد و این شامل توجه به نوع غذاهایی است که می خورید. بنابراین، دفعه بعد که به خواربارفروشی می روید، ممکن است برخی از مواد غذایی را برای حمایت از سلامت سینه خود انتخاب کنید.

توت ها حاوی خواصی هستند که خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهند

توت ها به دلایل زیادی برای شما مفید هستند. آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند و دارای خواصی هستند که می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند. آنها همچنین با انجام هر کاری از تقویت استخوان ها و کاهش فشار خون گرفته تا بهبود سلامت روان و کیفیت کلی پوست مرتبط هستند.

دو دلیل برای اینکه توت ها برای سلامت سینه شما بسیار مفید هستند این است که توت هایی مانند بلوبری در واقع می توانند خطر چاقی را کاهش دهند که می تواند به سینه های شما کمک کند سایز ثابتی داشته باشند. همچنین، فلاونوئیدها (ترکیبات گیاهی) و آنتوسیانین ها (رنگدانه های محلول در آب) موجود در آنها از نظر علمی ثابت شده است که خطر ابتلا به سرطان سینه را در طول زمان کاهش می دهد.

توجه به این نکته مهم است که اگر می‌ خواهید از میوه‌ هایی که مصرف می‌ کنید بیشترین بهره را ببرید، باید سعی کنید تا زمانی که در فصل خود هستند، آنها را دریافت کنید. گفته می‌ شود، بیشتر توت‌ ها در طول ماه‌ های تابستان می رسند.

سبزی کولارد سرشار از ویتامین E است

تقریباً هر سبزی با برگ تیره برای شما خوب است. اما اگر برای مثال هیچ چیز شما را به اندازه یک بشقاب پر از کولارد تفت داده شده خوشحال نمی کند، همه این اطلاعات برای شما شادی زیادی به ارمغان می آورد. کولاردها سبزی کم کالری هستند که سرشار از فیبر، پروتئین و ویتامین های A ،C و K و همچنین فولات و کلسیم هستند. همچنین این غذای خاص برای بهبود سلامت استخوان و چشم کار می کند. آنها همچنین می توانند به فرآیند گوارش کمک کنند و سطح کلسترول شما را نیز بهبود بخشند.

یکی دیگر از مواد مغذی که سبزی های کولارد در آنها وجود دارد ویتامین E است). با توجه به بررسی منتشر شده در Nutrition and Cancer، دانستن این موضوع در هنگام دستیابی به سلامت سینه خوب است زیرا ویتامین E یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که تصور می شود به کاهش شانس ابتلا به سرطان سینه کمک می کند. امتیاز دیگر پتاسیمی است که در کولارد نیز وجود دارد ممکن است به جلوگیری از رشد تومورهای مرتبط با سرطان سینه نیز کمک کند.

میوه های خشک دارای فیتواستروژن هستند

آیا از خوردن میان وعده زردآلو خشک یا کرن بری خشک لذت می برید؟ از آنجایی که میوه خشک اساساً میوه‌ ای است که آب ندارد، به این معنی است که می‌ توانید از همان فواید تغذیه‌ ای «میوه معمولی» منهای هیدراتاسیون بهره ببرید. میوه خشک واقعا برای شما مفید است زیرا حاوی انواع فیبر، آنتی اکسیدان ها و ریزمغذی ها است. این بدان معناست که ممکن است سطح فشار خون شما را کاهش دهد، قند خون شما را متعادل کند و حرکت روده شما را منظم نگه دارد و چون میوه خشک به طور طبیعی شیرین است، می تواند به کاهش اشتهای شما برای قند فرآوری شده نیز کمک کند.

میوه‌ های خشک می‌ توانند برای سینه‌ های شما مفید باشند، زیرا دارای فیتواستروژن بالایی هستند (ترکیبات گیاهی که استروژن را تقلید می‌کنند). با افزایش سن و کاهش استروژن در بدن، مصرف غذاهای فیتواستروژن به طور بالقوه می تواند سطح استروژن شما را افزایش دهد تا ظاهری جوان تر و درخشان تر داشته باشید. میوه‌ های خشک یکی از شیرین‌ ترین راه‌ ها برای جوان‌ تر ماندن سینه‌ های شما برای مدت طولانی‌ تر است. علم می تواند کاملاً این را تأیید کند!

جو دوسر می تواند به مادران شیرده کمک کند تا جریان شیر را ثابت نگه دارند

اگر شما جدیداً مادر شده اید و تصمیم گرفته اید به نوزاد خود شیر بدهید و در ابتدا در تولید مقدار شیر مورد نیاز فرزندتان مشکل دارید، چند کار که است که می‌ توانید انجام دهید. اینها عبارتند از ماساژ سینه‌ ها، استفاده از پمپ سینه در بیمارستان، نوشیدن آب فراوان و تا جایی که می‌توانید استراحت کنید و دوش آب گرم بگیرید (تا شیر راحت‌ تر خارج شود). کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که مصرف جو دوسر را افزایش دهید. از نظر سلامتی، جو دوسر برای شما مفید است زیرا سرشار از فیبر، پروتئین، آهن، فسفر، منیزیم، فولات و مس است. همه این چیزها با هم کار می کنند تا مادران را از یبوست رهایی بخشد و راهیست برای خوردن غذایی که آنها را سیر کند بدون اینکه در این فرآیند وزن ناخواسته زیادی ایجاد کند.

چیز دیگری که در مورد جو دوسر شگفت‌ انگیز است این است که مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌ دهد آهن می‌ تواند به افزایش عرضه شیر زنان کمک کند، همانطور که توسط دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی دانشگاه ویسکانسین-مدیسون اشاره شده است. از آنجایی که جو دوسر منبع خوبی از آن است، این فقط یک دلیل دیگر برای مادران جدید است که یک کاسه بلغور جو دوسر یا یک لیوان شیر جو دوسر را به طور نسبتاً ثابتی مصرف کنند.

سبزیجات قرمز و نارنجی می توانند از پوست شما در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند

چیزی که همراه با روند پیری اتفاق می افتد، تغییر در ظاهر سینه ها است. غیر معمول نیست که وقتی سطح استروژن شروع به کاهش می کند، سینه ها در اندازه، شکل و سطح سفتی شان تغییر ایجاد شود. گاهی اوقات نوک سینه ها تغییر می کنند و توده های غیر سرطانی بیشتری نیز ظاهر می شوند. اینجاست که غذاهایی که دارای رنگدانه قرمز یا نارنجی هستند می توانند بسیار مفید باشند.

فرقی نمی‌ کند میوه‌ هایی مانند گوجه‌ فرنگی یا طالبی را دوست داشته باشید یا سبزیجاتی مانند هویج یا فلفل دلمه‌ ای نارنجی، چیزی که همه آن‌ ها دارند آنتی‌ اکسیدان‌ هایی است که به عنوان کاروتنوئیدها شناخته می‌ شوند. این‌ ها برای سینه‌ های شما مفید هستند، زیرا به محافظت از آن‌ ها در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک می‌ کنند و رادیکال‌ های آزاد را نیز دور نگه می‌ دارند (از طریق آنتی اکسیدان‌ها). همه اینها فوق العاده است زیرا هر چه پوست سینه شما در شرایط بهتری باشد، حفظ جوانی آن برای سال های آینده آسان تر خواهد بود.

کینوا ممکن است به سفت نگه داشتن سینه ها کمک کند

طبق گزارش Live Science، کینوا فقط به عنوان یک غذای مفید برای شما در نظر گرفته نمی شود. در واقع به یک “ابر غذا” بودن شهرت دارد. این یک غلات کامل است که منبع جامد فیبر، روی، پروتئین، ویتامین های B و E، مس و آهن است. حاوی اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است و سرشار از خواص ضد التهابی است. به علاوه، این یک نوع غذا است که فاقد گلوتن است. بنابراین، اگر به دنبال چیزی بودید که سلامت قلب شما را بهبود بخشد، خطر ابتلا به فشار خون را کاهش دهد و حتی در نهایت طول عمر شما را افزایش دهد، به دنبال کینوا باشید.

کینوا همچنین می تواند به نگه داشتن پوست سینه در بهترین فرم کمک کند. همانطور که در مقاله منتشر شده در مجله Dermato-Endocrinology اشاره شد، به لطف آنتی اکسیدان های غنی موجود در آنها، هر وعده از این غلات کامل که از آن لذت می برید می تواند به سلامت سینه شما کمک کند تا مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کند، موادی که به طور کامل روند پیری را کاهش می دهد.

دانه کتان دارای خواصی است که ممکن است آسیب سلولی را مسدود کند

اگر شنیده اید که دانه کتان برای شما مفید است، اما از نظر مزه جذاب به نظر نمی رسد، به یاد داشته باشید که همیشه می توانید مقداری پودر دانه کتان یا روغن را به چیزهایی مانند اسموتی، ماست یا چاشنی مورد علاقه خود اضافه کنید. هنگامی که این کار را انجام دهید، یک وعده خوب از اسیدهای چرب امگا 3، فیتواستروژن ها و مقدار زیادی فیبر دریافت خواهید کرد. همه اینها می تواند به جلوگیری از بیماری قلبی، مبارزه با التهاب بدن و حتی کاهش میزان گرگرفتگی که در صورت یائسگی تجربه می کنید، کمک کند.

دانه کتان همچنین حاوی خواصی است که ممکن است به پیشگیری از سرطان سینه کمک کند. نه تنها این، بلکه می توانند به مهار رشد سلول های سرطان سینه که ممکن است در حال حاضر وجود داشته باشند (از طریق تغذیه و سرطان) کمک کنند. همچنین، از آنجایی که دانه‌های کتان احتمالاً می‌ توانند گیرنده‌ های استروژن را در بافت سینه مسدود کنند، به این معنی است که می‌ توانند به طور بالقوه به جلوگیری از آسیب سلولی در سینه‌ ها نیز کمک کنند.

تخم مرغ می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک کند

آب پز، بخار پز، در تابه سرخ شده، اسکرامبل. واقعاً انواع مختلفی برای تهیه تخم مرغ وجود دارد و مهم نیست که ترجیح شما کدام باشد، چیزی که می توانید از آن مطمئن باشید این است که همه آنها فوایدی برای سلامتی به شما می دهند که ارزش توجه ویژه را دارد. تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین B و فولات است. آنها می توانند به کاهش سطح کلسترول HDL، بهبود سلامت چشم، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کنند و آمینو اسیدهایی را برای سیستم شما فراهم کنند که به توده عضلانی شما کمک می کند و در عین حال استخوان های شما را در این فرآیند تقویت می کند.

و چرا آنها برای سلامت سینه شما بسیار مفید هستند؟ مطالعات نشان می دهد که ممکن است بین کمبود ویتامین B12 و سرطان سینه در زنان یائسه ارتباط وجود داشته باشد. خوشبختانه، یک تخم مرغ آب پز می تواند 25 درصد از مقدار ویتامین B12 مورد نیاز روزانه شما را تامین کند. همچنین، اگر شما در پروسه دوران شیردهی، دریافت بیشتر این ماده مغذی به بدن ممکن است به سینه شما کمک کند تا شیر بیشتری تولید کند.

هلو برای سلامت سینه بسیار مفید است زیرا حاوی لیگنان است

آخرین باری که یک هلوی آبدار خوب خوردید کی بود؟ از بهار تا اوایل پاییز بهترین زمان سال برای دریافت این میوه خاص در بهترین حالت خود است. وقتی به این فکر می‌ کنید که چقدر هلوها خوشمزه هستند، به خواص سلامت آن هم فکر کنید. هلو سرشار از ویتامین‌ های A ،C و E و همچنین فیبر است. این باعث می شود آنها میوه ای مفید برای بینایی شما باشند و روده شما را منظم نگه می دارد، به بهبودی سریعتر و به تقویت ایمنی شما کمک می کند.

دلیل اینکه هلو برای سلامت سینه شما مفید است، مخصوصاً این است که حاوی لیگنان می باشد. همانطور که در مجله بریتانیایی سرطان ذکر شده است، لیگنان ها برای پیشگیری از سرطان سینه بسیار مفید هستند، زیرا خواص موجود در آنها ثابت شده است که خطر ابتلا به این بیماری خاص را کاهش می دهد.

رژیم غذایی مدیترانه ای برای شما و سلامت سینه فوق العاده سالم است

غذاهای مدیترانه ای اغلب از سبزیجات، میوه ها، آجیل، ماهی، لوبیا، غلات، سیب زمینی، زیتون و روغن زیتون تشکیل شده است.

واقعیت این است که زنانی که رژیم های غذایی حاوی لبنیات پرچرب (مانند بستنی)، غذاهای فرآوری شده (مانند وعده های غذایی فست فودی) و غلات تصفیه شده (مانند نان سفید) مصرف می کنند، می توانند تقریباً 46 درصد شانس خود را برای ابتلا به سرطان سینه افزایش دهند. در همین حال، زنانی که غذاهایی را مصرف می‌ کنند که بیشتر در گروه مدیترانه‌ ای قرار می‌ گیرند، می‌ توانند احتمال ابتلا به این بیماری را تا 44 درصد کاهش دهند.

آیا می دانید روغن زیتون جزء اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای است؟ روغن زیتون بکر دارای ترکیباتی است که به کشتن انواع خاصی از سلول‌ های سرطان سینه کمک می‌ کند. به نظر می رسد که می توانید از یک رژیم غذایی مدیترانه ای بدون احساس گناه لذت ببرید پس حتماً این کار را انجام دهید!

منبع:

thelist

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی