سلامت سلامت جسمي

علت اصلی سکته قلبی و مغزی در انسان کشف شد

بسیاری از مردم در مورد بروز سکته مغزی یا قلبی در بدن خود بیم دارند و به دنبال راه حل هستند تا از بروز سکته مغزی و قلبی در بدن خود پیشگیری نمایند...
تقویم فارسی اندروید

بسیاری از مردم در مورد بروز سکته مغزی یا قلبی در بدن خود بیم دارند و به دنبال راه حل هستند تا از بروز سکته مغزی و قلبی در بدن خود پیشگیری نمایند.

سکته
سکته

چرا انسان ها دچار سکته قلبی یا مغزی می شوند؟

برخی از پزشکان در جهت کنترل و پیشگیری از بروز سکته قلبی یا مغزی همیشه به بیماران خود توصیه می کنند که شیوه زندگی سالمی داشته باشند؛ یا متخصصان تغذیه به مراجعان خود رژیمهای غذایی پیشگیری کننده از بروز سکته قلبی و مغزی ارائه می کنند، اما زیست شناسان دلیل جالبی در مورد علت اصلی بروز سکته قلبی و مغزی ارائه  می کنند.

نظریه زیست شناسان در مورد بروز سکته مغزی و قلبی

زیست شناسان در پی تحقیقات وسیعی که بر روی موجودات زنده از جمله پستانداران انجام دادند به نتیجه جالبی رسیدند. آنها دریافتند که در پستانداران به جز اسب به هیچ عنوان سکته مغزی و قلبی بروز نمی کند و فقط این عارضه مربوط به انسان ها و گروه میمون سانها می باشد. برای نمونه یک شیر یا ببر با آن نحوه رژیم غذایی پرچرب و گوشتخواری که دارند، هیچگاه از سکته مغزی و قلبی نمی میرند، اما علت این امر چه می تواند باشد؟؟!!

علت اصلی سکته قلبی و مغزی در انسان ها

مطالعات بر روی پستانداران در مقایسه با انسان ها در مورد علت عدم بروز سکته قلبی و مغزی در آنها، نکته جالبی را متذکر شده و آن هم به دلیل وجود آنزیمی در بدنشان است که قادر است قند گلوکز را به ویتامین C تبدیل نماید؛ اما بدن انسان ها از حدود 45 هزار سال قبل فاقد این آنزیم بوده .

ارتباط بین  عدم وجود یک آنزیم و بروز سکته قلبی و مغزی

رابطه اصلی در واقع  به دلیل حضور یا عدم حضور مقادیر کافی ویتامینC و بروز سکته قلبی و مغزی می باشد. در حقیقت وجود مقادیر کافی ویتامین C در بدن می تواند باعث شود که عروق بدون هیچگونه ترک خوردگی و مشکلی به کار خود ادامه دهند، اما زمانی که میزان ویتامین C در بدن کاهش یابد، به مرور زمان در داخل عروق شیارها و شکاف هایی ایجاد می شود که این شیارها هم به مرور زمان توسط چربی ها و کلسترول های معلق در خون پر می شوند. اگر این توده های چربی  پر شده در این شیارها روز به روز مواد چربی معلق دیگری را نیز به خود جذب نمایند، باعث می شوند تا جداره داخلی عروق بسته شده و اگر این عروق در سمت عروق قلبی باشند، سکته قلبی و در صورتی که در سمت مغز باشند سکته مغزی بروز خواهد کرد.

راه حل چیست؟

تاکنون علم پزشکی نتوانسته آنزیم لازم برای تبدیل گلوکز به ویتامین C را به طور مصنوعی در بدن تولید نماید تا بدن ما بتواند هر آنچه که به ویتامین C نیاز دارد را از گلوکز موجود در بدن بردارد. پس بهترین راه حل پیشگیری از بروز سکته قلبی و مغزی، دریافت مقادیر بیشتری از ویتامین C از راه خوارکی است.

مطالعات علمی نشان داده افرادی که در روز مقادیر کافی ویتامین C از طریق رژیم غذایی و یا مکمل های ویتامین C دریافت می دارند، از افرادی که چندان به دریافت ویتامین C توجه ای ندارند، عروق سالمتری دارند. پس کمتر دچار مشکلات سکته قلبی و مغزی می شوند.

توصیه متخصصان

در واقع با مصرف میوه هایی مانند مرکبات، کیوی، هندوانه، توت فرنگی و سبزیجاتی مانند انواع فلفل و گوجه فرنگی می توانید ذخایر ویتامین C را در بدن خود افزایش داده و عروق سالم تری داشته باشید. پس سعی کنید در وعده های اصلی  و میان وعده های خود از مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین C غافل نشوید.

سایر مقالات سلامت جسمی را اینجا بخوانید

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات از طریق تلگرام ، اینجا کلیک کنید

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع: سیمرغ

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی