سلامت سلامت جنسي و زناشويي

چگونه یک رابطه شکست خورده را دوباره بسازیم؟

تقویم فارسی اندروید

روابط سالم برای سلامتی و خوشبختی زندگی ما حیاتی است. با این وجود در جامعه پر سرعت و امروزی ما، وقتی شرایط سخت می شود، بسیاری از روابط به راحتی از بین می روند. ما معتقدیم که رابطه شکست خورده می تواند دوباره برقرار شود. آیا شما یک زوج متاهل یا شرکای متعهد هستید که احساس می کنید در بن بست بزرگی قرار دارید؟ شاید خیانت یا از دست دادن “جرقه” بینتان شما را بی حس و حال کرده باشد. آیا شما والدین یا فرزندی هستید که احساس می کنید رابطه شما با پسر، دختر، مادر یا پدر یک رابطه شکست خورده است؟ شاید حتی موارد سوء استفاده یا سخنان عمیقاً آزار دهنده ای گفته و انجام شده باشد. آیا شما یکی از اعضای خانواده – خواهر و برادر یا مادربزرگ و پدربزرگ – هستید که احساس می کنید رابطه مهم خانوادگی شما پژمرده شده و از بین رفته است؟ خرابی این روابط می تواند بی حس کننده و حتی فلج کننده باشد. ما هرگز امید به بازیابی یک رابطه شکست خورده را از دست نمی دهیم و معتقدیم با ایمان و عشق می توان از نو شروع کرد.

رابطه شکست خورده

چرا روابط شکست می خورند؟

وقتی اوضاع عادی می شود و گره های عاشقانه ما شروع به فروپاشی می کنند، ممکن است درگیری ها پدیدار شوند و هر کسی دوست دارد تقصیر را به گردن دیگری بیندازد اما حقیقت این است که به چندین دلیل روابط ما ممکن است آنطور که انتظار داشتیم پیش نروند.

برآورده نشدن انتظارات

تمام رنج ها و ناراحتی های زندگی به انتظارات برمی گردند. عصبانی شدن، ناراحتی یا ناامیدی در یک رابطه شکست خورده همه در نتیجه برآورده نشدن انتظارات است. وقتی اوضاع آنطور که فکر می کردیم پیش نمی روند، ما را ناراحت می کنند و به دنبال مقصر می گردیم
که در مورد روابط ما نیز می توان همین را گفت.

یکی از رایج ترین دلایل یک رابطه شکست خورده می تواند همین انتظارات باشد.

شما دو نفر انتظارات مختلفی از یکدیگر داشتید و دیگر نمی توانید بازی را همینگونه ادامه دهید. این چیز خوب یا بدی نیست، بلکه همین است و اتفاقی است که به طور طبیعی با گذشت زمان اتفاق می افتد.

ما تغییر می کنیم و همزمان با تغییر چیزهایی که از زندگی می خواهیم افراد اطرافمان نیز تغییر می کنند. کلید خوشبختی درک این موضوع و همچنین فهمیدن این است که همه چیز ناپایدار است.

همه چیز تغییر می کند از جمله روابط ما. هیچ چیز لزوماً برای همیشه وجود ندارد و هیچ وقت تضمین نمی شود.

طلاق و جدایی

مسئله اعتماد

همه دارای درجه خاصی از مسئله عدم اعتماد هستند. از دست دادن اعتماد یکی از مضرترین سرایت ها در هر رابطه ای است و یکی از رایج ترین دلایلی است که ما نتوانیم چشم در چشم با شرکای خود ملاقات کنیم.

مسائل مربوط به اعتماد می تواند از عوامل بسیاری ناشی شود، از جمله آسیب های دوران کودکی اما همیشه منجر به برخی رفتارهای ناپسند می شود که می تواند نه تنها برای خود ما بلکه برای شریک زندگی و خانواده های ما نیز مضر باشد.

وقتی به افراد اطراف خود اعتماد نداریم، به خود اعتماد نداریم و به مواردی از قبیل سخت گیری بی دلیل، خیانت جسمی و جنسی، خیانت عاطفی و حسادت و مالکیت خشن و مخل می پردازیم.

اگر اعتماد مسئله اصلی در روابط شما است، باید بررسی کنید که آیا این عدم اعتماد بر اساس الگوی شواهد است یا فقط یک گذشته احساسی است که هنوز رها نشده است. صادقانه در نظر بگیرید که آیا اعتماد از دست رفته شما مبتنی بر دیده هایتان است یا اوج ترس های غیرقابل توجیهی که هنوز به آنها نپرداخته اید.

عمیق شدن شکاف

گاهی اوقات، اوضاع برای ما بیات یا قدیمی می شود و باعث می شود از شخصی دور شویم که زمانی ما را به وجد می آورد.

تعهدات حواس ما را پرت می کند و زمان به سرعت می گذرد. پس از مدتی دیگر به سختی می توانید به یکدیگر تبریک بگویید، قبل از اینکه متوجه شوید دیگر در کنار شخصی که سفر را آغاز کرده اید، به شکل یک غریبه ایستاده اید.

می توان بر این شکاف غلبه کرد اما مدتی طول می کشد و کمی تلاش می خواهد. یافتن راه بازگشت به یک ارتباط متقابل یک فرایند است و شما را ملزم می کند تا با لایه برداری از برخی از لایه های جدیدی که در طول سالها رشد کرده اند، شروع کنید.

خرابی ارتباطات

ارتباطات یکی از مهمترین بخش های هر رابطه موفقیت آمیز است (و یکی از رایج ترین دلایل یک رابطه شکست خورده هم می باشد). مطالعات متعدد ارتباطات را به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل مراجعه زوجین به درمان و همچنین یکی از بزرگترین دلایل آنها برای طلاق یا جدایی عنوان کرده است.

نحوه برقراری ارتباط با شریک زندگی خود می تواند یکی از بزرگترین شاخص های زندگی مشترک باشد. اگر مرتباً با یکدیگر با تحقیر رفتار می کنید که این خلاف احترام است، احتمال دارد چیزی سمی در رابطه وجود داشته باشد که ارتباط شما را از بین ببرد.

حرکت با سرعت های مختلف

زندگی در سنین و مراحل اتفاق می افتد و از طریق آن مراحل، می توانیم گاهی اوقات نحوه حرکت و سرعت حرکت خود را تغییر دهیم. وقتی یکی از شما به مشکل برخورد می کند، ادامه کار برای دیگری سخت است. هرچه شکاف بیشتری بین شما رشد کند، کینه بیشتر با گذشت زمان افزایش می یابد.

واگرایی رابطه ای به دلایل زیادی ممکن است اتفاق بیفتد اما تغییر سرعت همیشه یک عامل است. اگر یک شریک در کار خود به سرعت پیشرفت کند، در حالی که شریک دیگر در خانه راکد باقی بماند، با گذشت زمان اوضاع نامتعادل می شود و مسیرها جدا می شود.

حرکت با سرعت های مختلف می تواند چیز خوبی باشد اما می تواند چیز بدی هم باشد.

غلبه بر آن به آگاهی از گام برداشتن و آگاهی از نیازهای شریک زندگی شما برمی گردد. بدانید چه چیزهایی در یک مسیر حرکت می کنند و بدانید چه زمانی در مسیرهای مختلف گم می شوند.

تغییر در اولویت ها

به عنوان انسان، همه ما در زندگی اهداف متفاوت و اولویت های مختلفی داریم. برای برخی، تمرکز برای همیشه بر روی کار و پیشرفت خود در حرفه انتخابی آنها خواهد بود. برای برخی، حفظ خانواده کامل مهم خواهد بود.

همه ما اولویت های خود را داریم اما ضروری است که این اولویت ها تراز شوند و یا تعریف شوند تا روابط ما رونق بگیرد. هنگامی که اولویت ها به شدت از هم دور باشند، می تواند شکاف چشمگیری ایجاد کند که نمی توان آن را برطرف کرد.

مشکلات سازگاری

شما فکر می کنید ما به اندازه کافی می توانیم عاقلانه شرکایی را انتخاب کنیم که با ما سازگار باشند اما این همیشه صدق نمی کند. بعضی از ما خیلی دوست داریم عاشقانه یکدیگر را دوست داشته باشیم و فکر می کنیم می توانیم همه چیز را به سلیقه خود تغییر دهیم تا متناسب با ما شود.

شاید به نظر برسد سازگاری آنقدرها هم اهمیت ندارد اما فقط کافی است که این را بگوییم: بدون سازگاری، صمیمیت واقعی وجود ندارد. خودتان را بشناسید و بدانید که چه کسی جذب شما می شود و چرا. فقط در این صورت است که می توانید گره های زندگی خود را باز کنید.

سوء استفاده کردن

انواع سوء استفاده ها بسیار زیاد است که به سقوط یک رابطه کمک می کند، بنابراین ذکر همه آنها غیرممکن است. با توجه به هدف این مقاله، موارد اصلی را مورد توجه قرار خواهیم داد: سوء استفاده از عادت و سوء استفاده از رابطه.

سوء استفاده با عادت هنگامی است که یک شریک زندگی به چیزی اعتیاد دارد و رابطه را به دلیل فراگیر بودن یا شدت آن عادت از بین می برد که به از بین رفتن کامل یک رابطه کمک می کند. این می تواند یک عادت به مواد مخدر یا قمار، یک عادت پورنو یا یک عادت کاری باشد.

سوء استفاده رابطه ای، سواستفاده ای است که ما معمولاً وقتی به فکر فروپاشی یک رابطه عاشقانه می افتیم، به آن فکر می کنیم. این یک بدرفتاری مکرر با یک یا هر دو شریک زندگی است و می تواند شامل آزار جسمی، روحی و روانی و شکنجه باشد.

وقتی یک رابطه ارزش نگهداری دارد

حتی اگر رابطه ای به شدت خراب شده باشد، هنوز هم می توان آن را اصلاح کرد.

اگر خود را در یک رابطه توهین آمیز (چه از نظر جسمی، چه عاطفی و چه غیر از این) بیابید، آن رابطه ارزش نگهداری و حفظ را ندارد.

برخی از روابط می تواند نجات یابد و ما باید سخت تلاش کنیم تا به هر قیمت نجاتشان دهیم.

ممکن است یک موضوع بیش از موضوع دیگر چالش برانگیز باشد اما می توان آن را با خطوط ارتباطی باز و درک صحیح بودن صادقانه انجام داد. وقتی هر دو مسئولیت رفع مشکل خود را به عهده گرفتید، می توانید به همان تیم برگردید و اهداف و انتظارات خود را دوباره تنظیم کنید.

با بی رحمی ارزیابی کنید که آیا شما هم می خواهید روی آن کار کنید یا نه و در صورت لزوم برای کمک به منابع خارجی مراجعه کنید. ممکن است شما این احساس محبت آمیز را از دست نداده باشید اما برای یافتن دوباره آن نیاز به کمک شخص ثالث دارید.

10 کلید برای حل رابطه شکست خورده شما

بهبود روابط زناشویی

بنابراین، وقتی کارها “اشتباه” شروع می شود، چگونه می توانید کارهای خود را به درستی ادامه دهید؟ برای رسیدن به آن یک راه ثابت وجود ندارد اما به گفته کارشناسان، اینها برخی از مواردی است که باید بر آنها تمرکز کنید اگر می خواهید دوباره ارتباط برقرار کنید.

1. با عناصر نامطلوب شریک زندگی خود صلح کنید و آنها را بپذیرید

اولین قدم در رفع هر مشکلی که داریم اغلب پذیرش است. این مسئله در مورد رفع مشکلات روابط ما دوچندان است.

وقتی ما متعهد می شویم کسی را دوست داشته باشیم، باید کاملاً بدون استثنا باشد. گرچه ممکن است این واقعیت را که همسرتان به گربه ها حساسیت دارد دوست ندارید (داشتن یک بچه بچه گربه را غیرممکن می کند) اما باید یاد بگیرید که این واقعیت را بپذیرید، نه اینکه فقط با مرافعه پیش بروید.

عدم پذیرش همه جوانب شرکای ما، خوب و بد، منجر به کینه و ناتوانی در انعطاف پذیری و تفاهم با یکدیگر می شود. اگر می خواهید صدماتی را که در عشق شما اثر گذاشته اند، التیام ببخشید، با پذیرفتن یکدیگر همانطور که هستید شروع کنید – نه آنطور که دوست دارید شخص مقابل باشد.

2. یادگیری دیدگاه دیگری

زوجین معمولاً از هم جدا می شوند زیرا در تفکر خود دچار تک قطبی بودن شده و تمایلی به درک دیدگاه های شریک زندگی خود ندارند. برای موفقیت واقعی هر رابطه، لازم است رویکرد انعطاف پذیری بیشتری اتخاذ کرده و از نظر دیدگاه شرکای خود به همه چیز نگاه کنیم.

وقتی همسر یا شریک زندگی شما متوجه می شوند چیزهای مربوط به او را درک نمی کنید، می تواند احساس تهدید یا بی اعتباری کند.

در مرحله ماه عسل، سعی می کنیم این تفاوت ها را با استتار آنها یا هموار کردن آنها، در تلاش برای ایجاد “کارکرد” کارها با هر هزینه ای، پنهان کنیم.

در روابط طولانی مدت داشتن یک روش خنده دار برای بیرون آمدن از مشکلات مهم است، اگر چه و وقتی آنها ظاهر می شوند، ما باید سخت کار کنیم تا ذهن خود را باز کنیم و این تفاوت ها را در نگرش یا دیدگاه یکدیگر بپذیریم – نه اینکه تهدید کنیم.

این زندگی است آنها را برای آنچه که هستند بپذیرید و صادقانه تلاش کنید تا هنگام تغییر اوضاع را دوباره تنظیم کنید.

3. نشان دادن علاقه واقعی

هرچه مدت بیشتری را با کسی سپری کنیم، بهتر فکر می کنیم او را می شناسیم. وقتی خیلی راحت شدیم، همه چیز را به خلبان اتوماتیک می سپاریم و وقتی این اتفاق می افتد می توانیم علاقه واقعی به شرکای خود و مواردی که برای آنها مهم است را فراموش کنیم.

منافع و نگرانی های مشترک زیادی دارید یا ندارید، باید با پرورش علاقه به منافع افرادی که دوستشان داریم، دوستی خود را تعمیق بخشید. جستجوی منظم در مورد زندگی آنها و مواردی که آنها را قلقلک می دهد، نوعی ابراز عشق و تعهد است.

این نکته را مطرح کنید که از شریک زندگی خود در مورد زندگی، امیدها و رویاهای آنها بپرسید و فقط ممکن است از آنچه در طول مسیر کشف می کنید شگفت زده شوید.

4. نمایش واقعی علاقه مندی

اگر کسی را دوست دارید باید آن را نشان دهید. خیلی اوقات ، ما قدرت یک نمایش واقعی از محبت را فراموش می کنیم ، اما این یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که ما برای حل یک رابطه گسسته داریم.
به اولین لحظات جذاب و عاشقانه رابطه خود برگردید. پروانه ها و روشی که به شما احساس می دهند را به خاطر بسپارید. گرچه ممکن است هرگز نتوانید قدرت دقیق آن احساسات را پس بگیرید ، اما می توانید با گفتگوی صریح با شریک زندگی خود و ابراز عشق از طریق نمایش های کوچک و معتبر عاطفه ، بخشی از آن را پس بگیرید.
وقتی زندگی شلوغ می شود ، گاهی اوقات می توانیم فراموش کنیم که مردم بدانند ما آنها را دوست داریم ، اما این مهم است. تصور نکنید که شریک زندگی شما می داند چقدر از آنها مراقبت می کنید. هر روز با گفتن به آنها نشان دهید و نشان دهید که چقدر به شما اهمیت می دهد.

5. آن شگفتی کودکانه را برگردانید

انواع مختلفی از روش ها برای تازه سازی آن شگفتی کودکانه در روابط ما وجود دارد، اما این امر نیازمند خلاقیت در مورد چگونگی رفع مشکلات عاشقانه است.

شادابی مجدد یک رابطه گاهی اوقات یک حرکت شدید مانند برنامه ریزی برای یک تعطیلات عاشقانه یا تعیین وقت برای ملاقات منظم و شب های قرار ملاقات را می طلبد. هرچند می تواند به سادگی ورود به طبیعت یا صرف وقت صرفاً برای رویاهایتان و همه چیزهایی که می خواهید در زندگی خود انجام دهید، باشد.

به کارهای لذت بخشی که در دوران خواستگاری خود انجام داده اید، فکر کنید و مواردی را در مورد همسرتان در نظر بگیرید که باعث تعهد خود در قبال آنها شده است. آیا فعالیت های مهیجی وجود داشت که شما دو نفر قبلاً درگیر آنها بودید؟ هرچه چیزهای مثبت بیشتری به اشتراک بگذارید، عشقی که هر دوی شما در آن مشترک هستید را بیشتر روشن خواهد کرد.

6. رعایت مرزها

چه محدودیت هایی را با همسرتان تعیین می کنید؟ چه مرزهایی با شما دارند؟ اگر در پاسخ دادن به یکی از این دو سوال یا هر دو مشکل دارید، به احتمال زیاد عدم تعادل جدی در روابط شما وجود دارد که باید اصلاح شود.

مرزها و محدودیت های ما نشانه هایی است که ما تعیین می کنیم چه چیزی را تحمل خواهیم کرد و چه چیزی را تحمل نخواهیم کرد. آنها جلوه ای از ارزشمندی خود ما هستند و بدون آنها ما در زندگی خود سختی هایی ایجاد می کنیم که آسیب زننده است.

برای اینکه در روابط خود راحت باشیم، مرزهایمان (و همچنین مرزهای شرکایمان) باید به وضوح مشخص شوند. این مرزها همه چیز را نشان می دهد، از آنچه رفتار مناسب در شریک زندگی خود می بینید گرفته تا میزان حریم خصوصی برای سلامتی ذهنی خود نیاز دارید.

با نیازها و محدودیت های خود و همچنین شرکای خود آشنا شوید و سخت کار کنید تا در مواردی که این مسائل برآورده نمی شوند، در مورد سازش های قابل قبول مذاکره کنید. اگر این طرز تفکر را داشته باشید که راه حل هایی برای همه این مشکلات وجود دارد، آنها را پیدا خواهید کرد اما مجبورید کمی حفاری و کشف کنید.

7. از استدلال زیاد درباره پول دست بردارید و در مورد آن صحبت کنید

هر یک از زوجین در برخی مواقع در مورد پول اختلاف نظر دارند اما با اتخاذ یک نگرش صادقانه درباره همه چیز می توان از این مسئله جلوگیری کرد.

همه ما نگران مواردی مانند درآمد، سرمایه گذاری و بدهی خود هستیم اما موضوعاتی مانند جمع آوری ثروت و پرداختن به بدهی سخت است.

ابتدا ایده آل های خود را در یک خط قرار دهید. اگرچه اهدافی که از نظر مالی دارید ممکن است هرگز برآورده نشوند اما یافتن یک راه میانه امکان پذیر است. شما باید به جایی برسید که هر دو مایلید با فداکاری کامل یک طرف یا طرف دیگر، خواسته های یکدیگر را با هم مطابقت دهید. اگر بدهی وجود دارد، در این مورد صادق باشید و سعی نکنید حقایق را ردکنید فقط به این دلیل که آرزو می کنید بهتر شوند.

8. از انزوا خارج شوید

الگوی رفت و برگشت یک امر کاملاً واقعی است و می تواند برای سلامتی طولانی مدت حتی سالم ترین رابطه سمی باشد و منجر به یک رابطه شکست خورده شود.

الگوی رفت و برگشت ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که یکی از شرکا محکم به دیگری متصل شود یا هر دو شریک زندگی نزدیک و ارتباطی گره خورده داشته باشند اما قطع ارتباطی در این وسط وجود داشته باشد. ممکن است یک از زوجین اعتقاد داشته باشد که نیازهای آنها برآورده نمی شود، بنابراین آنها کنار می روند زیرا نسبت به فروپاشی احساس امنیت می کند.

آنها همچنین ممکن است شکایت داشته باشند یا برای برقراری ارتباط بیشتر تحت فشار قرار بگیرند اما این کار نمی کند مگر اینکه هر دو طرف از این موضوع آگاه باشند و برای تغییر کاری کنند.

کنار کشیدن در روابط ما یا کنار کشیدن در روابط خود راهی مطمئن برای از دست دادن خود و حقایق معتبری است که در هسته اصلی ما تعریف می شوند. اعتماد و امنیتی را که ما در یک رابطه به دنبال آن هستیم تضعیف می کند و اعتماد و امنیتی را که در خود پیدا می کنیم تضعیف می کند. این الگو یک تکنیک جهانی شکنجه است و تنها راه شکستن آن صریح و بیرحمانه بودن درمورد مشکلات شما و علت آنها است.

حل این مشکل انزوا به یک گفتگوی صریح برمی گردد. شما باید به رفتارهای خود و همچنین رفتارها، دیدگاه ها، احساسات واکنش پذیر و نیازهای اساسی و اشتیاق همسرتان بپردازید.

بعضی اوقات، فقط داشتن مکالمه اجازه می دهد تا تغییر به صورتی تمیز انجام بگیرد. شما باید در مورد نیازهای خود و همچنین نیازهای شریک زندگی خود صادق باشید. همراهی یک دادن و گرفتن مداوم است و شما باید در هر دو طرف زمین بازی کنید، نه فقط یک طرف.

9. نیازهای جنسی خود را برآورده کنید

این یک موضوع ناراحت کننده برای بسیاری از ما است که در دنیای نابود شده بزرگ شده ایم اما تأمین نیازهای جنسی ما در هر رابطه عاشقانه بسیار مهم است. در حقیقت این یکی از رایج ترین دلایل به وجود آمدن یک رابطه شکست خورده است.

تنها راه برای مقابله با مسائل جنسی مکالمه صریح است. درباره تخیلات خود و آنچه باید احساس کنید در اتاق خواب احساس رضایت می کنید، صحبت کنید. اگر به شریک زندگی خود نیاز دارید که بیشتر مسئولیت را به عهده بگیرد – به او بگویید. از درخواست آنچه می خواهید نترسید و از رضایت دادن نیز نترسید.

مثل عشق، رابطه جنسی هم یک بخشش و گرفتن است. بیاموزید که چگونه از هر دو لذت ببرید.

10. شفافیت و بخشش

در واقع چقدر تلاش کرده اید که آسیب های گذشته را برطرف کرده و ببخشید؟ شانس آن وجود دارد و به اندازه تصور شما ترسناک نیست.

بیشتر اوقات، خرابی در رابطه شکست خورده ما نتیجه عدم موفقیت در حل آسیب، سوء تفاهم یا آسیب های قبلی است. اگر درگیری های گذشته به طور کامل حل نشده باشد، این زخم ها می توانند برای مدت طولانی باز بمانند. تب و خونریزی تا زمانی که به چیزی سمی برای رابطه شما تبدیل نشوند ایرادی ندارد.

کینه ها را کنار بگذارید و اهمیت بررسی ناامیدی های گذشته را با نگاه انتقادی درک کنید.

با نگاهی به گذشته، صدمات وارده توسط شرکای ما بیشتر از سوءنیت واقعی ناشی از سوء تفاهم است اما برای تشخیص و پذیرش آن به زمان و مکان درست نیاز داریم.

شریک زندگی خود را به خاطر گام های اشتباه او ببخشید و تصدیق کنید که آنها انسان هستند – دقیقاً مانند شما – و قادر به همه مواد ناخوشایند هستند. اگر کاری که آنها انجام دادند به مرور زمان باعث آزار شما شد، آن را با آنها مطرح کنید و نترسید که واکنش های او را بپذیرید.

همه اش را کنار  هم بگذارید

با وجود آنچه در فیلم ها می بینیم، روابط عاشقانه ما چیزی غیر از صلح و گل سرخ همیشگی است. حضور در یک مشارکت متعهد به کار نیاز دارد، درک خود و همچنین درک صمیمانه دیگری را می طلبد.

مشکلات خود را حل کنید و وقتی همسرتان از خط خارج شد یا نتوانست انتظاراتی را که از او دارید برآورده کند، او را ببخشید.

علت عدم موفقیت رابطه شکست خورده را بفهمید و بدانید که چه موقع یک رابطه ارزش حفظ یا رها کردن دارد.

عاشق بودن هرگز آسان نیست و ماندن در آن راه حتی سخت تر است. برای زنده نگه داشتن عشق ما به صداقت و بازگشت به گذشته موشکافانه نیاز است، اما این غیرممکن نیست. با خلاقیت و برقراری ارتباط با چیزهایی که شما و عزیزتان را به هم نزدیک می کند، رابطه خود را از لبه تیغ برگردانید.

عاشق بودن سخت است اما تنها بودن حتی می تواند سخت تر باشد. اگر عشق شما ارزش پس انداز دارد، آن را ذخیره کنید و هربار یک قدم برای بهبود آن بردارید.

منبع:

aplaceofhope

medium

یک دیدگاه

  • لطفا تا زمانی که دوران سوگ را که حداقل خوش بینانه ترین زمانش یکسال پس از جدایی اعم از طلاق یا شکست عشقی از رابطه قبلتون هست وارد به هیچ عنوان وارد هیچ رابطه جدیدی نشید چون بدون شناخت منطقی وارد رابطه جدید شدید و معیارهای انتخابتون کاملا تحت تاثیر هیجانات و احساسات منفی رابطه قبلیتونه حالا یا بخاطر خلاء عاطفی یا ترس از تنهایی یا ترس از آینده مبهم و… وارد رابطه جدید شدید و قطعا عشقی نسبت به پارتنر جدیدتون ندارید و صرفا بخاطر فرار از ناکامی و محرومیت و احساساتی مثل طرد شدگی و حس بی ارزشی و عدم وجود عزت نفستون وارد این رابطه ناسالم و سمی شدید پس بهترین کار اینه که بجای فرار از شکست با پارتنر قبلیتون حضورا صحبت کنید و سریعا از رابطه ناسالمی که داخلش هستید خارج بشید چون قطعا در آینده نه چندان دور خودتون متوجه رابطه اشتباهتون میشد لطمات ماندن در چنین رابطه ناسالمی به مراتب بیشتر از صدمات تنهاییه و اگه میبینید تصمیم به جدایی عجولانه بوده و بر مبنای احساسات منفی چنین تصمیمی گرفته بودید با پارتنر قبلیتون رو راست باشید و مجددا به آرزوی قلبیتون برسید و در جهت کسب مهارت و ارتقای رابطتون اقدام کنید کاری نکنید که عمری آه و حسرت بخورید

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی