سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

چگونه پوست مرطوب و با طراوتی داشته باشیم؟

تقویم فارسی اندروید

آیا همه ما پوست مرطوب و درخشان می خواهیم؟ این یکی از بزرگترین گرایش های زیبایی در حال حاضر است. ما آن را روی فرش های قرمز و مجله های زیبایی به وفور مشاهده کرده ایم. پوست مرطوب و درخشان مانند الهه هرگز نمی تواند از مد خارج شود اما مسئله این است که اکثر ما با پوست کاملاً آب رسانی شده (مانند فیلم ها) از خواب بیدار نمی شویم. شما فقط به چند محصول و ابزار و تکنیک مناسب نیاز دارید تا به آن ظاهر پر زرق و برق (و نه چرب) دست پیدا کنید. آیا می خواهید بدانید که چگونه می توانید پوست مرطوب و درخشانی داشته باشید؟ ادامه مطلب را مطالعه کنید.

پوست مرطوب

هیچ چیز به اندازه پوست مرطوب و درخشان، زرق و برق دار به نظر نمی رسد. با داشتن تعدادی از لوازم آرایشی، دستیابی به پوست مرطوب و آبرسانی شده حتی در سردترین روزهای زمستان هم بسیار آسان است. ما تمام ترفندها و تکنیک های لازم برای آن را به شما آموزش خواهیم داد.

آنچه شما نیاز دارید:

1. کرم پودر سبک

یک کرم BB یا یک کرم پودر سبک بهترین کار را برای این ظاهر می کند.

2. برس کرم پودر

برس کرم پودر را برای پخش کردن صحیح و یکنواخت کرم خود امتحان کنید.

3. پرایمر

از یک پرایمر برای صاف کردن پوست تان استفاده کنید که به چهره شما نوعی درخشش می بخشد.

4. هایلایتر

مهمترین قسمت این نوع آرایش، هایلایتر شماست پس آن را دست کم نگیرید.

5. برنزر

شما می توانید از برنزر برای درخششی ظریف و درخشان برنزی امتحان کنید.

6. پودر بیک یا پودر فیکس

در آخر برای تنظیم آرایش خود از یک پودر شفاف و دوست داشتنی استفاده کنید تا آرایش شما در جای خود قرار بگیرد و چرب نشود.

آموزش قدم به قدم داشتن پوست مرطوب

مراقبت از پوست

مرحله 1: پوست خود را آماده کنید

آمادگی پوست شما برای داشتن یک پوست مرطوب و سالم و درخشان بسیار مهم است. اگر صورت شما تازه نباشد، به هیچ وجه آرایش شما زیبا به نظر نمی رسد. اطمینان حاصل کنید که صورت خود را کاملاً تمیز کرده اید، با استفاده از اسکراب، لایه برداری کرده و قبل از شروع هرگونه آرایش، یک تونر مسدود کننده منافذ پوست بمالید.

مرحله 2: پوست خود را واقعاً مرطوب کنید

از یک مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید که خوب به پوست شما جذب می شود و این را به یک عادت تبدیل کنید! شما حتی در تابستان باید پوست خود را مرطوب کنید زیرا این امر باعث کاهش ظاهر لکه ها و هیدراته کردن مناطق خشک بر روی پوست شما می شود. پس از استفاده از مرطوب کننده، صورت تان به صورت یکنواخت و بی عیب و نقص به نظر می رسد. این مرحله کوچک همچنین به ماندگاری آرایش شما نیز کمک خواهد کرد.

مرحله 3: کرم پودر خود را بزنید

یک کرم پودر سبک را با استفاده از یک برس مناسب روی صورت بمالید. این کار کمی طول می کشد بنابراین مطمئن شوید که شما فقط کمی از محصول را روی صورت زده اید و سپس آن را به خوبی پخش کرده اید. در صورت تمایل می توانید مقداری کانسیلر نیز برای پوشاندن قسمت های تیره و لکه ها استفاده کنید. مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که برای داشتن نتیجه عالی نباید خیلی پوست تان را سنگین کنید. از این گذشته، ما به دنبال ظاهری کیکی نیستیم.

مرحله 4: صورت خود را هایلایت کنید

برای افزودن آن درخشش خاص به پوست از یک هایلایتر روشن و مایع استفاده کنید. کمی از هایلایترتان را روی گونه ها، نوک بینی، تیغه بینی و چانه خود بزنید و آن را با قلم مو محو کنید.

مرحله 5: گونه های خود را برجسته کنید

فقط کمی برنزر برای گونه های استخوانی شما کافی است. مطمئن شوید که بیش از حد از آن استفاده نکرده اید زیرا طبیعی به نظر نمی رسد. این نمای برنز برای تابستان ها بسیار مناسب است.

مرحله ششم: آرایش خود را فیکس کنید

صورت خود را با یک پودر بیک، فیکس کنید زیرا این کار به شما کمک می کند تا درخشش داشته باشید و پوست تان تا ظهر به یک پوست چرب و عرق کرده تبدیل نشود.

پس از اتمام کار خود، می توانید ابروهای خود را با یک ژل ابروی بی رنگ یا رنگی مشخص تر کنید. چشمان خود را آرایش کنید و کمی رنگ به لب هایتان اضافه کنید تا ظاهرتان را تکمیل نمایید.

درخشندگی پوست

چگونه پوست مرطوب و با طراوتی را بدون آرایش بدست آوریم؟

دستیابی به یک درخشش طبیعی بدون هرگونه آرایش مستلزم صرف زمان و داشتن تعهد برای مراقبت از پوست است. خانم ها، شما باید مراقبت از پوست را به عنوان یک کار اجباری و سالم به جای درمان تبدیل به وظیفه خود کنید. اگر روی این کار و محصولاتی که در رژیم زیبایی خود قرار داده اید تمرکز کنید، می توانید از داخل به بیرون راه خود را برای داشتن پوست مرطوب و شیشه ای انجام دهید. به نظر می رسد مانند یک رویاست، درست است؟ در اینجا آنچه می توانید انجام دهید برای دستیابی به بهترین پوست آمده است.

1. خواب کافی داشته باشید

به همان اندازه پاکسازی و مرطوب کننده روزانه برای پوست سالم، خواب کافی هر شب هم بسیار مهم است. بنابراین تلفن همراه خود را کنار بگذارید و از گشتن در اینستاگرام خود دست بکشید و مطمئن شوید که هر شب حداقل هشت ساعت خواب دارید. خواب خوب در شب باعث افزایش هورمون های رشد و ترمیم سلول های آسیب دیده پوست می شود در حالی که روند پیری را کند می کند. شما تعجب خواهید کرد که هر روز صبح با استراحت مناسب چقدر بهتر به نظر می رسید و احساس بهتری می کنید.

2. SPF را به صورت روزانه استفاده کنید

ما نمی توانیم به اندازه کافی بر اهمیت SPF به طور روزانه حرف بزنیم. شما باید در تمام طول سال از پوست زیبای خود در برابر اشعه های مضر UVA و UVB خورشید محافظت کنید. شما در آینده از خود تشکر خواهید کرد زیرا مزایای استفاده از ضد آفتاب هر روزه در طولانی مدت احساس می شود. با رعایت این مرحله آگاهانه، می توانید خطر ابتلا به سرطان پوست، پیری زودرس، هایپرپیگمانتاسیون و آفتاب سوختگی را کاهش دهید. هر روز، برای بقیه عمرتان از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

3. لایه برداری

لایه برداری از پوست شما نه تنها به از بین بردن سلول های مرده پوست که باعث انسداد منافذ شما می شوند کمک می کند، بلکه سلول های جدید زیر را نیز آشکار می کند و همچنین به همه محصولات مراقبت از پوست شما نیز کمک می کند تا عمیق تر به پوست نفوذ کنند و بدین ترتیب آنها را موثرتر جلوه می دهد. لایه برداری دو بار در هفته باعث می شود پوست شما یکدست تر به نظر برسد، شکستگی ها و علائم پیری را هم کاهش دهد. اگر پوست حساسی دارید، لایه بردار قهوه خود را با قهوه و عسل طبیعی درست کنید. این لایه بردار به زیبایی کار می کند.

4. استفاده از روغن نارگیل فوق العاده بکر

روغن نارگیل برای همه نوع پوستی عالی است (پوست خشک، پوست چرب، پوست حساس، همه انواع پوست ها). این روغن با داشتن بسیاری از خواص ضد باکتریایی، نه تنها مرطوب کننده خوبی را ایجاد می کند بلکه بهترین پاک کننده آرایش عمیق را نیز ایجاد می کند. بسیار ملایم است اما کاملاً عالی عمل می کند! همچنین می توانید از آن برای کاهش ظاهر چین و چروک و جلوگیری از پیری زودرس استفاده کنید. بنابراین، اگر می خواهید آن رنگ و لعاب شیشه ای مانند را داشته باشید، این باید بخشی از رژیم زیبایی شما باشد تا تفاوت را مشاهده کنید.

5. استفاده از ماسک آبرسان

هفته ای یک یا دو بار پوست خود را با یک ماسک خاک رس و یک ماسک آبرسان مرطوب نگه دارید تا در هر فصلی پوست شما تازه و درخشان باشد. همچنین می توانید یک ماسک ورقه ای کره ای را در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید زیرا این کار باعث شگفتی برای پوست شما می شود. همچنین کاملاً آرامش بخش پوست تان را استراحت می دهد.

6. رتینول را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید

احتمالاً از دوستان یا متخصص پوست خود درباره رتینول شنیده اید. اما آیا آن را امتحان کرده اید؟ رتینوئید به خانواده ای از مشتقات ویتامین A اطلاق می شود. این یکی از بهترین ترکیبات برای انجام هر کاری برای پوست شماست تا شاهد از بین رفتن لکه های تیره و جلوگیری از فرورفتگی، کاهش ظاهر پیر و خطوط ریز و چین و چروک و تجدید ساختار بافت پوست خود باشید.

7. مقدار زیادی آب بنوشید

ما آن را بسیار شنیده ایم اما به اندازه کافی آن را دنبال نمی کنیم. نوشیدن آب زیاد برای خانم ها یک امر ضروری است! آب بهترین دوست شماست. بطری آب را پر کنید، آن را به هر کجا که می روید با خود ببرید و خود را آبرسانی کنید. نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز به از بین بردن سموم مضر از پوست و بدن شما کمک می کند. خواهید دید هنگامی که به اندازه کافی از این منبع حیات آبرسانی می شوید، پوست شما درخشان تر و تازه تر به نظر می رسد.

8. رژیم سالم و متعادلی را دنبال کنید

یک بار برای همیشه تمام آن مواد قندی، لبنیات و غذاهای سرخ شده را کنار بگذارید. اشکالی ندارد هر چند وقت یک بار به سراغ غذاهای ناسالم مورد علاقه خود بروید اما این کار را به یک عادت تبدیل نکنید. با پیروی از یک رژیم غذایی مغذی که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها و آنتی اکسیدان ها است با سلامتی بدن به سلامتی پوست خود هم رسیدگی کنید. اگر می خواهید درخشندگی پوست خود را تقویت کنید، می توانید مکمل هایی همچون روی، ویتامین E و ویتامین C مصرف کنید. چای سبز همچنین راهی عالی برای کمک به پوست و بدن است. به طور مرتب به نوعی ورزش مشغول شوید.

خانمها، به یاد داشته باشید که درخشان بودن پوست از درون و حاصل از مراقبت از خودتان است. طبیعی است که گاه به گاه خطوطی ایجاد شود اما اگر نگران واکنش های عجیب پوست خود هستید، همیشه ایده خوبی است که یک قرار ملاقات با متخصص پوست خود تعیین کنید. با داشتن یک درخشش طبیعی، دیگر نیازی به لباس و آرایش زیادی ندارید و می توانید با پوست زرق و برق دار خود بدرخشید. امیدواریم که از این مقاله چیز جدیدی آموخته باشید. اگر نکاتی در مورد پوست سالم و مرطوب دارید، آنها را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

منبع:

stylecraze

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی