انرژی مثبت سبك زندگي

چگونه می توان در شرایط سخت زندگی هم شاد بود؟

تقویم فارسی اندروید

آیا هیچ وقت احساس می کنید که در شرایط سخت با یافتن شادی در زندگی می توانید بهتر با همه چیز کنار بیایید؟ شاید داشتن یک لیست ذهنی از عادات آسان برای آزمایش هفتگی به شما این امکان را بدهد که حتی در میان سختی ها احساس خوشبختی بیشتری کنید. شما می توانید چیزی به سادگی گوش دادن به موسیقی زیر دوش را انجام دهید و ممکن است دریابید که این باعث بهتر شدن روحیه شما می شود.

شرایط سخت

آیا تعجب می کنید که اگر شادی بیشتری داشته باشید چقدر به رسیدن به اهداف خود نزدیکتر هستید؟ این احساسات مثبت می تواند ناشی از وقتی باشد که به خانه می آیید و حیوان خانگی خود را می بینید که به استقبال شما می دود یا احساس بیدار شدن از خواب و دانستن این است که مسئولیت روزانه شما صفر است.

لذت شما برای شما هر چه باشد، این احساس را می توان به طرز شگفت آوری سهل و ساده مهار کرد، حتی در شرایط سخت که یادآوری احساس خوشبختی دشوار است. بنابراین، در اینجا 19 نکته برای یافتن شادی در زندگی در شرایط سخت وجود دارد که می تواند در زندگی روزمره شما گنجانده شود.

1. در زمان حال بمانید

وقتی بیش از حد دچار احساس غم و اندوه و از دست دادن می شویم، راز یافتن شادی در زندگی سخت می شود. در شرایط سخت وقتی که نگران آینده و همه موارد ناشناخته نباشیم، خود را کنترل می کنیم.

تمرکز روی لحظات کوچک در حال حاضر را تمرین کنید که باعث ایجاد لذت می شود، خواه این به معنای پخش تکرار آهنگ مورد علاقه خود، کاشت گل های جدید در باغ، انجام یوگا یا دیدن یک دوست خوب باشد. وقتی هر روز وقت می گذاریم و کاری بزرگ یا کوچک را انجام می دهیم، یافتن لذت طبیعی تر می شود.

مشکلات زندگی

2. پنج حس خود را بپذیرید

هر چیزی که می چشید، بو می کنید، لمس می کنید، می شنوید و می بینید می تواند بر روحیه شما تأثیر بگذارد. وقتی یک پروانه را می بینیم یا یک غذای کامل می خوریم، حواس ما افزایش می یابد و بلافاصله احساس هیجان و شادی می کنیم. بنابراین، کام خود را با آن تکه کیک شیرین کنید، یک شمع تازه روشن کنید، حیوان خانگی پشمالوی خود را نوازش کنید، به آهنگ هایی که روحیه شما را تقویت می کنند گوش دهید یا غروب خورشید را تماشا کنید. هر کاری که بتوانید انجام دهید تا حواس شما را بیدار کند احساس شادی به شما می دهد.

3. روتین خود را تغییر دهید

آیا احساس می کنید مانند یک همستری که روی چرخ می دود در یک وضعیت گیر کرده اید؟ وقتی این اتفاق می افتد، کوچکترین مشکلات را می توان به عنوان یک تراژدی مشاهده کرد. یک راه حل سریع تغییر روتین روزانه است.

اگر همیشه صبح خود را با قهوه شروع می کنید، نوشیدن چای را در نظر بگیرید. به جای اینکه از همان مسیر همیشگی برای کار استفاده کنید، سعی کنید از یک مسیر انحرافی زیبا استفاده کنید. تغییر دادن کارهای روزمره و امتحان کردن چیزهای جدید به شما این امکان را می دهد هیجان و شادی غیر منتظره ای در زندگی پیدا کنید.

4. شخصیت اصلی شوید

یکی از بزرگترین ترس های مردم در زندگی تنهایی یا نگرانی از عدم وجود دیگران است که می تواند مانع شادی شود. با پر کردن این خلا با عشق به خود، به شخصیت اصلی داستان زندگی خود تبدیل می شوید.

وقتی دیگر نیازی به احساس احاطه شدن همیشگی توسط مردم نمی کنید و خوشحالید که می توانید با خود وقت بگذارید – این لذت بزرگی است. این بدان معناست که همه افراد زندگی شما شخصیت های فرعی خوبی هستند و شما ستاره نمایش هستید. به محض دستیابی به این مهم، به خود متکی می شوید و دستیابی به زندگی شاد بسیار آسان تر است.

5. برای فعالیت های آگاهانه وقت بگذارید

آیا مدام در حال رفت و آمد هستید و حسابی مشغولید؟ اختصاص دادن زمان در روز برای کاهش سرعت و بازدم منجر به احساس فوق العاده ای از آرامش می شود. این می تواند از طریق مراقبه، پیاده روی، باغبانی، نوشتن روزانه یا مطالعه باشد. ایجاد یک فضای آرام به شما امکان می دهد افکار خود را بشنوید و روح تان را پرورش می دهد. با تمرین ذهن آگاهی می توانید استرس را کنار بگذارید و شادی و آرامش را جایگزین آن کنید.

6. در خود تغییر ایجاد کنید

گاهی اوقات، ساده لباس پوشیدن یا آرایش کردن می تواند دیدگاه شما را تغییر دهد و به شما کمک کند تا سرحال باشید. به آن فکر کنید – هر وقت موهایتان رنگ شده یا تازه کوتاه شده است، آیا روحیه شما بهتر نمی شود؟ به احتمال زیاد، بله! حتی مانیکور کردن ناخن هایتان نیز می تواند احساس پر زرق و برق بودن بدهد و آمادگی لازم برای کار در روز را ایجاد کند. هنگامی که به نظافت و آراستگی توجه می کنید، بهترین ظاهر خود را پیدا می کنید و احساس بهترین حالت را می کنید، این یک مسیر سریع برای تجربه لذت در شرایط سخت است.

7. احمق باشید و کودک درونی خود را رها کنید

هر چه بزرگتر می شویم، بدبین تر می شویم و کودک درونی و توانایی احمقانه رفتار کردن و سرگرمی را از دست می دهیم اما نکته کلیدی در این که ما در تجربه شادی غرق باشیم، یادآوری روحیه جوانی ماست. گاهی اوقات، ما باید بازی کنیم، از تپه ای علفی به پایین غلت بزنیم یا مثل وقتی که بچه ها برای احساس خوشی خالص می خوابیدند، به خوابی عمیق برویم. با کنار گذاشتن هر از گاهی سختی هایی که به دنبال بزرگ شدن به وجود می آیند، می توانیم ناراحتی ها را از بین ببریم و واقعاً لذت ببریم.

8. خود را مهمان کنید

همیشه لازم نیست برای این مورد کل حساب بانکی خود را تخلیه کنید! به خرید لباس جدید فکر کنید، خود را به یک شام فانتزی دعوت کنید یا چیز کوچکی را انتخاب کنید که باعث لبخند شما شود. تجربیاتی را که هر روز در خواب می بینید به خودتان هدیه بدهید. وقتی گرفتار شده اید یا یک شرایط سخت را پشت سر می گذارید، مهمان کردن خود احساس جوانی به شما می دهد و به شما کمک می کند در زندگی شادی پیدا کنید.

انرژی مثبت

9. فضای باز را تجربه کنید

طبیعت پر از مناظر و صداهای شگفت انگیز است که می تواند لبخند را بر لبان شما بنشاند. یک لحظه بیرون رفتن را در نظر بگیرید تا آفتاب را روی پوست و علف های رازیر پایتان احساس کنید. رفتن به یک سفر کمپینگ یا پیاده روی یا دوچرخه سواری راه های بسیار خوبی برای غرق شدن در فضای باز است. وقتی می توانید شگفتی های طبیعی جهان را تجربه کنید، دری برای کشف زیبایی و شادی باز می کنید.

10. مکالمات را شروع کنید

آیا آنقدر به کار، مدرسه، مراقبت از بچه ها یا تعداد زیادی از کارهای روزمره مشغول هستید که به ندرت وقت می کنید با دیگران گفتگوی معناداری برقرار کنید؟ ایجاد فضای مناسب برای گفتگوها ممکن است به ویژه هنگامی که یک شرایط سخت را پشت سر می گذارید دشوار شود.

در این دوره ها، صحبت با کسی و مشاوره گرفتن از شخص دیگر می تواند احساس حمایت و نشاط بدهد. بنابراین، با وقت گذاشتن ثانیه ای برای ارسال پیام کوتاه به یک دوست قدیمی یا تماس با شخصی که در فکرش بوده اید، ارتباطات خود را با مردم گرامی بدارید. ممکن است در آخر مکالمه پرباری داشته باشید که احساس خوشی و نشاط در شما ایجاد کند.

11. یک ترس را کنار بگذارید

آخرین باری که احساس هیجان کنار گذاشتن یک ترس یا فعالیتی که باعث ترس شما شده است را داشته اید، چه زمانی بوده است؟ احساس شادی ناشی از دانستن اینکه شما کاری را که درباره آن مردد بودید انجام دادید، بسیار خرسند کننده است. رفتن به یک قرار ملاقات با غریبه یا ارائه سخنرانی در محل کار می تواند ترسناک باشد اما وقتی آن را انجام دهید، لذت زیادی خواهید داشت. حتی حل یک بحران نیز می تواند این احساس را برای ما ایجاد کند.

کنار گذاشتن یک ترس این حسن را دارد که می فهمیم چقدر مقاوم هستیم. وقتی شرایط سخت با لحظات برنده همراه است، توانایی خود را برای غلبه بر ناملایمات و پیشرفت به اثبات می رسانیم.

12. انجام کارهای کوچک

هیچ کس احساس داشتن یک لیست بی پایان از کارها را دوست ندارد. به جای اینکه بخواهید در طول یک روز یا هفته همه کارهای خود را بررسی کنید، مدیریت زندگی را بیشتر کنید و به خاطر انجام کوچکترین کارها به خود پاداش دهید. این می تواند چیزی در حد زدن یک دکمه ماشین لباسشویی برای شستن انبوه لباس هایی باشد که هفته ها در گوشه اتاق شما جا خوش کرده اند.

به خودتان اجازه دهید که به اتمام کارهای کوچک و بزرگ خود افتخار کنید، به شما کمک می کند تا بیشتر از این کار احساس خوبی داشته باشید، آرام باشید و شاد باشید.

13. مدت زمان نگاه کردن به صفحه نمایش خود را محدود کنید

این روزها، ما همیشه به یک صفحه همچون تلفن، تلویزیون یا کامپیوتر نگاه می کنیم و به ندرت دقت می کنیم تا محیط اطراف خود را کاملاً بشناسیم. رسانه های اجتماعی می توانند به راحتی طاقت فرسا شوند و تماشای بیش از حد تعداد زیادی برنامه یا فیلم می تواند باعث شود که آرزو کنیم زندگی کاملا متفاوتی داشته باشیم.

مدتی دوری از صفحه نمایش به ما کمک می کند تا احساس کارآیی و بهره وری بیشتری داشته باشیم و به ما یادآوری می کند که مقایسه زندگی خود را با آنچه در فیس بوک و اینستاگرام می بینیم کنار بگذاریم. این به ما امکان می دهد تا تمرکز خود را تغییر مسیر بگذاریم و زندگی گنیم. بنابراین در صورت امکان، محدودیت هایی در این مورد را برای خود در نظر بگیرید و به صورت مرتب ادامه دهید. به طور قطع از آن لحظاتی که قبلاً توسط حواس پرتی با تلفن ها و تلویزیون صرف شده بود، لذت خواهید برد.

14. احساسات خود را آزاد کنید

آیا تا به حال آنقدر تحت فشار و استرس قرار گرفته اید که احساس کنید مانند یک قوطی نوشابه تکان داده شده در حال انفجار هستید؟ همه ما در این شرایط سخت بودیم. رهایی از احساسات منفی شما را قادر می سازد احساسات مثبت تر دیگری را تجربه کنید.

شروع یک ورزش سخت خوب، دوش گرفتن طولانی مدت یا تکان دادن خود با موسیقی و آواز خواندن از جمله روش های عالی برای احساس آرامش بیشتر است. وقتی ذهن و بدن شما از تنش آزاد باشد، یافتن لذت در زندگی بسیار راحت تر است.

15. از چیزهای کوچک زندگی قدردانی کنید

وقتی که ما دوران سختی را پشت سر می گذاریم، می توانیم چنان نگران آینده یا گذشته باشیم که لذت های ساده زندگی در زمان حال را از دست بدهیم. شاید این صدای خنده کودک، رنگین کمان غیر منتظره در آسمان یا خوردن سیب زمینی سرخ کرده باشد. این شگفتی های کوچک در زندگی را می توان به راحتی نادیده گرفت اما وقت گذاشتن برای قدردانی از آنها هر روز پاداش بیشتری را به همراه خواهد داشت.

تمرین شکرگذاری راه دیگری برای رسیدن به خوشبختی است. وقتی به خود یادآوری می کنیم که از هدیه های روزمره زندگی، مانند هوای تازه ای که تنفس می کنیم یا دوستان و خانواده خوب، قدردانی کنیم، به طور خودکار لذت بیشتری در زندگی روزمره خود پیدا می کنیم.

شادی زندگی

16. کمک های داوطلبانه

کمک به مردم بسیار هیجان انگیز است. در نظر داشته باشید که برخی از وقت خود را برای کمک به دیگران از طریق خدمات صرف کنید. این می تواند تدریس خصوصی، کمک به پناهگاه ها، اهدای لباس یا بیرون بردن زباله های همسایه شما باشد.

وقتی تمرکز خود را از روی مشکلات خود بردارید و به دیگران کمک کنید، هدف و شادی جدیدی احساس خواهید کرد. کارهای داوطلبانه می تواند به ما اجازه دهد که دیگر به رویدادهای منفی در زندگی خود نپردازیم و این انرژی را برای کمک کردن به افراد صرف کنیم. وقتی کارهایی را برای دیگران انجام می دهیم، نه تنها احساس شادی می کنیم بلکه آن را منتقل می کنیم.

17. دلایل تان را به خود یادآوری کنید

گاهی اوقات، فقط به یاد آوردن آنچه برای آن تلاش می کنید به شما کمک می کند تا از یک نتیجه خارج شوید و سعی کنید در نظر بگیرید که امروز به چه جایی رسیده اید و چه چیز بیشتر از همه برای شما مهم است. تمرکز بر دلایلی برای شغلی که انتخاب کرده اید، دلیل پیوستن به باشگاه یا آنچه شما را وادار کرده است تا سرانجام به یک کشور جدید مهاجرت کنید، انگیزه را به زندگی شما باز می گرداند. با در اولویت قرار داشتن دلایل خود، به طور مستمر احساس ادامه و الهام به شما می بخشد و ادامه می دهید.

18. رها کردن را بیاموزید

رها کردن چیزی که در زندگی شما یک امر اصلی است ممکن است چالش برانگیز باشد اما ممکن است دریابید که با اجازه دادن به آن، می توانید لذت بیشتری را تجربه کنید. اگر ناراضی و مبارز هستید، بدانید که تغییر مسیر و ترک شغلی که پانزده سال داشتید یا پایان دادن به یک رابطه طولانی مدت اصلاً مشکلی ندارد.

جنبه های خاصی از زندگی که فکر می کنید حیاتی هستند ممکن است در واقع همان چیزی باشد که شما را از احساس شادی واقعی باز می دارد. وقتی یاد می گیریم مشاغل، ارتباطات یا عادت هایی را که دیگر برای ما مفید نیستند پشت سر بگذاریم، به خود اجازه می دهیم احساس جوان شدن و آمادگی برای پذیرش ماجراهای جدید و لذت در زندگی داشته باشیم.

19. همیشه در کانون توجه قرار نگیرید

ایجاد یک جریان بین نیاز به تمرکز و توانایی آرامش به شما کمک می کند لذت بیشتری در شرایط سخت پیدا کنید. مواقعی وجود دارد که شما باید در کانون توجه باشید و در سایه قرار گرفتن نیز همین مورد وجود دارد.

سایه ها به انرژی کمتری احتیاج دارند: استراحت کردن، خوردن غذای راحت یا فقط خوابیدن و انجام ندادن هیچ کاری. وقتی زمان ارائه کار یا امتحان مدرسه فرا رسیده است، شما دوباره در کانون توجه هستید و تمام انرژی را که در سایه صرفه جویی کرده اید، اعمال می کنید.

بسیاری از افراد مدت زیادی در کانون توجه قرار می گیرند و می سوزند. شما باید عمداً به یاد داشته باشید که در سایه هم وقت بگذارید. برقراری تعادل بین این دو به شما کمک می کند تعادل بیشتری ایجاد کنید و هنگامی که بیشترین لذت را احساس می کنید از خود قدردانی خواهید کرد.

نکته پایانی

شادی یک احساس و حالت وجودی است که همه ما به دنبال آن هستیم و یافتن آن به تلاش زیاد نیاز ندارد. این 19 نکته همه نمونه هایی از اقدامات کوچکی است که می توانید برای احساس آرامش و خوشبختی بیشتر انجام دهید و ممکن است قبلاً آنها را حتی بدون دانستن آن انجام داده باشید. بنابراین، خود را به چالش بکشید که طی چند هفته آینده دو یا سه عادت جدید برای سعادت را در پیش بگیرید و رشد شادی خود را در زندگی مشاهده کنید.

منبع:

lifehack

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی