تناسب اندام سلامت

چگونه طناب وزنه دار می تواند به یک ورزش عالی تبدیل شود؟

تقویم فارسی اندروید

طناب زدن با وزنه در حال حاضر در دنیای تناسب اندام ترند یا فراگیر شده است و دلیل خوبی هم دارد. حالا بیایید یک قدم به عقب برگردیم تا به بزرگترین سؤالات شما پاسخ دهیم: طناب وزنه دار دقیقاً چیست؟ چرا باید به جای طناب معمولی از این یکی استفاده کنیم؟

طناب وزنه دار

برای گفتن همه آنچه باید بدانید، راشل جابلو بنیانگذار Get Roped™️ که یک شرکت تناسب اندام با طناب است، کمک گرفتیم. به گفته جابلو، طناب های وزنه دار، که از 200 تا 900 گرم متغیر است، دقیقاً مانند طناب های معمولی هستند، اما با یک تفاوت بزرگ: آنها بسته به مارک و مدل یا دسته های وزنه دار دارند یا یک طناب وزنه دار دارند. (او دومی را ترجیح می دهد.)

جابلو می گوید: «در حالی که ممکن است وزن زیادی به نظر نرسد، اما شگفت انگیز است که اگر به آن عادت نداشته باشید، پس از چند چرخش چقدر سنگین می شود. “برخی از برندها دسته هایی دارند که امکان تعویض طناب هایی با وزن های مختلف را فراهم می کند. وزن در خود طناب است نه دسته ها، بنابراین به طور مساوی توزیع می شود.” او توضیح می دهد که مبتدیان باید با یک طناب 200 گرمی شروع کنند و سپس به آرامی برای یک چالش اضافه کار کنند.

جابلو می‌ گوید که در مورد اینکه چرا کسی می‌ خواهد با یک طناب وزنه دار به جای یک طناب کلاسیک حرکت کند، چند دلیل وجود دارد. اول، آنها در واقع برای مبتدیان عالی هستند. در حالی که ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، وزن اضافه شده در واقع به جامپر کنترل بیشتری روی طناب می دهد. جابلو توضیح می‌ دهد که این می‌ تواند در حین یادگیری حرکات فانتزی مفید باشد. علاوه بر این، مقاومت افزوده به این معنی است که سیستم قلبی عروقی و ماهیچه‌ های شما باید سخت‌ تر کار کنند و همراه با آن فواید سلامتی زیادی نیز دارد.

در ادامه بخوانید تا همه چیز را در مورد اینکه طناب زنی وزنه دار می تواند با بدن شما انجام دهد، بخوانید و سپس یک طناب بردارید تا بتوانید در اسرع وقت وارد این ترند تناسب اندام جدید شوید.

1. استرس و اضطراب را از بین خواهید برد

ورزش های هوازی – مانند طناب زدن با وزنه – به کاهش میزان آدرنالین و کورتیزول (معروف به هورمون های استرس) در بدن شما کمک می کند و به دفع استرس و اضطراب کمک می کند. جابلو این ورزش را “مدیتیشن متحرک” خود می نامد.

او به ما می‌ گوید: “همه چیز به ریتم مربوط می‌ شود و وقتی موسیقی خوب و با ضرب آهنگ ثابت پیدا می‌ کنید، خیلی راحت می‌ توانید زمان را بگذرانید. این یکی از معدود تمرین‌ هایی است که باید در آن لحظه حضور داشته باشید وگرنه زود به پایان می‌ رسد. سخت است که اجازه دهید ذهن شما سرگردان شود که در کاهش استرس واقعا عالی است.”

2. ممکن است تراکم استخوان خود را بهبود ببخشید

نوشیدن شیر تنها راه برای تقویت استخوان ها و جلوگیری از شکستگی و پوکی استخوان نیست. بر اساس مطالعه‌ ای که روی شناگران المپیکی انجام شد، طناب زدن چند بار در هفته تراکم استخوان را بهبود می‌بخشد. جابلو توضیح می دهد: “پرش تاثیر باربری روی استخوان های شما ایجاد می کند که یکی از بهترین راه ها برای تقویت استحکام استخوان است.”

3. کل بدن شما قوی تر می شود

اگر به دنبال یک تمرین کارآمد برای کل بدن هستید، طناب زدن با وزنه مناسب ترین گزینه است. “با یک طناب معمولی بدون وزن، فقط 10 دقیقه پرش معادل کالری سوزی با 30 دقیقه روی تردمیل است. اگر همان 10 دقیقه را با یک طناب وزن دار انجام دهید، نه تنها کالری اضافی می سوزانید، بلکه قدرت نیز به دست می آورید.

با ترکیب کردن جهتی که طناب را می‌ چرخانید، می‌ توانید به تمام عضلات اصلی خود ضربه بزنید. وقتی طناب به سمت جلو می‌ چرخد، هسته، شانه‌ ها و عضله دوسر شما منقبض می‌ شوند. وقتی طناب را برعکس می‌ چرخانید، پشت، شانه‌ ها و عضلات سه سر را هدف قرار می‌ دهید. جابلو توضیح می دهد که پرش – صرف نظر از جهت چرخش طناب نه تنها با درگیر کردن همه این ماهیچه ها به شما کمک می کند تا ظاهری قوی داشته باشید، بلکه شما را واقعا قوی تر نیز می کند. در یک مطالعه بایگانی پزشکی ورزشی و فیزیوتراپی روی 25 بازیکن والیبال، محققان دریافتند که پس از 12 هفته پریدن با یک طناب سنگین، افراد “قدرت عضلانی قابل توجهی” در قسمت بالا و پایین بدن خود به دست آوردند.

4. می توانید مقداری چربی بسوزانید

مطالعه بایگانی پزشکی ورزشی و فیزیوتراپی همچنین نشان داد شرکت‌ کنندگانی که از طناب وزن‌ دار استفاده می‌ کردند، چربی را در قسمت بالا و پایین بدن و همچنین قسمت میانی بدن خود از دست دادند. به گفته جابلو، این خیلی تعجب آور نیست. او می گوید: “طناب زدن یک راه عالی برای سوزاندن کالری است و از نظر زمان بسیار کارآمد است. فقط 10 دقیقه در روز تمام چیزی است که برای مشاهده تغییرات نیاز دارید.”

جابلو توضیح می دهد که اساسا شما را برای مدت طولانی تری در ناحیه چربی سوزی نگه می دارد.

5. قلب شما به چالش کشیده خواهد شد

در سال 2013، یک مطالعه کوچک نشان داد که مردانی که به مدت 6 هفته روزانه 10 دقیقه به طناب پریدن می گذرانند، به همان اندازه مردانی که در همان بازه زمانی 30 دقیقه دویدند، آمادگی قلبی عروقی خود را بهبود می بخشند. (تاثیرگذار بود، درست است؟) و همانطور که ممکن است حدس بزنید، کار برای کم کردن وزن اضافی در اطراف بدن خود با یک طناب وزن دار به این معنی است که سیستم قلبی عروقی شما حتی سخت تر کار می کند. جابلو می‌ گوید: «شما سلامت قلب و عروق خود را با هر پرش با طناب به چالش می‌ کشید، اما با یک طناب وزن‌ دار، شدت و فواید آن را افزایش می‌ دهید.»

منبع:

eatthis

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی