سبك زندگي موفقيت در زندگي

چگونه در حفظ انگیزه تان موفق باشید؟

تقویم فارسی اندروید

انگیزه داشتن
هیچ می دانید که چگونه باید انگیزتان را حفظ کنید و در تمام مدت و با هر اتفاقی که پیش آمد باز هم مقتدرانه به سمت هدف تان گام بردارید؟ حفظ انگیزه کار دشواری است. انگیزه داشتن نیز مانند شاد بودن به تمرین و تمرکز و مراقبت دائمی نیاز دارد و هر آن ممکن است به خطر بیفتد. هنگامی که شما انگیزه ی کافی برای انجام کاری را ندارید بیرون آمدن از رخت خواب و انجام کارهای تان برای تان آسان نخواهد بود. انگیز داشتن باعث می شود که با شور و شوق بیشتری درگیر یک کار شوید و انرژی کافی برای سختی های راه را داشته باشید. در اینجا 4 راهکار کلیدی برای حفظ انگیزه را به شما یاد می دهیم.

1. در حال زندگی کنید

ما اغلب اوقات انگیزه مان را از دست می دهیم چرا که به جای نگرانی در خصوص زمان حال به فکر اشتباهات گذشته یا نگرانی های آینده ی خود هستیم. شما باید در زمان حال زندگی کنید تا بتوانید مدام برای رخدادهایی که در لحظه اتفاق می افتد آماده باشید و با تمام انرژی و تمرکزتان با آن ها روبه رو شوید.
باید سعی کنید حضور خود را در اتفاقات و شرایط پررنگ کنید: برای مثال زمانی که اشتباهی در شرکت تان رخ می دهد و رئیس شما در حال دعوا کردن کارمندانش است به جای اینکه به مسائل پیرامون تان و یا حسرت خوردن برای اشتباه گذشته و یا خیال پردازی های آینده باید به فکر راه حلی برای آرام کردن رئیس تان باشید. به عبارتی باید تمام حواس تان را به اتفاقی که در حال وقوع است منعکس کنید و آن را حل نمایید.

قدرت خود را کشف کنید: قدرت شما شامل اعتماد به نفس و حس شایستگی شما نیز می شود. باید سعی کنیدقدرت خود را به خصوص اعتماد به نفس تان را گسترش دهید تا بتوانید بهتر از پس مدیریت شرایط بربیایید. اگر اعتماد به نفس خوبی داشته باشید می توانید بهترین تصمیمات را برای خودتان و اطرافیان تان بگیرید.

2. اهداف تان را برای حفظ انگیزه ی بهتر تنظیم کنید

چگونه می توانید در حفظ انگیزه تان موفق باشید اگر شما هنوز نمی دانید که به کجا قرار است بروید؟ به جای تلاش بیهوده و کار مضاعف اما بی نتیجه باید اهداف و برنامه های مشخص داشته باشید. اگر می خواهید که بیشترین انگیزه را داشته باشید باید چشم انداز پیش روی تان هرچه بیشتر واضح و مشخص باشد. هنگامی که می دانید برای چه باید تلاش کنید و سختی بکشید انرژی و قدرت بیشتری برای این کار خواهید داشت.

هدف تان را تصور کنید: چشمان خود را ببیندید  هدف خود را با تمام جزئیاتش تصور کنید. حتی می توانید اهداف تان را نوشته و روی کاغذ بیاورید تا بتوانید همیشه آن ها را پیش روی خود داشته باشید. حتی ممکن است اهداف تان در طول زمان تغییر کند باید بتوانید آن ها را به روز کرده و همیشه با دیدن آن ها یک یاداوری برای خود داشته باشید.

اهداف بزرگ تان را به هدف های کوچک تر بشکنید: برای تحقق اهداف بزرگ تان چه کارهایی لازم است؟ باید در ابتدا چه مراحلی را طی کنید و به چه مقاصدی دست یابید؟ به جای اینکه اجازه دهید خواسته های تان همانطور دور بمانند آن ها را به خواسته های کوچک تر و دست یافتنی تر تقسیم کنید و با تحقق هر کدام از آن ها خود را یک گام به خواسته های تان نزدیک تر ببینید.

برنامه ی روزانه داشته باشید: پس از آن که اهداف سالانه، ماهانه و هفتگی تان را مشخص کردید لازم است بدانید که بعد از هر بار از خواب بیدار شدن باید چه کاری انجام دهید. می توانید برنامه های روزانه ثابت داشته باشید و یا در شب قبل به کارهای فرداتان فکر کنید. در هر صورت اجازه ندهید که سردرگمی در روز بعد وقت شما را تلف کند.

3. پیشترفت تان را بررسی کنید

در پایان هر روز، هفته، ماه و یا سال و یا هر تایم دیگری که خودتان در نظر دارید میزان پیشترفت تان را بررسی کرده و با خودآگاهی و درون بینی که دارید موفقیت و رضایت دروی خود را بسنجید. شما موفقیت را نه در پایان سال که در پایان هر روز و یا هر هفته باید لمس کنید تا در نهایت پایان سال نیز نوید پیروزی را به شما بدهند.

بر پیشترفت تان نظارت کنید: میزان موفقیت و پیشترفت تان را در اهداف کوتاه مدت و یا بلند مدت بسنجید و آن ها را سبک سنگین کنید؟ آیا میزان موفقیت شما کافی است؟ آیا به همان چیزی که می خواستید رسیده اید؟ با به رسمیت شناختن پیشترفت تان می توانید به حفظ انگیزه خود برای موفقیت نیز بیشتر امیدوار باشید.

موفقیت را جشن بگیرید: هر بار که به یک نقطه ی عطف کوچک می رسید شاد بوده و جشن بگیرید. یک موفقیت ناچیز برابر با فتح قله ی پیروزی نیست اما می تواند در رسیدن به پیروزی به شما کمک کند. این کار یک انرژی ذهنی قدرتمند برای تمرکز بیشتر روی اهداف بلند مدت تان به شما می دهد.

4. سخت تلاش کنید

هیچ جایگزینی برای کار سخت نیست. می توانید تظاهر به با انگیزه بودن بکنید اما تا زمانی که انگیزه تان شما را وادار به کار سخت نکند هیچ مفهومی برای آن وجود ندارد. میوه ی حفظ انگیزه، انرژی کافی برای تلاش مضاعف است. هر گاه این انرژی را در خود حس کردید بدانید که فرد با انگیزه ای هستید.

انگیزه توانایی های شما را افزایش می دهد: انگیزه و شور و شوق برای کار کردن باعث می شود تا با مهارت و توانایی بیشتری به کار تان ادامه دهید.

گاهی تلاش مضاعف انگیزه تان را بر می گرداند: گاهی ممکن است انگیزه تان را از دست بدهید و دیگر تمایل زیادی به کار کردن نداشته باشید. در این حالت دیگر با انرژی و شور و شوق بالایی کار نخواهید کرد اما گاهی تنها قرار گردفتن در روند کار نیز انگیزه ی شما را برمی گرداند. حتی زمانی که انگیزه تان را از دست داده اید سعی کنید باز هم دست از تلاش برندارید.
همیشه روی حفظ انگیزه تان کار کنید: آیا فکر می کنید که افراد موفق همیشه و بدون خلل انگیزه داشته و شور و شوق زیاید برای کار کردن دارند؟ اینطور نیست. حتی برای با انگیزه ماندن نیز باید تمرکز و تلاش تان را به کار ببندید. سعی کنید که همیشه روی حفظ انگیزه ی خود کار کنید و برای خودتان مولد های لازم را فراهم کنید

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی