سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مد و زيبايي

چه كنيم پوست مان جوش نزند؟

در این مقاله به بیان مواردی می پردازیم که با رعایت آنها می توانید از شدت آکنه بکاهید و یا حتی از بروز آن پیشگیری نمایید...
تقویم فارسی اندروید

در این مقاله به بیان مواردی می پردازیم که با رعایت آنها می توانید از شدت آکنه بکاهید و یا حتی از بروز آن پیشگیری نمایید:

جوش - 7ganj.ir

۱– اصلاح صحیح صورت:

اصلاح صورت باعث ایجاد آکنه نمی گردد اما می تواند پوست را حساس کرده و موجب خارش و تشدید آکنه شود. با رعایت مواردی در هنگام اصلاح صورت می توانید از بروز این مسآله پیشگیری نمایید. به عنوان مثال، به جای تیغ از ماشین اصلاح استفاده کنید. هنگام اصلاح، هرگز جوش ها را از بین نبرید. با استفاده از آب ولرم و صابون ، پوست خود را از خشکی درآورید تا جوش ها از بین نروند. همیشه از تیغ تیز استفاده نمایید. صورت خود را آرام اصلاح کنید.

۲- پرهیز از آفتاب:

بسیاری بر این باورند که آکنه با آفتاب بهبود می یابد اما جالب است بدانید که آفتاب گرفتن موجب بروز آکنه و یا تشدید آن می گردد. آفتاب گرفتن علاوه بر مشکلات مختلف پوستی مانند سرطان پوست، باعث ایجاد آکنه نیز می شود.

۳- پیروی از رژیم غذایی مناسب:

براساس نظر بسیاری از پزشکان، پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و سالم می تواند از بروز و یا تشدید آکنه پیشگیری نماید. بنا بر نظر این پزشکان بهتر است از انواع غذاهای سرخ شده، پیتزا، چیپس، بستنی، انواع غذاهای چرب و نوشابه بپرهیزید.

۴- مصرف مواد آرایشی مناسب:

مصرف مواد آرایشی نامناسب و روغنی می تواند موجب تشدید آکنه گردد زیرا همان طور که می دانید چربی باعث مسدود شدن منافذ پوست می گردد.

بهتر است از مواد آرایشی فاقد چربی و حاوی آب استفاده نمایید. مواد آرایشی فاقد کومدوژنیک، مواد آرایشی هستند که فاقد چربی و حاوی آب بوده و برای افراد مبتلا بهآکنه، مناسب می باشند.

این نکته بسیار مهم را نیز همیشه رعایت کنید که حتی پس از استفاده مواد آرایشی فاقد کومدوژنیک نیز پوست خود را بخوبی بشویید.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: مه شو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی