سلامت سلامت جسمي

چرا هميشه تبخال می‌زنم؟

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که مدام تبخال می‌زنند و نمی‌دانند که علت این تبخال زدن‌های مکرر چیست؟
تقویم فارسی اندروید

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که مدام تبخال می‌زنند و نمی‌دانند که علت این تبخال زدن‌های مکرر چیست؟

tabkhal-7ganj.ir

دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو در این باره به خبرنگار پایگاه خبری سلامانه می‌گوید: «تبخال هم مانند زگیل، نوعی بیماری ویروسی است و از آنجا که هنوز هیچ درمان قطعی برای ریشه‌کنی ویروس‌ها در دنیا وجود ندارد،‌ بنابراین افرادی که سابقه تبخال دارند هم باید بدانند که ویروس این بیماری برای همیشه در بدن آنها باقی خواهد ماند و در مواردی، خودش را به‌صورت ضایعات پوستی، ‌نشان خواهد داد».

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌افزاید: «ویروس هرپس که عامل تبخال است، تنها محدود به انسان می‌شود. این ویروس، زیر پوست فرد مبتلا باقی می‌ماند و هرچند وقت یکبار در مسیر یک تنه یا شاخه عصبی، فعال و باعث بروز ضایعه می‌شود». وی تاکید می‌کند که ویروس تبخال به سادگی قابل سرایت از فردی به فرد دیگر است. به‌همین دلیل هم افراد مبتلا به تبخال باید از تماس پوستی (پوسیت قسمت مبتلا به ضایعه) با دیگران خودداری و برای پیشگیری از انتشار ویروس در خانه از لوازم شخصی مانند حوله شخصی استفاده کنند.

«گاهی ممکن است شما ویروس تبخال را از فردی بگیرید ولی این ویروس تا مدت‌ها در بدن شما بدون علامت زندگی کند. از این رو، توصیه می‌شود که در تماس‌های پوستی با فرد مبتلا به تبخال، محتاط باشید». احسانی در نهایت یادآور شد که تمام درمان‌های تبخال،‌ درمان کنترلی به‌صورت دارویی است و نه درمان ریشه‌کنی.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی