دانش و فناوری سلامت جسمي نوآوري و كشفيات علمي

نقش ويروس تبخال در ابتلا به آلزايمر !

یک تیم سوئدی از دانشگاه اومئو در مورد رابطه با ویروس هرپس سمپلکس و علت گسترش آن به مغز و نقش آن در شروع آلزایمر تحقیقاتی داشتند...
تقویم فارسی اندروید
یک تیم سوئدی از دانشگاه اومئو در مورد رابطه با ویروس هرپس سمپلکس و علت گسترش آن به مغز و نقش آن در شروع آلزایمر تحقیقاتی داشتند…
آلزايمر
این انجمن توسط مطالعات قبلی تحقیقات خود را آغاز کردند؛ به گفته آنها به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن در افراد مسن، ویروس هرپس سمپلکس (تبخال) فعال می‌شود، با گسترش آن به مغز در شروع آلزایمر نقش بازی می‌کند.

این ویروس از مهمترین ویروس‌های بیماری‌زا در انسان است که موجب تبخال می‌شود و بسیار شایع و مسری است، از طریق بزاق آلوده منتقل می‌شود، از طریق تماس جنسی انتقال پیدا می‌کند اما پوست سالم مانع نفوذ ویروس به بدن می‌شود. این ویروس سلول‌های عصبی را آلوده می‌کند، به طور مخفی در سلول‌های عصبی به حالت خفته است و بر اثر تحریک مانند فشارهای عصبی و احساسی ، ویروس از حالت خفته به حالت فعال در می‌آید؛ این ویروس می‌تواند مناطق گوناگونی از بدن مانند دهان، گلو، قرنیه و ملتحمه چشم را آلوده کند.
بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از یک مطالعه گسترده پیری و زوال عقل، تحقیقات بر روی 3500 شرکت کننده به مدت ده سال ادامه داشت؛ در این تحقیق مشخص شد فعال شدن مجدد عفونت باعث ابتلا به بیماری آلزایمر می‌شود.

این به این معنی است که در شرایط خاص ویروس به توسعه بیماری آلزایمر کمک می‌کند؛ در حال حاضر هیچ درمانی برای از بین بردن ویروس تبخال وجود ندارد؛ با این حال ویروس در زمانی که شروع می‌شود یا عود می‌کند، داروهای ضد ویروس می‌تواند موثرتر باشد و باعث کاهش خطر ابتلا به آلزایمر شود.

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: فارس

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی