بیماری ها سلامت

هنگام ابتلا به ویروس معده چه بخوریم؟

تقویم فارسی اندروید

شما احتمالاً آن را تجربه کرده اید: یک مورد ناخوشایند آنفولانزا یا ویروس معده یا یک حمله تصادفی مسمومیت غذایی شما را درگیر کرده است و شما احساس ضعف و لرزیدن می کنید اما در نهایت آماده برای خوردن چیزی هستید. در اینجا، متخصصان تغذیه نکات خود را برای آبرسانی مجدد و اینکه چه غذاهایی را باید بعد از ابتلا به ویروس معده بخورید، به اشتراک می گذارند تا بتوانید دوباره احساس یک انسان کارآمد را داشته باشید.

اما قبل از اینکه بدانید بعد از ابتلا به آنفولانزای معده چه بخورید، ممکن است بخواهید یادداشت برداری کنید که هنگام مبارزه با یک ویروس معده از چه چیزهایی اجتناب کنید تا درد را تشدید نکنید. دکتر شری کسپر متخصص تغذیه و یکی از بنیانگذاران Fresh Communications، توصیه می کند برای شروع، از کافئین خودداری کنید زیرا می تواند معده را تحریک کند و ممکن است علائم خاصی (مانند اسهال) را بدتر کند. او می افزاید: «پرهیز از الکل نیز مهم است زیرا هدف بلافاصله پس از آنفولانزای معده جایگزینی مایعات است و الکل یک ادرارآور است که باعث از دست رفتن مایعات می شود». غذاهای بسیار اسیدی (به عنوان مثال گوجه فرنگی) یا غذاهای تند نیز می توانند باعث تهوع یا درد معده شوند، بنابراین باید با احتیاط با آنها برخورد کرد.

ویروس معده

غذاهای سبک

اگر در تلاش هستید که بفهمید بعد از ابتلا به ویروس معده چه غذاهایی بخورید، بسیاری از متخصصان سلامت در ابتدا رژیم غذایی BRAT (موز، برنج، سس سیب، نان تست) را توصیه می کنند. نکته کلیدی این است که بعد از آنفولانزای معده با غذاهای ملایم شروع کنید. کیتی ففر-اسکانلان، متخصص تغذیه و موسس One Hungry Bunny، می‌گوید هنگامی که علائم شما برطرف شد، به آرامی غذاهای دیگری را که دوست دارید به رژیم غذایی تان برگردانید.

جسیکا اسپیرو، متخصص تغذیه در کالیفرنیا، می‌ گوید: «این تلاش‌ های اولیه برای بازگشت به قلمرو غذای جامد همچنین زمانی است که می‌خواهید مایعات بیشتری را برای متعادل کردن الکترولیت‌ ها و تسهیل هضم به آرامی شروع کنید.» این بدترین چیزیست که معمولاً بعد از بیماری اتفاق می‌ افتد. آنفولانزا یا مسمومیت غذایی کم آبی بدن است، بنابراین جایگزین کردن مایعات بسیار مهم است. سوپ ها، اسموتی ها و میوه ها و سبزیجات سرشار از آب (به خیار و هندوانه فکر کنید) راه های عالی برای آبرسانی مجدد هستند.

آب نارگیل

به گفته ترز بونانی، متخصص تغذیه در مرکز سلامت ناوسینک در نیوجرسی، آب نارگیل جایگزینی عالی برای نوشیدنی های ورزشی شیرین در طول و بعد از آنفولانزای معده است. مملو از پتاسیم و منبع خوبی از سایر مواد مغذی کلیدی مانند سدیم، منیزیم و فسفر است.

نوشیدنی ورزشی پدالیت

این نوشیدنی با رنگ روشن فقط برای بچه ها نیست. بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه Pedialyte را برای پیشگیری یا درمان کم‌ آبی در بزرگسالان نیز توصیه می‌ کنند و این می‌ تواند به ویژه هنگامی که به دنبال چیزی برای نوشیدن بعد از آنفولانزای معده هستید مفید باشد.

آنجی اَش، متخصص تغذیه و موسس Eleat Sports Nutrition، می‌ گوید: «من معمولاً Pedialyte را برای کمک به مشتریان برای تکمیل الکترولیت‌ های خود توصیه می‌ کنم زیرا برای معده خوب است، به خصوص نسخه بدون طعمش. آن را به صورت آنلاین یا در داروخانه محلی خود به عنوان محلول یا بسته های پودری که می توانید به آب اضافه کنید، پیدا کنید.

ماست

بونانی توصیه می‌ کند زمانی که احساس بهتری کردید، کفیر و ماست را امتحان کنید تا باکتری‌ های مفید روده را پس از ناراحتی گوارشی دوباره پر کنید. اَش می افزاید: این یکی از بهترین غذاها برای خوردن بعد از ویروس معده است زیرا پروتئین بیشتری وارد بدن می کند که به تثبیت قند خون برای جلوگیری از سقوط انرژی کمک می کند و به شما کمک می کند احساس قوی تری داشته باشید. اگر ناچار به اجتناب از لاکتوزهستید، ماست غیر لبنی که حاوی مقدار زیادی پروتئین در کنار باکتری های مفید است را نیز امتحان کنید. ماست ساده بهترین گزینه است اما حتی ماست ها با طعم میوه‌ هم قند کمتری دارند و هیچ شیرین‌ کننده مصنوعی ندارند. دو عامل تحریک‌ کننده که باید هنگام برنامه‌ ریزی برای خوردن با ویروس معده یا بیرون روی های شکمی از آنها اجتناب کنید.

غذاهای تخمیر شده

گابریلا وِتِره، متخصص تغذیه می‌ گوید هنگامی که می‌ توانید مایعات و غذاهای ملایم را تحمل کنید، سعی کنید حداقل یک بار در روز غذاهای غنی از پروبیوتیک بخورید. به غیر از ماست و کفیر، می توانید کلم ترش، کیمچی یا میسو را نیز امتحان کنید. همچنین کومبوچا، یک نوشیدنی چای تخمیر شده که برای بازسازی باکتری های روده، کاهش حالت تهوع و جایگزینی مایعات عالیست.

به کل چیزهای تخمیر شده دسترسی ندارید؟ یک مکمل پروبیوتیک را امتحان کنید. فقط مطمئن شوید که قبل از اضافه کردن هر چیزی به روتین خود با پزشک خود گفتگو کنید. از آنجایی که هر نوع خاصی از باکتری کار متفاوتی انجام می دهد، به دنبال مکملی باشید که چندین نوع در آن وجود دارد تا به جمع شدن مجدد دستگاه گوارش کمک کند.

اسموتی ها

شارلین پورس، متخصص تغذیه در دانشگاه، می گوید: اگر برای یک وعده غذایی کامل آماده نیستید، نمی توانید ماست را تحمل کنید یا به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستید (یک مشکل موقتی ناشی از اختلال گوارشی)، یک اسموتی غیر لبنی را امتحان کنید.

پورس می‌ گوید: اسموتی‌ هایی که با شیر سویا، میوه و کره آجیل تهیه می‌ شوند، می‌ توانند یک وعده غذایی سرشار از پروتئین و مغذی برای شروع باشند، زیرا فیبر و لاکتوز کمی دارند و این هضم آن‌ ها را آسان می‌ کند.

سوپ ورمیشل و مرغ

لینزی زیگلبام، متخصص تغذیه در نیویورک می گوید: سوپ رشته فرنگی و نان تست دو تا از بهترین غذاها برای خوردن بعد از آنفولانزای معده هستند. این درمان خانگی برای تنظیم مجدد بدن شما به دنبال ویروس معده عالی است. او می گوید: «شما مایعات را از آبگوشت، پروتئین را از مرغ و کربوهیدرات ها را از رشته و نان تست دریافت می کنید. او اضافه می‌ کند که معمولاً بسیار ملایم است و تحمل آن را برای معده‌ های حساس آسان می‌ کند.

پروتئین بدون چربی

زمانی که متوجه شدید بعد از آنفولانزای معده یا با ناراحتی معده چه غذاهایی بخورید، مهم است که غذاهایی را که به شما کمک می‌ کنند قدرت خود را بازیابی کنید، اولویت بندی کنید. کسپر می‌ گوید: نمونه کامل به شرح زیر است: پروتئین بدون چربی (معروف به غذاهای غنی از پروتئین که دارای کالری، کلسترول و چربی کل کم به خصوص چربی اشباع شده هستند). او توضیح می دهد: “تخم مرغ یک انتخاب عالی است زیرا حاوی پروتئین و طیف گسترده ای از مواد مغذی است که به بازگرداندن هرگونه عدم تعادل تغذیه ای کمک می کند.”

کسپر می‌ گوید: اگر تخم‌ مرغ واقعاً مورد انتخابی شما نیست، گوشت‌ های بدون چربی با ادویه ملایم، مانند سینه مرغ پخته یا بوقلمون نیز گزینه‌ های خوبی هستند. او می افزاید: «آب قلم نیز ایده خوبی است. این آب قلم حاوی پروتئین بسیار بیشتری نسبت به آبگوشت سنتی است و می تواند در عین حال به جایگزین کردن مایعات کمک کند.»

منبع:

shape

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی