خواص مواد غذايي سلامت

همه چیز درباره خواص گیاه انگور خرس

تقویم فارسی اندروید

خواص گیاه uva ursi یا انگور خرس شامل کاهش میزان باکتری در ادرار و تعدیل التهاب می شود. ترکیبات مختلف گیاهی در این درختچه همیشه سبز تولید کننده توت ممکن است در درمان عفونت های مثانه و مجاری ادراری (UTIs) موثر باشد.

در واقع، قبل از ظهور آنتی بیوتیک ها، انگور خرس به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان عفونت های ادراری استفاده می شد.

انگور خرس اغلب به عنوان توت خرس نیز شناخته می شود زیرا به نظر می رسد خرس ها از خوردن توت های قرمز آن لذت می برند. نام لاتین uva ursi به معنای واقعی کلمه به “انگور خرس” ترجمه می شود.

این مقاله مزایای بالقوه سلامتی و عوارض جانبی مصرف انگور خرس را پوشش می‌ دهد. همچنین با دوزهای توصیه شده و مواردی که هنگام خرید این مکمل باید به دنبال آن باشید، آشنا خواهید شد.

انگور خرس

انگور خرس برای چه مواردی استفاده می شود؟

مکمل‌ های گیاهی ساخته شده از برگ‌ های انگور خرس به عنوان یک درمان طبیعی برای کمک به درمان سیستیت (عفونت مثانه) و عفونت‌ های ادراری استفاده شده است. این گیاهان حاوی مواد شیمیایی طبیعی با خواص ضد عفونت هستند که گلیکوزیدها و آربوتین نامیده می‌ شوند.

گلیکوزیدها ممکن است به کاهش باکتری در ادرار شما کمک کنند. بدن شما گلیکوزیدها را به هیدروکینون تبدیل می کند، ترکیبی با خواص ضد باکتریایی.

انگور خرس همچنین حاوی تانن است که می تواند اثر قابض (خشک کننده) روی بافت های شما داشته باشد. برخی افراد ادعا می کنند که اثر قابض می تواند با کاهش التهاب به مبارزه با عفونت کمک کند اما تحقیقات بیشتری برای تایید مزایای ضد التهابی مورد نیاز است.

انگور خرس همچنین به صورت موضعی (برای سطح پوست) استفاده می شود زیرا از نظر شیمیایی هیدروکینون تولید می کند که ماده ای است که در کرم های روشن کننده پوست استفاده می شود. هیدروکینون برای درمان لکه های تیره پوست که به دلیل آسیب پوست ایجاد می شود، تجویز می شود.

خلاصه

انگور خرس برای درمان UTI و روشن کردن پوست استفاده شده است. همچنین ممکن است فعالیت ضد التهابی و قابض داشته باشد.

فواید سلامتی

یک مرور تحقیقاتی 14 محصول بدون نسخه را برای ارزیابی توانایی هر یک در مسدود کردن اوره آز، آنزیمی که عفونت استافیلوکوکوس ساپروفیتیکوس، یک نوع رایج باکتری در دستگاه ادراری را ترویج می‌ کند، بررسی کرد.

تنها یکی از 14 آماده سازی در این مطالعه قادر به کاهش قابل توجه اوره آز (بیش از 75٪) بود. آن آماده سازی انگور خرس همراه با چای سبز بود.

مطالعه دیگری نشان داد که “مزایای ضد باکتریایی و قابض در انگور خرس به علاوه تحقیقات نشان می دهد که این گیاه می تواند به طور موثر عفونت های دستگاه ادراری را درمان و از آن جلوگیری کند، همچنین نشان می دهد که این گیاه می تواند در درمان بی اختیاری ادرار مفید باشد.”

انگور خرس همچنین به دلیل خاصیت ادرارآور خود شناخته شده است – این به توانایی بدن در خارج کردن مایعات اشاره دارد که به خلاص شدن از شر مثانه از شر میکروب های بیماری زا کمک می کند. E. coli نوعی باکتری است که معمولاً باعث عفونت ادراری در زنان می شود. تحقیقات نشان داده است که انگور خرس می تواند به پیشگیری از E. coli نیز کمک کند.

خلاصه

تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد انگور خرس می تواند از عفونت های ادراری جلوگیری کند اما در حال حاضر به عنوان یک مکمل پیشگیرانه موثر برای استفاده طولانی مدت توصیه نمی شود.

عوارض جانبی احتمالی

انگور خرس برای بزرگسالانی که دوزهای پایین خوراکی را برای مدت کوتاهی مصرف می کنند، نسبتاً بی خطر در نظر گرفته می شود.

عوارض جانبی احتمالی که ممکن است در اثر مصرف کوتاه مدت تجربه کنید عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • ناراحتی معده
  • ادرار قهوه ای مایل به سبز
  • بیخوابی
  • تحریک پذیری

با این حال، به دلیل پتانسیل سمیت ناشی از هیدروکینون، نباید دوزهای بالایی از انگور خرس را مصرف کنید یا از آن برای مدت طولانی استفاده کنید.

از نظر تئوری، مقادیر بالای هیدروکینون در بدن می تواند منجر به عوارض جدی و تهدید کننده زندگی شود:

  • آسیب کبدی
  • آسیب کلیه
  • مشکلات تنفسی
  • مشکلات چشمی
  • تشنج
  • مرگ

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید نباید از انگور خرس استفاده کنید و نباید در کودکان استفاده شود.

این گیاه همچنین می تواند جذب یا اثرات برخی داروها و مواد مغذی را تغییر دهد اگر شما:

  • لیتیوم مصرف کنید.
  • از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) یا کورتیکواستروئیدها استفاده کنید.
  • مکمل های آهن مصرف کنید.

احتیاط در مورد این گیاه توصیه می شود اگر:

  • هر گونه اختلال کلیوی داشته باشید.
  • فشار خون بالا دارید.
  • بیماری کرون، زخم یا مشکلات گوارشی داشته باشید.
  • بیماری کبدی دارید.
  • نازک شدن شبکیه که ناحیه پشت چشم است.

قبل از مصرف انگور خرس ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. پزشک می‌ تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا مصرف آن برای شما بی‌خطر است یا باید از آن دوری کنید.

داروهای گیاهی

دوز و آماده سازی

انگور خرس به صورت پودر و برگ خرد شده از جمله چای، تنتور و کپسول خوراکی فروخته می شود. از عصاره این گیاه در محصولاتی که روی پوست استفاده می شود نیز استفاده می شود. فقط از برگ ها – نه توت ها – در آماده سازی های دارویی گیاهی استفاده می شود.

به دلیل احتمال وجود سموم، قبل از مصرف آن از پزشک خود سوال کنید. کارشناسان مصرف این گیاه را برای بیش از دو هفته توصیه نمی کنند. برخی دستورالعمل ها پیشنهاد می کنند که انگور خرس را کمتر از پنج بار در سال و هر بار نه بیشتر از پنج روز مصرف کنید.
هرگز بیش از دوز توصیه شده یا بیشتر از مدت زمان تجویز شده مصرف نکنید.

به عنوان یک گیاه خشک، دوز استاندارد 2 گرم تا 4 گرم در روز با مجموع 400 میلی گرم تا 800 میلی گرم آربوتین است.
برای تهیه چای، 3 گرم برگ خشک را در 5 اونس (140 میلی لیتر) آب به مدت 12 ساعت خیس کنید. سپس چای را صاف کرده و سه تا چهار بار در روز بنوشید.

از مصرف بیش از حد انگور خرس خودداری کنید. حتی 15 گرم (حدود نیم اونس) برگ خشک شده این گیاه می تواند برای برخی افراد سمی باشد.

خلاصه

انگور خرس یک مکمل گیاهی است که ممکن است برای درمان عفونت های ادراری و بی اختیاری ادرار و روشن کردن پوست استفاده شود. اگرچه تحقیقات محدودی برای حمایت از این کاربردها وجود دارد اما این گیاه به طور بالقوه می تواند عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد و باید فقط برای مدت کوتاهی مصرف شود. همیشه قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. زنان و کودکان باردار یا شیرده نباید از آن استفاده کنند.

سوالات متداول

آیا کودکان می توانند انگور خرس مصرف کنند؟

نه، دادن انگور خرس به کودکان بی خطر نیست.

آیا این گیاه برای مادران باردار یا شیرده ایمن است؟

نه، تحقیقات ایمنی نوزادان شیرده و مادران باردار را ثابت نکرده است.

چگونه می توانم هنگام مصرف انگور خرس از ناراحتی معده جلوگیری کنم؟

سعی کنید از آن همراه با وعده های غذایی استفاده کنید تا عوارض جانبی ناراحت کننده را کاهش دهید.

چگونه می توانم از اثرات مطلوب این گیاه اطمینان حاصل کنم؟

برخی از متخصصان گیاهان دارویی مصرف انگور خرس را با سیترات کلسیم برای قلیایی کردن ادرار یا کاهش اسیدی شدن آن توصیه می کنند. با این حال، همیشه قبل از مصرف uva ursi یا کلسیم سیترات با پزشک خود مشورت کنید.

چه گیاهان دیگری معمولاً با آن مصرف می شوند؟

چندین ترکیب گیاهی برای عفونت مثانه وجود دارد. برخی از مطالعات اولیه نشان می دهد که مصرف آن همراه با چای قاصدک ممکن است به پیشگیری از عفونت ادراری کمک کند. با این حال، تحقیقات بالینی کافی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد.

منبع:

verywellhealth

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی