خواص مواد غذايي سلامت

با خواص چای قاصدک آشنا شوید

تقویم فارسی اندروید

خواص چای قاصدک برای سلامتی شما باور نکردنی است. چای قاصدک سرشار از ویتامین A ،C و D می باشد و حاوی مقادیر زیادی روی، آهن و منیزیم است. این دارو مدتهاست که در داروهای گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص چای قاصدک

خواص چای قاصدک برای سلامتی شما

قاصدک به مدت طولانی است که در داروهای گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. چای دندلیون یا قاصدک سرشار از ویتامین A ،C و D است که اشتها را بهبود می بخشد و باعث تسکین بیماری های گوارشی می شود.

وقتی به قاصدک فکر می کنید، احتمالاً علف های هرز مزاحم را تصور می کنید. اما آیا می دانستید که این گیاه مدتهاست که در داروهای گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد؟ می توانید یک نوشیدنی از برگ های گیاه یا از ریشه های قاصدک بو داده را بنوشید. شالینی مانگلانی، متخصص تغذیه و مشاور سلامتی بنگلادشی می گوید: “ریشه ها و برگ های قاصدک خشک شده و برای تهیه چای قاصدک استفاده می شود و می تواند از راه های بی شماری برای سلامتی شما مفید باشد.” دکتر گرگی شارما متخصص تغذیه مستقر در دهلی، می گوید: “چای قاصدک سرشار از ویتامین A ،C و D است و حاوی مقادیر زیادی زینک، آهن و منیزیم است.”

در اینجا 8 مزیت سلامتی چای قاصدک وجود دارد که شاید آنها را نمی دانید:

1. برای هضم غذا مفید است

چای قاصدک می تواند تأثیرات مثبتی بر دستگاه گوارش شما داشته باشد. این گیاه اشتها را بهبود می بخشد و بیماری های گوارشی را تسکین می دهد. براساس مطالعات مختلف، قاصدک با حفظ جریان صحیح صفرا به دستگاه گوارش ما کمک می کند. چای قاصدک به جذب مواد معدنی کمک می کند و معده را آرام می کند.

چای قاصدک می تواند تأثیرات مثبتی بر دستگاه گوارش شما داشته باشد.

2. کبد را سم زدایی می کند

نقش کبد ما تولید صفرا است (به آنزیم ها در بدن کمک می کند چربی ها را در اسیدهای چرب تجزیه کند) و همچنین فیلتر و سم زدایی از خون ما باشد. دکتر ریکیتا صمددارr می گوید: “ویتامین ها و مواد مغذی موجود در گل قاصدک به پاکسازی و حفظ عملکرد مناسب کبد ما کمک می کنند.”

3. به عنوان یک داروی دیورتیک یا ادرار آور عمل می کند

چای قاصدک دارای خاصیت دیورتیک یا ادرارآور است زیرا به از بین بردن مایعات اضافی بدن کمک می کند و نفخ را تسکین می دهد. این اجازه می دهد تا کبد شما سموم را از بین ببرد. ”

4. وزن آب را کاهش می دهد

براساس مطالعه ای که در سال 2009 در مجله پزشکی جایگزین و مکمل منتشر شد، شرکت کنندگان افزایش معنی داری در دفعات ادرار بعد از مصرف دو دوز اول چای قاصدک اعلام کردند. دکتر مانگلانی می گوید: وزن آب و نفخ به متعاقب آن کاهش یافت.

5. سرشار از آنتی اکسیدان ها

چای قاصدک پر از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که در جلوگیری از انواع خاصی از آسیب سلولی کمک می کنند. بدن از آنتی اکسیدان ها برای مقابله با آسیب های رادیکال آزاد استفاده می کند که برای بافت های بدن بسیار خطرناک است و به سرطان و پیری زودرس مرتبط است. خوشبختانه نوشیدن چای قاصدک به بدن کمک می کند تا از آسیب سلولی توسط رادیکال های آزاد جلوگیری کند.

6. با دیابت می جنگد

“مطالعات مختلف نشان داده اند که چای قاصدک باعث کاهش قند خون می شود و به نوبه خود می تواند دیابت را درمان کند. این قند اضافی را که به دلیل دارا بودن خاصیت ادرارآور در بدن ذخیره می شود، در بدن از بین می برد و به تحریک تولید انسولین از لوزالمعده کمک می کند. این یک روش عالی برای مبارزه با دیابت به طور طبیعی است.”

7. عفونت ادراری را درمان می کند (UTI)

دکتر گرگی شارما می گوید: “چای قاصدک می تواند به جلوگیری از عفونت ادراری و همچنین اختلالات مثانه، مشکلات کلیوی و حتی کیست روی اندام های تولید مثل کمک کند. ترکیبی خاص از عصاره های ریشه قاصدک و برگ گیاه دیگری به نام Uva Ursi (که می توان آن را بصورت خوراکی مصرف کرد) به درمان UTI در زنان کمک می کند. در این ترکیب از Uva Ursi برای از بین بردن باکتری ها استفاده می شود و از چای قاصدک به دلیل توانایی آن در تحریک تولید ادرار و مقابله با عفونت استفاده می شود.”

8- با سرطان مبارزه می کند

دکتر شارما می گوید: چای قاصدک حاوی خواص ضد سرطانی است. مطالعه ای که در سال 2011 توسط گروه شیمی و بیوشیمیایی دانشگاه ویندزور در کانادا انجام شد، نشان داد که چای ریشه قاصدک در توانایی های آن در مقابله با انواع مختلف سرطان مؤثر است.

توجه: “قبل از شروع استفاده از چای قاصدک به صورت دارویی، ممکن است بخواهید درباره آن را با پزشک خود صحبت کنید به خصوص اگر باردار هستید یا روده تحریک پذیر دارید.”

منبع:

ndtv

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی