خواص مواد غذايي سلامت

همه چیز درباره خواص کره بادام زمینی

تقویم فارسی اندروید

کره بادام زمینی محبوبیت زیادی در بین بزرگسالان و کودکان دارد. اگرچه خوشمزه است اما بسیاری از افراد در مورد خواص کره بادام زمینی چیزی نمی دانند. بادام زمینی و کره بادام زمینی حاوی مواد مغذی هستند که ممکن است سلامت قلب فرد را تقویت کرده و قند خون را بهبود بخشد.

خواص کره بادام زمینی

بسته به نوع استفاده مردم از کره بادام زمینی در رژیم غذایی خود، می تواند به آنها در کاهش وزن کمک کند یا در حین تمرینات وزنه برداری یا بدن سازی، عضله اضافه شود.

با این حال کره بادام زمینی دارای کالری و چربی بالایی است بنابراین افراد باید در حد اعتدال از آن لذت ببرند.

در این مقاله به خواص کره بادام زمینی می پردازیم و خطرات مرتبط با مصرف آن را توضیح می دهیم.

ارزش غذایی کره بادام زمینی

کره بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین و ویتامین B-6 است.

کره بادام زمینی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند منیزیم، پتاسیم و روی و مقدار زیادی پروتئین را تأمین می کند.

نکته قابل توجه این است که هر 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی خالص مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین های زیر را تأمین می کند:

  • پروتئین کره بادام زمینی حاوی 7.02 گرم پروتئین در هر 2 قاشق غذاخوری است. این مقدار به میزان دریافتی توصیه شده (RDA) برای زنان 46 گرم و 56 گرم برای آقایان است که از نظر سن و میزان فعالیت متفاوت است.
  • منیزیم با داشتن 57 میلی گرم منیزیم، هر وعده به تامین 400 تا 420 میلی گرم توصیه شده در مردان و 310 تا 320 در زنان کمک می کند. منیزیم برای سلامتی ضروری است و در بیش از 300 فرآیند شیمیایی در بدن نقش دارد.
  • فسفر هر وعده حاوی 107 میلی گرم فسفر است که حدود 15.3 درصد از 700 میلی گرم میزان توصیه شده برای بزرگسالان است. فسفر به بدن در ساخت سلول ها و استخوان های سالم کمک می کند و به سلول ها در تولید انرژی کمک می کند.
  • فلز روی یک وعده کره بادام زمینی 85/0 میلی گرم روی را در اختیار شما قرار می دهد. این 7.7 درصد از میزان توصیه شده روزانه 11 میلی گرم برای آقایان و 10.6 درصد از 8 میلی گرم توصیه شده برای خانم ها است. روی برای ایمنی، سنتز پروتئین و تشکیل DNA ضروری است.
  • نیاسین کره بادام زمینی حاوی 4.21 میلی گرم نیاسین در هر وعده است که به میزان مصرف 14 تا 16 میلی گرم توصیه می شود. نیاسین از هضم و عملکرد عصب بهره می برد و به تولید انرژی کمک می کند.
  • ویتامین B-6 کره بادام زمینی با 0.17 گرم ویتامین B-6 در هر وعده، تقریبا 14 درصد از میزان توصیه شده 1.3 میلی گرم بزرگسالان را تأمین می کند. ویتامین B-6 در بیش از 100 واکنش آنزیمی در بدن نقش دارد و ممکن است برای سلامت قلب و سیستم ایمنی بدن لازم باشد.

با این وجود، اگر فرد بیشتر از مقدار توصیه شده کره بادام زمینی بخورد نیز مضرات غذایی را به همراه دارد.

کره بادام زمینی دارای کالری بالا، چربی های اشباع و سدیم است.

هر وعده حاوی 3.05 گرم چربی اشباع است که 23.5 درصد از حداکثر توصیه شده روزانه انجمن چربی اشباع برای کسانی است که روزانه 2000 کالری مصرف می کنند. افراد باید روزانه کمتر از 13 گرم چربی اشباع شده را هدف قرار دهند.

این ماده همچنین حاوی 152 میلی گرم سدیم است که 10.1 درصد از مصرف روزانه ایده آل سدیم بالغ بر 1500 میلی گرم است.

خواص کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی

خوردن کره بادام زمینی به میزان متوسط ​​و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم ممکن است مزایای زیر را ارائه دهد:

1. کره بادام زمینی باعث کاهش وزن می شود

شاید فکر کنید این دیوانگی است اما واقعیت دارد. کره بادام زمینی پروتئین قابل توجهی دارد. شما 8 گرم فقط با 2 قاشق غذاخوری دریافت می کنید. نه تنها این، بلکه شما فیبر و اجزای چربی ضروری را دریافت می کنید که باعث سیری شما می شود و شما را کمتر گرسنه می کند.

ممکن است تشویق به مصرف کره بادام زمینی در رژیم غذایی کمی عجیب به نظر برسد. اما این ترکیب کاملاً سالم از پروتئین (8 گرم در هر وعده) و فیبر (2 گرم در هر وعده) دارد که شما را به سرعت سیر کرده و شما را کمتر گرسنه می کند.

کره بادام زمینی را می توان در مقادیر متوسط ​​مصرف کرد تا از ناسالم شدن آن جلوگیری شود. کره بادام زمینی را با غذای اصلی مانند زدن آن در صبح روی نان تست یا خوردن در هنگام ناهار ترکیب کنید. برای میان وعده، می توانید کمی کره بادام زمینی را روی سیب بزنید تا مدت طولانی تر خودتان را سیر نگه دارید.

2. کره بادام زمینی دارای ارزش غذایی بالایی است

درست است که این ماده خوراکی در نگاه اول ناسالم به نظر می رسد اما بسیار فراتر از آن است و شما ممکن است مقداری ارزش غذایی را مشاهده کنید.

گذشته از پروتئینی که قبلاً گفته شد، کره بادام زمینی نیز سرشار از پتاسیم است. پتاسیم در کاهش فشار خون کمک می کند که به نوبه خود از احتمال ابتلا به بیماری های مختلف قلبی و سکته جلوگیری می کند. فیبر مطمئناً به تقویت سلامت روده کمک می کند. منیزیم موجود در آن است که باعث تقویت عضلات و استخوان ها می شود. برخی از چربی های سالم و البته ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان ضروری هستند.

بیایید از نظر فنی صحبت کنیم یک وعده کره بادام زمینی برابر با 17 میلی گرم ویتامین B6 برای عملکرد سیستم ایمنی بدن، 208 میلی گرم پتاسیم برای عضله سازی، 49 میلی گرم منیزیم تقویت کننده استخوان و حدود 3 میلی گرم ویتامین E است.

اگر این چربی هایی است که شما نگران آن هستید، بگذارید به سراغ نکته بعدی برویم. آجیل ها در حالت طبیعی از هر دو نوع چربی های تک و اشباع نشده سرشار هستند. کره بادام زمینی همچنین مقداری فیتواسترول های گیاهی موجود در بادام زمینی را دارد که به سلامت کلی قلب کمک می کند.

3. کره بادام زمینی چربی های خوبی دارد

به طور کلی نگران غذاهای چرب هستید؟ خوب است که همیشه بررسی کنید که چربی های موجود در یک نوع مشخص از مواد غذایی قبل از خوردن آنها سالم هستند یا نه. وقتی چربی موجود در کره بادام زمینی را چک کنید، چه چیزی پیدا می کنید؟ این شامل موارد بسیار خوب و مفید است!

در مورد چربی های سالم، چربی اشباع نشده باید در صدر لیست باشد. از هر غذایی که حاوی چربی ترانس باشد خودداری کنید. آنها شکم شما را دچار نفخ می کنند. یک مطالعه اشاره کرده است که افرادی که در برابر انسولین بسیار مقاوم هستند در هنگام خوردن چربی های مونو چربی شکمی بسیار کمتری دارند، در مقایسه با افرادی که غذاهای سرشار از کربوهیدرات و چربی اشباع می خورند.

خواهید فهمید که برخی از محصولات کره بادام زمینی تبلیغ کاهش چربی می کنند. دنبال آنها نروید! کالری را بررسی کنید. برخی ممکن است نسبت به همتایان کاهش نیافته کالری برابر یا حتی بیشتر از آنها کالری داشته باشند. آنها مجبورند فضای اضافی چربی را با کالری اضافی پر کنند. برخی از آنها برای پر کردن چربی کاهش یافته از قند بیشتری استفاده می کنند.

اسیدهای چرب اشباع نشده بسیار عالی هستند زیرا باعث کاهش کلسترول بد (نوع LDL) و تری گلیسیرید می شوند که به نوبه خود احتمال ابتلا به دیابت نوع 2، سندرم متابولیک و برخی بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

4. کره بادام زمینی به تنظیم قند خون کمک می کند

در مورد این باید گفت، کره بادام زمینی می تواند شانس ابتلای فرد به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. در یک مطالعه مشخص شد که یک اونس آجیل در روز یا حدود 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی به مدت 5 روز در هفته می تواند به طور قابل توجهی تا 30٪ خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

کره بادام زمینی

5. کره بادام زمینی پروتئین لازم را تأمین می کند

هر وقت منابع غذایی غنی از پروتئین را بررسی می کنیم، تقریباً همیشه به آجیل می رسیم. اگرچه بسیاری از افراد تمایل دارند از این منابع کوچک به نفع منابع بزرگتر مانند گوشت و غذاهای دریایی غافل شوند، اما این واقعیت که کره بادام زمینی را می توان با بسیاری از غذاهای مختلف برای تقویت پروتئین اضافه شده شریک کرد، این امر را مفید می کند.

همیشه به ما توصیه می شود غذاهایی را که سرشار از پروتئین هستند بخوریم مخصوصاً بعد از ورزش کردن در باشگاه. پروتئین برای ساخت عضلات بسیار عالی است. همچنین در روند بهبودی کمک می کند. این ماده سوخت مورد نیاز بدن را برای کارکردهای مختلف سلول و ترمیم فراهم می کند. برای به دست آوردن تأثیرات نیازی به خوردن یک ظرف بزرگ از کره بادام زمینی در روز نیست. فقط دو قاشق غذاخوری باید 8 گرم پروتئین به بدن شما بدهد. این همان چیزی است که پزشک متخصص برای تأمین نیاز روزانه توصیه کرده است.

حالا بیایید در مورد اینکه چرا کره بادام زمینی برای بدن بسیار مناسب است صحبت کنیم. سه چربی، فیبر و پروتئین سالم و انرژی لازم را برای شروع روز به ما می دهد. همچنین می تواند مکمل ناهار و شام شما باشد. به عنوان میان وعده، کره بادام زمینی یکی از راحت ترین منابع پروتئین است. سالم، راحت و ارزان است. می توانید ظرف کره بادام زمینی را بیرون بیاورید و در هر زمان از روز آن را روی هر نوع مواد غذایی دلخواهتان بمالید.

6. خواص کره بادام زمینی در کاهش خطرات مشکلات قلبی

بارها و بارها پیشنهاد شده است که بادام زمینی و قلب ما بهترین رفقا هستند. بنابراین، کره بادام زمینی یک غذای سالم قلبی است!

آجیل های حاوی مواد مغذی حاوی چربی های اشباع نشده هستند که به کاهش کلسترول های بد (LDL) کمک می کنند و در عین حال کلسترول های خوب را تقویت می کنند (HDL). یک رژیم غذایی مداوم کره بادام زمینی، تشکیل چربی های ناسالم را کاهش می دهد و از انسداد بیشتر در عروق ما جلوگیری می کند.

آیا می دانید FDA در سال 2003 ادعای بهداشتی بادام زمینی و سایر آجیل ها را در نوع خود تصویب کرد؟ شواهد علمی بیان می کند که خوردن 1.5 اونس آجیل در روز می تواند احتمال ابتلای فرد به بیماری قلبی را با افزایش سن کاهش دهد. گذشته از آن، می تواند خطرات ایجاد سایر بیماری های مزمن بهداشتی مانند دیابت و موارد مشابه را نیز کاهش دهد.

7. نقش کره بادام زمینی در برابر آسیب حافظه و آلزایمر

چگونه نیاسین موجود در مواد غذایی به جلوگیری از بیماری ترسناک آلزایمر و سایر اختلالات حافظه کمک می کند؟ یک مطالعه نشان می دهد که چگونه غذاهای سرشار از نیاسین شانس ابتلای فرد به بیماری آلزایمر را تا 70 درصد کاهش می دهد. با کمال تعجب، بادام زمینی در تولید نیاسین در بین غذاهای برتر قرار می گیرد.

تحقیقات مرتبط و مطالعه بیشتر نشان می دهد غذاهایی وجود دارند که می توانند به طور مستقیم بر روی خاطرات و عملکردهای شناختی ما تأثیر بگذارند. روغن زیتون و کره بادام زمینی حاوی مقدار زیادی چربی اشباع نشده است. این چربی ها به حفظ سلامت و عملکرد روان خوب کمک می کنند. خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی ذاتی آن باعث کاهش استرس اکسیداتیو در مغز می شود.

همچنین وجود ویتامین E در آن نیز کمک کننده است، مؤلفه ای که از ابتدای شروع آلزایمر به طور فعال جلوگیری می کند.

بنابراین این به شما چه می گوید؟ وقت آن است که شروع به خوردن کره بادام زمینی کنید!

8. کره بادام زمینی ممکن است از سرطان و سنگ های صفراوی جلوگیری کند

بیایید به داستان موفقیت دیگری در زمینه تحقیق بازگردیم. دانشمندان دریافتند افرادی که حدود 5 بار یا بیشتر وعده های غذایی دارای بادام زمینی را در هفته مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که مایل به خوردن بادام زمینی نیستند، احتمال ابتلا به سنگ های صفراوی بسیار کمتری دارند. این افراد تا 30٪ کمتر دچار شدند زیرا بیشترین میزان بادام زمینی را می خوردند.

بادام زمینی و سرطان روده بزرگ چه ارتباطی دارند؟ خوردن کره بادام زمینی می تواند شانس ابتلای فرد به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. مؤلفه های مهم آجیل در اینجا رسوراترول، اسید فیتیک و اسید فولیک هستند. گذشته از پیشگیری، آنها همچنین می توانند به شما در محافظت در برابر آن کمک کنند.

9. بادام زمینی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است

کره بادام زمینی یکی از بهترین منابع پتاسیم است. وقتی کسی به پتاسیم فکر می کند، معمولاً به موز فکر می کند اما آیا می دانید بادام زمینی در میزان پتاسیم از موز غنی تر است؟

پتاسیم باعث جلوگیری از ایجاد بیش از حد اسید لاکتیک مضر در بدن می شود. به علاوه، وقتی فرد بیش از حد سدیم مصرف کند، عوارض جانبی آن را از بین می برد. منیزیم موجود در کره بادام زمینی فقط در یک وعده 12 درصد از میزان توصیه شده روزانه است. به طوری که در واقع سم زدایی می کند، دمای بدن را تنظیم می کند، انرژی بیشتری به شما می دهد، دندان ها و استخوان های قوی تری به شما می دهد و به حفظ سیستم عصبی سالم کمک می کند.

کالری های حاصل از چربی های سالم خیلی سریع جذب می شوند و به عنوان چربی بدن ذخیره نمی شوند. آن کره بادام زمینی به انرژی فوری تبدیل می شود و دور کمر شما نمی ماند. بدنسازان هنگام تمرین در باشگاه از کره بادام زمینی به عنوان یکی از منابع سوخت خود استفاده می کنند.

10. کره بادام زمینی به شما امکان زندگی طولانی تر می دهد

خوردن کره بادام زمینی می تواند زندگی شما را طولانی تر کرده و کیفیت زندگی شما را بهتر کند. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که افرادی که دائم آجیل می خورند، در کل خطر مرگ کمتری دارند. آیا اثبات علمی وجود دارد؟ فراوانی مواد مغذی محافظ به طور طبیعی منجر به عضلات و اعصاب سالم تر می شود. اگر این امر می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و روانی را کاهش دهد، مطمئناً می تواند طول عمر شما را نیز افزایش دهد!

طبق این مطالعه هر روز خوردن آجیل با خطر مرگ و میر پایین تری مرتبط است. چه چیزی به آجیل توانایی جلوگیری از مرگ و میر را می دهد؟ چگالی آنها از مواد مغذی محافظت کننده و بهداشتی است. آجیل ها دارای پروفایل چربی سالم هستند از جمله چربی های اشباع نشده که سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند، حاوی مواد مغذی مانند پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم کمک می کنند، سرشار از فیبر هستند و حاوی فیتواسترول های گیاهی سالم هستند. نشان داده شده است که اسیدهای چرب اشباع نشده، باعث کاهش کلسترول LDL و تری گلیسیرید، کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 می شوند.

11. خواص کره بادام زمینی برای پرورش اندام

کره بادام زمینی راهی آسان برای افزایش کالری دریافتی است. بسیاری از بدنسازان و علاقه مندان به بدنسازی به دلایل مختلف خواهان قرار دادن کره بادام زمینی در رژیم های غذایی خود هستند.

اگرچه مقادیر کالری بر اساس قد، سطح فعالیت و میزان سوخت و ساز هر شخص متفاوت خواهد بود، میزان کالری توصیه شده روزانه از حدود 1600 تا 2400 کالری در روز برای خانم ها و حداکثر 3000 کالری در روز برای آقایان متغیر است. با این حال، مردان بالغ فعال باید روزانه 3000 کالری مصرف کنند، در حالی که زنان فعال روزانه به 2400 کالری نیاز دارند.

به دلیل داشتن کالری زیاد، کره بادام زمینی راهی آسان برای افزایش کالری و چربی اشباع نشده است.

کره بادام زمینی همچنین منبع پروتئین است که برای ساخت و ترمیم ماهیچه ها ضروری است. اگرچه کره بادام زمینی یک پروتئین کامل نیست به این معنی که حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن نیست اما به میزان دریافت پروتئین روزانه یک شخص حساب می شود.

مصرف کره بادام زمینی روی نان سبوس دار باعث می شود وعده غذایی کامل تری با پروتئین حاصل شود زیرا نان حاوی اسید آمینه متیونین است که کره بادام زمینی فاقد آن می باشد.

میان وعده سالم

12. سرشار از آنتی اکسیدان است

مانند اکثر غذاهای واقعی، کره بادام زمینی حاوی میزان زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی اساسی است. این ماده همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی فعال بیولوژیکی دیگر است که می تواند فواید سلامتی را به همراه داشته باشد.

کره بادام زمینی کاملاً سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند اسید پی کوماریک است که ممکن است باعث کاهش آرتریت در موش ها شود.

این ماده همچنین حاوی مقداری رسوراترول است که با خطر کمتری از بیماری قلبی و سایر بیماری های مزمن در حیوانات همراه است.

رسوراترول مزایای بالقوه دیگر بسیاری دارد، اگرچه شواهد انسانی هنوز محدود است.

13. منبع بالقوه آفلاتوکسین ها

حتی اگر کره بادام زمینی کاملاً مغذی باشد، ممکن است حاوی موادی باشد که می تواند مضر باشد.

در بالای لیست به اصطلاح آفلاتوکسین ها قرار دارند.

بادام زمینی در زیر زمین رشد می کند، جایی که تمایل به استعمار آن با آسپرژیلوس است. این قالب منبعی از آفلاتوکسین ها است که بسیار سرطان زا هستند.

در حالی که انسان نسبت به اثرات کوتاه مدت آفلاتوکسین ها نسبتاً مقاوم است، آنچه در این مورد اتفاق می افتد در این مرحله کاملاً مشخص نیست.

برخی از مطالعات انسانی، قرار گرفتن در معرض آفلاتوکسین را با سرطان کبد، رشد مبهم در کودکان و عقب ماندگی ذهنی مرتبط دانسته اند اما خبرهای خوبی هم وجود دارد. به گفته یک منبع معتبر، پردازش بادام زمینی به کره بادام زمینی 89 درصد از آفلاتوکسین ها را کاهش می دهد.

علاوه بر این، USDA مقادیر آفلاتوکسین موجود در مواد غذایی را رصد می کند و اطمینان می دهد که آنها بیش از حد مجاز نیستند.

14. خواص کره بادام زمینی در افزایش انرژی

پروتئین، فیبر و چربی سالم موجود در کره بادام زمینی می تواند به شما انرژی بدهد که برای شروع روز یا به عنوان یک وعده صبح خود آن را انتخاب کنید. این به ثبات قند خون نیز کمک می کند. روز خود را درست با این منبع اصلی صبحانه سالم شروع کنید تا هوس های بعد از ظهر را بتوانید تحمل کنید.

15. عضلات و اعصاب سالم تری خواهید داشت

منیزیم یک ماده معدنی اساسی است که بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی را در بدن به عهده دارد. نشان داده شده است که این ماده مغذی به مبارزه با سردرد، گرفتگی عضلات و خستگی کمک می کند. کره بادام زمینی منبع خوبی از منیزیم است که حاوی حدود 15٪ از نیاز روزانه شما در یک وعده یا دو قاشق غذاخوری را فراهم می کند. این بدان معناست که می تواند در تنظیم دمای بدن، سم زدایی، تولید انرژی، تشکیل استخوان ها و دندان های قوی و حفظ سیستم عصبی سالم کمک کند.

16. ممکن است سطح هورمون های استرس را کاهش دهد

خوردن کره بادام زمینی ممکن است به شما در مقابله با اثرات استرس کمک کند. کره بادام زمینی حاوی بتا-سیتوسترول است که یک استرول گیاهی محسوب می شود. در مطالعات مربوط به ورزشکاران استقامتی، این ماده نشان داد که سطح بالای کورتیزول را عادی می کند و آنها را در مواقع استرس به تعادل با سایر هورمون ها باز می گرداند. بتا-سیتوسترول همچنین می تواند به بهبود ایمنی بدن کمک کند.

17. می توانید از حساسیت بادام زمینی جلوگیری کنید

خوردن کره بادام زمینی در دوران بارداری در واقع ممکن است به کاهش خطر ابتلا به آلرژی بادام زمینی کمک کند. اگر خودتان آلرژی به بادام زمینی ندارید، یک قاشق چای خوری در روز ممکن است یک حساسیت غذایی را از بین ببرد. یک مطالعه بر کودکان و نوجوانان نشان داد مادران غیر آلرژیک که پنج بار در هفته بادام زمینی یا آجیل درختی می خورند، کمتر احتمال دارد فرزندی با حساسیت به آجیل داشته باشند.

18. خواص کره بادام زمینی در مبارزه با سموم

چربی های تک اشباع نشده بادام زمینی به جذب ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین E در بدن کمک می کند. ویتامین E در برابر سمومی مانند آلودگی هوا و سندرم قبل از قاعدگی تسکین بخش است. همچنین با اختلالات چشم مانند آب مروارید و بیماری های عصبی مانند بیماری آلزایمر و دیابت مبارزه می کند.

19. خواص کره بادام زمینی در بهبود سلامت پوست

صحبت از ویتامین E که می شود می توان گفت کره بادام زمینی به مقدار زیاد ویتامین E دارد. این حاوی 2.9 میلی گرم ویتامین E در هر دو قاشق غذاخوری یا 15 درصد از نیاز روزانه شما است. ویتامین E برای جلوگیری از بیماری های قلبی، سرطان، اختلالات چشم و افت شناختی از اهمیت بسیاری برخوردار است. مهمترینش این است که ویتامین E آنتی اکسیدانی است که می تواند از پوست شما در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد در معرض اشعه ماوراء بنفش محافظت کند. علاوه بر این، چربی های اشباع نشده موجود در کره بادام زمینی به تازگی پوست شما و درخشندگی طبیعی اش کمک می کند.

20. مادران باردار می توانند کره بادام زمینی را برای رشد سالم جنین مصرف کنند

زنان باردار نیز خوشحال خواهند شد اگر بدانند که این خوراکی شور و شیرین همچنین دارای 28 میلی گرم یا 7 درصد از نیاز روزانه شما از فولات، یک ویتامین مورد نیاز برای قبل از تولد است که نشان داده شده است به جلوگیری از نقص هنگام تولد کمک می کند و باعث رشد و نمو جنین می شود.

صبحانه وعده سالم

21. فشار خون را پایین می آورد

به گفته انجمن قلب آمریکا، پتاسیم نه تنها برای انقباض ماهیچه ها ضروری است، بلکه در کاهش فشار خون نیز نقش اساسی دارد. در حقیقت، کمبود پتاسیم به بیماری های قلبی عروقی، بیماری کلیوی، پوکی استخوان و دیابت نوع 2 مرتبط است. برای اطمینان از اینکه کره بادام زمینی ماده غذایی مناسبی برای کاهش فشار خون است، حتماً یک نسخه سالم بدون مواد افزودنی را انتخاب کنید.

22. خواص کره بادام زمینی در خواب بهتر

نیازی به شمارش گوسفند نیست! یک وعده حاوی دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 74 میلی گرم اسید آمینه تریپتوفان است که پیشرو هورمون های خواب سروتونین و ملاتونین است و آن را به عنوان میان وعده ای ایده آل در شب برای داشتن خواب بهتر تبدیل می کند.

23. شما شادتر خواهید بود

آیا هرگز دقت کرده اید که بلافاصله بعد از خوردن یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی احساس بهتری می کنید؟ این فقط به این دلیل نیست که طعم خوبی دارد؛ به این دلیل است که به تقویت تولید سروتونین یا انتقال دهنده عصبی نیز کمک می کند تا به بهبود خلق و خو و تأثیرات آرامش بخش کمک کند.

24. خواص کره بادام زمینی در سلامتی استخوان

ویتامین K یکی دیگر از چربی های سالم محلول در چربی است که به بدن شما در جذب کمک می کند. ویتامین K برای لخته شدن خون طبیعی و کمک به حمل و نقل کلسیم در بدن ضروری است که برای سلامتی استخوان ها مفید می باشد.

25. پوست شما می درخشد

لوتئین موجود در بادام زمینی می تواند به بهبود الاستین پوست شما کمک کند که برای محکم نگه داشتن پوست و جلوگیری از چین و چروک مفید است. علاوه بر این، چربی های اشباع نشده موجود در کره بادام زمینی به ماندگاری پوست شما و درخشندگی طبیعی آن کمک می کند.

26. شما فعال تر خواهید بود

پروتئین، فیبر و چربی کره بادام زمینی، کلید استارت مورد نیاز برای شروع روز را به شما می دهد. این نه تنها به عنوان بخشی از وعده های غذایی صبحانه شما عالی است، بلکه برای غذای بعد از ظهر نیز انتخاب خوبی برای شما باشد تا زودتر سیر شوید.

پتاسیم نه تنها برای انقباض عضلات ضروری است بلکه در کاهش فشار خون نیز نقش اساسی دارد. در حقیقت، کمبود پتاسیم به بیماری های قلبی عروقی، بیماری کلیوی، پوکی استخوان و دیابت نوع 2 مرتبط است.

27. خواص کره بادام زمینی در تقویت سیستم ایمنی بدن

میزان ویتامین B6 و روی موجود در آن می تواند به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن عمل کند.

کره بادام زمینی طبیعی می تواند گزینه بهتری باشد زیرا حاوی شکر و نمک کمتری است. ما نمی گوییم که باید در هر وعده غذایی، اغراق کرده و از آن مصرف کنید بلکه همیشه رعایت حد اعتدال بهترین گزینه است.

اثرات منفی کره بادام زمینی

عوارض کره بادام زمینی

1. مصرف زیاد آن می تواند وزن شما را افزایش دهید

بسیاری از فواید سلامتی کره بادام زمینی در صورتی که فقط با نان سفید یا کراکر و ژله یا شکلات مصرف شوند، قابل رد شدن هستند. برخی از کره های بادام زمینی فرآوری شده حاوی مواد افزودنی ناسالم و نمک زیادی هستند. کره بادام زمینی بدون چربی اغلب قند را بالا می برد و از مصرف کره بادام زمینی که روغن های هیدروژنه دارند که موجب گرفتگی عروق می شوند خودداری کنید.

بیشتر کره های بادام زمینی همچنین حاوی شکر اضافه شده برای طعم بهتر هستند. ترکیب قند و چربی باعث ایجاد هورمون برای ذخیره چربی می شود.

2. سطح التهاب شما ممکن است افزایش یابد

بادام زمینی سرشار از چربی های امگا 6 است كه باعث تحریک تولید واسطه های التهابی می شود. بادام زمینی فاقد چربی امگا 3 است که به طور معمول به مقابله با آن التهاب کمک می کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما حاوی مقادیر زیادی غذاهای غنی از امگا 3 از جمله ماهی های چرب مانند سالمون، روغن های سالم مانند بذر کتان، دانه های چیا و دیگر منابع غذایی امگا 3 است.

3. ممکن است در معرض سموم دفع آفات قرار بگیرید

برخی از کشاورزان از سموم دفع آفات برای محصولاتشان استفاده می کنند و مصرف علف کش در تولید بادام زمینی شایع است. براساس گفته های USDA حدود 94 درصد هکتارهای کاشته شده با بادام زمینی سرشار از علف کش ها هستند. مشکل اینجاست که بادام زمینی دارای پوسته بسیار سبکی است، بنابراین مواد شیمیایی به راحتی می توانند داخل آن شوند. مواجهه با سموم دفع آفات با نقایص هنگام تولد و اختلال در باروری در مردان ارتباط دارد. مهمترین نکته این است که یک نوع ارگانیک را انتخاب کنید.

4. مصرف کره بادام زمینی با روغنهای هیدروژنه می تواند به سلول های شما آسیب برساند

بسیاری از کره های بادام زمینی فرآوری شده از روغن های گیاهی هیدروژنه شده به عنوان یک امولسیفایر برای قوام بیشتر استفاده می کنند. مشکل این است که روغن های هیدروژنه چربی های “آسیب دیده” هستند که چربی های سالم تر را در غشای سلولی جابجا می کنند، باعث التهاب می شوند و ارتباط هورمون های شما را با سلول سخت تر می کنند. کارشناسان انواع طبیعی کره بادام زمینی را بدون روغن های هیدروژنه، مانند Smuckers Naturals، توصیه می کنند و می گویند: غشای سلولی برای پوست های درخشان و فرآیندهای متابولیکی مانند کاهش وزن ضروری است.

5. احتمال بسیار کمی وجود دارد که در معرض قارچ قرار بگیرید

به طور معمول به دلیل مستعد بودن در برابر حمله قارچ ها و باکتری ها، محصولات بادام زمینی توصیه نمی شود. به گزارش NIH، آفلاتوکسین، قارچی که در محصولات بادام زمینی مشترک است، می تواند باعث تاخیر در رشد کودکان شود و به مرور زمان می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را بیشتر کند.

با این حال، ممکن است نگرانی زیادی در این زمینه نباشد. نور به محافظت از بادام زمینی در برابر آفلاتوکسین کمک می کند. تا به امروز، NIH گزارش داده است که هرگز شیوع بیماری انسانی ناشی از آفلاتوکسین ها در ایالات متحده رخ نداده است اما شیوع آن در برخی از کشورهای در حال توسعه رخ داده است. کارشناسان NIH توصیه می کنند در خرید مارک های تجاری عمده بادام زمینی و کره بادام زمینی و “از بین بردن آجیل هایی که به نظر می رسد کپک زده، تغییر رنگ داده یا خرد شده است”، هوشیار باشید. همچنین می توانید کره های مختلف آجیل مانند بادام یا بادام زمینی را انتخاب کنید.

طرز تهیه کره بادام زمینی

بهترین کره بادام زمینی ساده ترین آنهاست. آنهایی که مواد اضافی ندارند که می توانند به کالری اضافه کنند. در تهیه کره بادام زمینی خالص، خامه ای و خوشمزه، همه چیزهایی که به آن نیاز دارید، بادام زمینی بوداده با کیفیت و غذاساز قابل اعتماد شما هستند.

مقداری بادام زمینی بو داده را درون غذاساز قرار دهید. غذاساز را برای یک دقیقه روشن کنید سپس طرفین را با استفاده از یک لیسک پلاستیکی به وسط بکشید. این روند را برای 2 یا 3 دقیقه دیگر تکرار کنید یا تا زمانی که کره بادام زمینی آن بافت صاف و براق را نداده ادامه دهید. شیرین کننده های طبیعی مانند عسل یا مواد تشکیل دهنده ای مانند نمک را برای اضافه کردن مزه اضافه کنید. میزانی که می توانید اضافه کنید مطمئناً به دلخواه شماست!

موارد استفاده از کره بادام زمینی

1. مقداری کره بادام زمینی را روی شیرینی یا نان تست بریزید و میل کنید به جای آنکه نان را با کره و پنیر خامه ای بخورید.

2. عاشق سالاد هستید؟ یک سس خوب را با مخلوط کردن مقداری کره بادام زمینی با سس کم چرب تهیه کنید تا طعم کامل تری داشته باشید. آنها را با استفاده از میکسر یا غذاساز مخلوط کنید تا یکدست شود. آزمایش کنید تا ببینید کدام طعم ها با کره بادام زمینی بهتر جواب می دهند.

3. مارگارین یا کره را هنگام تهیه پنکیک یا مافین با کره بادام زمینی جایگزین کنید.

4. آنها را در اسموتی بریزید! خوب است کره بادام زمینی را به اسموتی های شکلات و موز اضافه کنید. این ترکیبیک ترکیب کاملا بهشتی است.

5. مقداری کره بادام زمینی را روی سس های سرخ شده اضافه کنید تا به آنها طعم خوبی اضافه شود.

6. آیا می خواهید میان وعده سبکی در بعد از ظهر داشته باشید؟ کراکر گندم را با کره بادام زمینی امتحان کنید. مقداری کرفس، سیب خرد شده و موز نیز در کنار آن کفایت می کند تا از خواص کره بادام زمینی به خوبی بهره مند شوید.

7. یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را در نصف فنجان شکلات یا بستنی وانیلی مخلوط کنید. می توانید از ماست نیز استفاده کنید.

8. کره بادام زمینی را به عنوان بخشی از دستور اسنک گرانولا اضافه کنید تا خوشمزه تر شود. همچنین به چسبیدن مواد به هم کمک می کند.

9. همه عاشق کره بادام زمینی و ساندویچ های ژله ای هستند. با استفاده از مربای کم قند و نان سبوس دار، آن را سالم تر کنید و از خواص کره بادام زمینی لذت ببرید.

منبع:

merchdope

healthline

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی