دسته‌بندی نشده

همه چیز درباره مضرات و خواص موز خشک یا چیپس موز

تقویم فارسی اندروید

خواص موز خشک

درباره موز خشک یا چیپس موز چیزی نشنیده اید؟ شما در روز خوارکی های زیادی را می توانید به عنوان تنقلات مصرف کنید اما اگر به دنبال داشتن میان وعده سالم هستید، چیپس موز یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید پیدا کنید. تکه های موز خشک فواید زیادی دارند زیرا آنها پر از مواد مغذی هستند و می توانید با خوردن آنها انرژی خوبی به دست آورید. تکه های موز خشک، ولع میان وعده شما را برآورده می کنند و این کار را بدون آسیب رساندن به سلامتی شما انجام می دهند! در مقاله زیر ما خواص موز خشک را ذکر کرده ایم و خواهید دید که چگونه می توانید به جای انتخاب چیزهای ناسالم، میان وعده ای مغذی داشته باشید.

خواص موز خشک

خواص موز خشک

سالم بودن

موز حاوی مقدار زیادی چربی اشباع است که به مقدار کافی است، اما می توانید این چیپس ها را در روغن زیتون هم بپزید، این مواد ممکن است در هر زمان برای خوردن در وعده های غذایی مفید باشند و بنابراین می توانید این چیپس های ترد را هر وقت احساس گرسنگی کردید بدون نگرانی از سلامتی تان مصرف کنید.

کربوهیدرات های خوب

کربوهیدرات ها انرژی لازم را به بدن می دهند و خوردن تکه های موز می تواند انرژی فوری به شما بدهد. اضافه کردن تکه های موز خشک به صبحانه شما می تواند به شما قدرت کافی برای احساس سیری و توان انجام وظایف روزانه خود، بودن در محل کار یا قرار گرفتن در هر جای دیگر را بدهد. نکته جالب دیگر این است که بعد از تمرین می توانید موز خشک بخورید، سپس اینها می توانند انرژی بدن شما را فوراً سوخت کنند، بنابراین هر نوع غذای مضر دیگری را که از کربوهیدرات های بد تهیه شده است، کنار بگذارید.

خواص موز خشک در بهبود هضم

طبق علم تغذیه، در هر بیست و نه گرم چیپس موز 2.2 گرم فیبر وجود دارد. یک مطالعه آنلاین می گوید، اگر روزانه بیست تا سی و پنج گرم فیبر مصرف کنید هضم شما بهبود می یابد، این بدان معنی است که اگر در رژیم غذایی خود تکه های موز خشک قرار دهید، این مطمئناً به شما در بهبود هضم غذا کمک می کند زیرا فیبرها برای هضم سالم مفید هستند.

از سیستم ایمنی بدن محافظت می کند

با وجود بسیاری از مواد معدنی دیگر، موز حاوی ویتامین C عظیمی است که برای سلامتی بسیار مفید است. هنگامی که موز خشک شده با برخی از ادویه جات مانند زنجبیل، زردچوبه و سایر چاشنی ها پخته می شوند، می توانند به یک ماده غذایی سالم برای مقابله با آنفولانزا، سرفه و کمک به بهبود سایر دستگاه های تنفسی تبدیل شوند.

خواص موز خشک برای سلامت قلب

بله، احتمالاً شنیده اید که فست فود باعث ایجاد مشکلاتی در قلب شما می شود اما تکه های موز متفاوت هستند. تکه های موز حاوی مقادیر قابل توجهی پتاسیم است که فوق العاده برای سلامتی قلب شما مفید است. یکی از آزمایشات تغذیه نشان می دهد که یک وعده شامل بیست و نه تکه موز خشک 2.2 میلی گرم پتاسیم دارد. بنابراین، این دلیل خوب دیگری برای مصرف موز خشک است.

خواص موز خشک درخشش پوست

شما می توانید اهمیت موز را در درمان پوست اینگونه نتیجه گیری کنید که می گویند بسیاری از برند ها و محصولات پوستی از موز برای محصول زیبایی خود استفاده می کنند. ماسک صورت و برخی کرم های گیاهی در بازار هستند که برای بهبود پوست مورد استفاده قرار می گیرند، موز خشک می تواند حتی بیشتر مفید باشد و اگر تکه های موز در رژیم غذایی شما هستند، اطمینان حاصل می کنید که به طور مرتب از مزایای آن استفاده می کنید. علاوه بر این، اضافه کردن زردچوبه در حین تهیه چیپس موز می تواند مزایای دیگری به همراه داشته باشد و می تواند به عنوان یک ماده مقوی ضد پیری مورد استفاده قرار گیرد.

کمک به مقابله با سرطان

موز خشک می تواند تقویت کننده سیستم ایمنی بدن باشد و می تواند به شما در مقابله با بیماری های خطرناک مانند سرطان کمک کند. در مراكز تحقيقات بهداشتي، تحقيقاتي زيادي انجام داده و نتيجه حيرت آوري به دست آورده اند كه توضيح مي دهند كه موز خشک نه تنها مي تواند به درمان سرطان كمك كند بلكه شما را از حمله آينده سرطان ها نیز محافظت مي كند.

خواص موز خشک در بهبود درد معده

موز خشک نه تنها سیستم هضم را بهبود می بخشد بلکه درد معده را نیز درمان می کند. این تکه های میوه خشک در متعادل کردن سطح pH معده شما که درد را درمان می کند، کمک می کند. این به همان اندازه برای خانم هایی که در طی چرخه قاعدگی دچار درد گرفتگی می شوند نیز مفید است. مقدار آن باید برای زنان محدود باشد زیرا در چرخه قاعدگی به طور متعادل به انرژی نیاز دارند.

میوه خشک

عوارض جانبی موز خشک

این مزایا و خواص موز خشک با احتیاط هایی همراه است زیرا مانند سایر فست فودها و خوراکی های آماده منجر به نتایج منفی می شود.

حتماً موز خشک را به مقدار محدود و نه به صورت روزانه بخورید. مصرف زیاد آن باعث افزایش وزن می شود.

موز خشک را در خانه تهیه کرده و آماده کنید و بسته های پردازش شده را انتخاب نکنید زیرا آنها دارای مواد شیمیایی هستند که ممکن است برای سلامتی شما مفید نباشد.

موز خشک برای سیستم هضم مفید است اما نباید این تکه ها را به نوزادان بدهید زیرا نوزادان کوچک ممکن است در هضم آنها با مشکلاتی روبرو شوند زیرا اینها طبیعتاً سخت و سفت هستند.

حکم نهایی

امیدواریم اکنون از عوارض جانبی و خواص موز خشک آگاه باشید. ما توصیه می کنیم که تکه های موز را به تنقلات نا سالم ترجیح دهید.

مصرف مواد غذایی مضر و مقدار آن باید پایین باشد. علاوه بر این، اگر دوست دارید این موارد را در رژیم غذایی معمولی خود قرار دهید، ما توصیه می کنیم برای روشن تر شدن همه چیز با پزشک خود مشورت کنید.

منبع:

thecompletetree

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی