ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج

آیا شما یک همسر ولخرج دارید ؟

تقویم فارسی اندروید

همسر ولخرج

داشتن همسر ولخرج یکی از رایج ترین مشکلاتی است که بیشتر مردان از آن شکایت دارند و باعث اختلافات بسیاری در بین زوجین شده است. در این بین باید بدانید که با همسر ولخرج تان چه باید بکنید.
یکی از رایج ترین دلایل تنش ها و جر و بحث های زن و شوهرها در زندگی مشترک، مسائل مالی است که به اشکال مختلف در کیفیت روابط زوج ها تاثیر منفی می گذارد. در ادامه این مطلب دلایل نامناسب بودن رابطه مالی بعضی زوج ها، آسیب های جدی آن و راه حل هایی برای کمتر شدن مشکلات این حوزه مطرح می شود که به سن خاصی هم مربوط نمی شود و از روزهای ابتدایی زندگی مشترک،ممکن است زن و شوهرها را درگیر کند.

رایج ترین گلایه های مالی خانم ها

در خور ذکر است که در حوزه مسائل مالی، گلایه های خانم ها بیش تر است. عمده گلایه های خانم ها عبارتند از:
1 – از درآمد شوهرم هیچ اطلاعی ندارم.
2 – شوهر من خسیس است و همواره از نداری و بی پولی می نالد.
3 – اندک پولی که شوهرم برای هزینه های منزل می دهد با منت و اخم است.
4 – برای خریدهای ضروری خانه باید با التماس و خواهش پول گدایی کنم.
5 – شوهرم برای اندک پولی که برای هزینه های منزل می دهد با وسواس و تا ریال آخر حساب پس می کشد.

این اظهارات نمونه هایی است که خانم ها به مراکز مشاوره مراجعه می کنند و به منزله مشتی است  نمونه خروار. البته آقایان هم در این زمینه بی گلایه نیستند. به طور مثال جملاتی مانند این که همسرم بدون اطلاع من هر روز لباس می خرد، من نمی دانم چطور پول هایی را که به او می دهم خرج می کند و کاش همسرم می دانست که برای پول درآوردن چه زحمت هایی می کشم تا با دقت بیشتر خرج می کرد!

به این چند سوال فکر کنید

اگر بخواهیم به کنکاشی دقیق درباره گلایه های مالی زوج ها از یکدیگر بپردازیم، باید به این چند سوال پاسخ دهیم تا به جمع بندی دقیق تری برسیم.
آیا این گونه روابط بین زن و مرد، نوعی بیگانگی و بی اعتمادی را تداعی نمی کند؟
آیا بعضی مردان از پول به عنوان اهرم فشار برای تبعیت همسر از آنان استفاده می کنند؟
آیا این گونه روابط مالی معیوب بین برخی از زوج ها، آنان را از فلسفه ازدواج که رسیدن به  آرامش و امنیت خاطر است، دور نمی کند؟

یکی از رایج ترین دلایل تنش ها و جر و بحث های زن و شوهرها در زندگی مشترک، مسائل مالی است‎

2 دلیل گلایه مند شدن زوج ها از یکدیگر

در خور ذکر است که اگر همین تنش های مالی به ظاهر معمولی، ریشه یابی و حل نشود می تواند یک زوج را از دست یابی به یک خانواده بالنده دور کند و آشفتگی و طلاق عاطفی را در پی داشته باشد. با این حال، چنین مشکلاتی می تواند ناشی از دو موضوع باشد.

1 – وقتی زوج ها مهارت های زندگی و به خصوص مهارت ارتباط موثر را نمی دانند، پیش آمدن چنین مسائلی امکان پذیر می شود و آسیب های آن دامن زندگی مشترک را خواهد گرفت.

2 – آشفتگی مالی می تواند ناشی از رشد نیافتگی و نداشتن بلوغ عقلانی روانی یکی یا هر دو شریک زندگی مشترک باشد. جالب است که مردم بر خلاف همه کارها که با آموزش قبلی و به دست آوردن مهارت های کافی، آن را شروع می کنند، معمولا زندگی مشترک را بدون کسب مهارت های لازم شروع می کنند و همین نداشتن مهارت باعث طلاق های عاطفی و رسمی می شود.

با منیت خداحافظی کنید

انسان زمانی تصمیم به ازدواج می گیرد که به اصطلاح بزرگ شده باشد. معیار بزرگ شدن فقط تاریخ تولد نیست و یکی از شاخص های آشکار رسیدن به بلوغ عقلانی و روانی، خداحافظی با «من» است. وقتی فردی ازدواج می کند اما با شریک زندگی اش «ما» نمی شود، همین علت آغاز تنش ها در زندگی مشترک خواهد بود چراکه در این صورت نوع رابطه میان آن ها، رابطه  قلدر-قربانی خواهد بود که خودشان و فرزندان شان در این رابطه صدمه های زیادی خواهند دید و به اصطلاح قربانی خواهند شد.

فقط یک جیب داشته باشید

به نظر می رسد که بهترین توصیه ای که به زوج ها برای حل مسائل، تعارضات و گلایه های مالی می توان ارائه داد، دست برداشتن از همین منیت هاست. بنابراین اگر زوجی با یکدیگر «ما» شوند علاوه بر این که نشان دهنده رشد یافتگی و زندگی آگاهانه آنان است، بسیاری از مشکلات شان هم حل خواهد شد. به طور مثال در همین مسئله مالی، زوج رشد یافته به این جمع بندی می رسند که فقط یک جیب دارند و آن هم جیب مشترک خانوادگی است. در این گونه خانواده ها که یک جیب دارند، وضع دخل و خرج زن و شوهر شفاف است و پنهان کاری و حساب مخفی و … وجود ندارد. به طور طبیعی در چنین خانواده ای، زیاده خواهی و پرتوقعی فرزندان هم به حداقل می رسد و در این شرایط است که افراد با خوشی ها و سختی ها هم خواهند ساخت چراکه از شرایط خبر دارند.  باید توجه داشت در یک خانواده عادی، سرمایه اصلی زوج ها اعتماد کامل شان به یکدیگر خواهد بود و همین سرمایه است که در مسائل مالی هم به حل بسیاری از مشکلات کمک خواهد کرد.

منبع:بیتوته

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی