سلامت سلامت جنسي و زناشويي

نکاتی برای بارداری سریع

تقویم فارسی اندروید

شما آماده اید برای اینکه باردار شوید. پس از آمادگی برای شروع تشکیل خانواده، انتظار آخرین کاری است که باید انجام دهید. اگرچه مادر طبیعت دست به دست هم داده است اما مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید یا انجام ندهید تا به شما در افزایش شانس بارداری سریع کمک می کند. در مورد هفت نکته تأیید شده متخصص برای بارداری سریع را در زیر بخوانید.

بارداری سریع

1. یک چکاپ کلی کنید

قبل از شروع تلاش رسمی، حتما چکاپ کنید. از پزشک خود در مورد ویتامین های قبل از تولد که دارای اسید فولیک هستند، کمک بخواهید که در مقابل برخی از نقایص هنگام تولد مانند اسپینا بیفیدا محافظت می شوید. اسید فولیک در مراحل اولیه بارداری کار می کند، به همین دلیل مهم است که حتی قبل از بارداری مطمئن شوید که به اندازه کافی اسید فولیک دریافت می کنید.

پائولا هیلارد، پزشک متخصص زنان و زایمان در دانشگاه استنفورد می گوید: “این چرخه را قبل از شروع تلاش برای بارداری انجام دهید.” “اگر مشکل پزشکی اساسی دارید، آنها باید قبل از اینکه با اطمینان خاطر باردار شوید، تحت کنترل قرار بگیرند.”

2. با چرخه خود آشنا شوید

از چرخه قاعدگی خود چقدر می دانید؟ هیلارد می گوید: درک واقعی آن به شما کمک می کند تا هنگام باروری بیشتر آگاه باشید. تخمک گذاری بهترین زمان برای بارداری است. هیلارد می گوید: “این زمان برای تمرکز بر رابطه جنسی بسیار مهم است.”

این کمک می کند تا از علائم تخمک گذاری، مانند تغییر در مخاط دهانه رحم خود آگاه شوید. معمولاً وقتی بیشتر بارور می شوید لاغر و لاغرتر می شوید. برخی از خانمها نیز ممکن است کمی درد را احساس کنند.

جیمز گلدفارب، دکتر مدیر خدمات ناباروری در کلینیک کلیولند می گوید، کیت های پیش بینی تخمک گذاری همچنین می توانند به شما در پیش بینی بهترین زمان برای بارداری کمک کنند. آنها می گویند نه تنها می توانند به شما اطمینان دهند که در حال تخمک گذاری هستید، “اگر شما رابطه جنسی کمی دارید، این به شما می گوید که چه زمانی باید آن را انجام دهید تا شانس بارداری خود را افزایش دهید.”

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است: روز اول قاعدگی روز اول در نظر گرفته می شود. در یک چرخه 28 روزه توصیه می شود که روز نهم را آزمایش کنید و به کار خود ادامه دهید تا نتیجه مثبت بگیرید. اما بسیاری از خانم ها چرخه طولانی تر یا کوتاه تری دارند، بنابراین فعالیت گسترده می تواند به شما در اطمینان خاطر بیشتر برای نتیجه گیری در بارداری سریع کمک کند.

اگر از روش های کنترل بارداری استفاده کرده اید چه می کنید؟ آیا قبل از تلاش برای بارداری باید مدتی صبر کنید؟ گلدفارب می گوید: “سالها پیش، مرسوم بود که بعد از توقف کنترل بارداری، مدت معینی منتظر بمانید تا باردار شوید، اما این دیگر صحیح نیست. شما می توانید درست پس از قطع کنترل بارداری، سعی در بارور شدن کنید.” تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که شما می توانید قبل از شروع دوره خود باردار شوید بنابراین ردیابی تخمک گذاری ممکن است دشوار باشد و شاید تشخیص تاریخ موعد خود سخت تر باشد.

بارداری سریع

3. در مورد بهترین موقعیت برای بارداری نگران نباشید

افسانه های زیادی در مورد بهترین موقعیت ها برای بارداری وجود دارد اما آنها همیشه واقعیت ندارند. واقعاً هیچ شواهد علمی وجود ندارد که ثابت کند به طور مثال اگر زن هنگام رابطه جنسی بالای سر باشد، شانس بیشتری برای بچه دار شدن وجود دارد.

گلدفارب به WebMD گفت: “به ندرت، دهانه رحم یک زن در موقعیت غیرمعمولی قرار دارد که موقعیت های خاص بتواند تغییری در آن ایجاد کند.”

با این وجود، برخی از موقعیت های منعکس کننده جاذبه، مانند نشستن یا ایستادن در طول مقاربت ممکن است اسپرم را از حرکت به سمت بالا باز دارد. هیلارد می گوید: “این موضوع از نظر جاذبه گفته می شود و شما نمی خواهید که تمام مایع منی بیرون بریزد و هدر برود.”

4. بعد از مقاربت در رختخواب بمانید

احتمالاً این مورد را شنیده اید که بعد از رابطه جنسی دراز بکشید و پاهای خود را بالا نگه دارید تا شانس بارداری بیشتر شود. این مساله کاملاً درست نیست.

گلدفارب می گوید: “توصیه درست این است که 10 تا 15 دقیقه بعد از مقاربت در رختخواب بمانید، اما نیازی نیست پاهای خود را در هوا نگه دارید.” او همچنین می گوید در این مدت حمام نروید. “اگر 10 تا 15 دقیقه صبر کنید، اسپرم هایی که می خواهند به دهانه رحم وارد شوند، در دهانه رحم قرار خواهند گرفت.”

اقدام به بارداری

5. از رابطه جنسی بیش از حد خودداری کنید

داشتن رابطه جنسی چند باره حتی در حین تخمک گذاری لزوماً احتمال بارداری شما را افزایش نمی دهد. گلدفارب می گوید: “به طور کلی، اینکه در زمان تخمک گذاری و در یک شب چند بار رابطه جنسی داشته باشید نیازی نیست بلکه چند شب قبل و بعد از تخمک گذاری مقاربت داشته باشید به افزایش احتمال بارداری شما کمک می کند.” اسپرم می تواند تا 5 روز در بدن شما زندگی کند. بهترین پیشنهاد این است که مرتباً رابطه جنسی برقرار کنید گه وقتی زمان تخمک گذاری تان است و چه هنگامی که نیست.

پیسیلیتلی می گوید: “نکته دیگر این است که وقتی صحبت از پوشیدن لباس مناسب به میان می آید، باید گفت لباس نامناسب حتی می تواند بر روی اسپرم تأثیر منفی بگذارد.” به همین ترتیب می توانید وقت خود را در وان یا جکوزی سپری کنید. عادت های تلفن همراه شما هم ممکن است به برخی اصلاحات نیز نیاز داشته باشد. مطالعه ای در ژورنال باروری و استریل نشان داد که مردانی که تلفن خود را نزدیک به بیضه های خود نگه می داشتند از کیفیت اسپرم کمتری برخوردار بودند.

6. به هر روشی که می توانید استرس را کم کنید

سعی کنید در مورد تشکیل خانواده استرس نداشته باشید. ممکن است دیگران به شما بگویند “فقط استراحت کنید و این به نظر غیر ممکن می آید” خواستان به همه چیز باشد اما استرس در واقع می تواند در تخمک گذاری اختلال ایجاد کند. بنابراین هرچه آرامش بیشتری داشته باشید بهتر است!

هرچه به شما کمک کند استرس تان را کم کنید، تا زمانی که سالم باشد خوب است. گلدفارب می گوید: “شواهدی وجود دارد که طب سوزنی می تواند به کاهش استرس کمک کند و شانس بارداری شما را افزایش دهد.” و اگرچه نوشیدن زیاد الکل هنگام تلاش برای بارداری هوشمندانه نیست اما یک لیوان شراب ضرری ندارد.

چگونه باردار شویم؟

7. زندگی سالم داشته باشید

ورزش یک عادت سالم است به ویژه اگر به شما در حفظ وزن ایده آل کمک کند. دقیقاً مانند هر چیز دیگری، با ورزش می توانید خیلی فواید خوبی به دست آورید. گلدفارب می گوید: “اما ورزش بیش از حد باعث می شود شما تخمک گذاری مناسبی نداشته باشید.”

چگونه بفهمیم میزان فعالیت ورزشی مان خیلی زیاد است؟ ممکن است برای زنان مختلف متفاوت باشد. اگر شما به طور معمول و مداوم  سخت ورزش می کنید و هنوز هم به طور منظم دوره خود را پشت سر می گذارید، گفته می شود که رژیم ورزش شما مشکلی ندارد. اما گلدفارب می افزاید اگر بیش از حد ورزش می کنید، دوره قاعدگی شما منظم پیش نمی رود. “اولین چیزی که اتفاق می افتد این است که چرخه قاعدگی شما کوتاه تر است. شما باید یک دوره 14 روزه بعد از تخمک گذاری داشته باشید اما ورزش بیش از حد می تواند این مرحله را کوتاه کند.” این اولین دلیلی است که شما برای محدود کردن رژیم تناسب اندام خود نیاز دارید.

گلدفارب می گوید: بهترین راه برای افزایش شانس بارداری سریع شما و همچنین دریافت مزایای سلامتی ورزش منظم، انجام ورزش متوسط ​​مانند ورزش سریع راه رفتن است. هر هفته دو ساعت و نیم (یا حداقل 30 دقیقه، 5 روز در هفته) این تمرین را انجام دهید.

هیلارد می گوید، سیگار کشیدن را متوقف کنید تا شانس باردار شدن خود را افزایش دهید. علاوه بر سایر عوارض منفی سیگار کشیدن، این عادت نامطبوع باروری را هم کاهش می دهد. “این کار بر میزان استروژن و تخمک گذاری تأثیر می گذارد.”

و در نهایت اینکه خیلی نگران برنامه ریزی برای بارداری سریع خود نباشید. هیلارد می گوید: “هشتاد و پنج درصد از زنان در طی یک سال تلاش، باردار می شوند.”

منبع:

webmd

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی