تغذيه سالم سلامت

نمک سبز چییست و آیا مصرف نمک سبز می تواند مفید باشد؟

تقویم فارسی اندروید

آیا نمک سبز جایگزین سالم تری برای نمک است که همه ما به دنبال آن بوده ایم؟ در ادامه بخوانید تا متوجه شوید که آیا واقعاً مصرف نمک سبز مفید است یا خیر. به علاوه، ما به شما خواهیم گفت که چگونه از آن استفاده کنید و کجا می توانید آن را پیدا کنید.

مصرف نمک سبز

یک تازه وارد در دسته نمک ها وجود دارد. به نمک سبز، یک جایگزین نمک گیاهی از باخا کالیفرنیا سلام کنید. این نمک سبز (بله، نه تنها نمک سبز نامیده می شود، بلکه رنگ سبز نیز دارد) نسبت به نمک معمولی سدیم کمتری دارد. اما آیا واقعا برای شما بهتر است؟ در اینجا ما دقیقاً مشخص می کنیم که نمک سبز چیست، چگونه ساخته می شود و آیا واقعاً جایگزین سالم تری است یا خیر. به علاوه، ما به شما خواهیم گفت که چگونه از آن استفاده کنید و از کجا می توانید آن را خریداری کنید.

نمک سبز چیست؟

نمک سبز از خشک کردن سالیکورنیا و آسیاب کردن آن به صورت پودر به دست می آید. سالیکورنیا یک هالوفیت است – گیاهی که می تواند در شرایط شور رشد کند. آن را با نام‌ های بسیار دیگری نیز می‌ شناسند، مانند قلیا، ترشی، هامچو، سمفایر و شاید بیشتر به‌ عنوان لوبیا دریایی یا مارچوبه دریایی. شما می توانید آن را به طور طبیعی در خورها و باتلاق های نمکی در سراسر جهان پیدا کنید. اگرچه سالیکورنیا به خوبی در ایالات متحده خارج از بارهای کوکتل‌ های سطح بالا و رستوران‌ های عالی شناخته شده نیست اما سالیکورنیا قرن‌ ها در اروپا و آسیا، به‌ ویژه در کره، کشت و خورده شده است. به طور سنتی به صورت تازه، پخته یا ترشی خورده می شود و به خاطر بافت آبدار، ترد، طعم شور و خواص مغذی اش معروف است.

نمک سبز در باخا کالیفرنیا مکزیک توسط خانواده نوریگا تولید می شود که دو دهه است سالیکورنیا را پرورش می دهند.

نمک سبز چه طعمی دارد؟

نمک سبز مزه شور دارد. این دارای کیفیتی است که برخی آن را به عنوان غذاهای دریایی توصیف می کنند. به دلیل وجود کلروفیل هم به رنگ سبز است.

نحوه استفاده از نمک سبز

به گفته سازندگان نمک سبز، می توان آن را به جای نمک معمولی در آشپزی و در پخت و پز استفاده کرد. با این حال، از آنجایی که نمک سبز نسبت به نمک معمولی سدیم کمتری دارد، ممکن است لازم باشد دو برابر این مقدار برای رسیدن به همان میزان شوری در ظرف خود استفاده کنید.

اگرچه نمک سبز را می توان به عنوان جایگزین مستقیم نمک معمولی استفاده کرد، ریک میندرمن، مدیر یکی از تأثیرگذارترین فروشگاه های کالیفرنیا، Corti Brothers، استفاده از آن را بیشتر به عنوان نمک تکمیلی توصیه می کند. این به این دلیل است که هر چیزی که با نمک سبز پخته شود کمی سبز می شود و بسته به نوع غذایی که درست می کنید، نمک ممکن است به طور کامل حل نشود. یکی از روش‌ های محبوب برای استفاده از نمک سبز، پاشیدن آن بر روی برنج است. همچنین به دلیل کیفیتی که دارد با غذاهای دریایی به خوبی همراه می شود.

آیا نمک سبز سالم است؟

نمک سبز 50 درصد کمتر از نمک سدیم دارد – 20 درصد وزنی سدیم دارد در مقابل 40 درصد نمک های معمولی مانند نمک های کوشر و دریا. بنابراین، اگر پیروی از الگوی غذایی کم سدیم برای شما مهم است، استفاده از نمک سبز به جای نمک معمولی ممکن است برای شما سالم تر باشد. (قبل از اینکه نمک سبز را در الگوی غذایی خود بگنجانید، در صورت داشتن هر گونه بیماری زمینه ای با پزشک خود مشورت کنید.)

آیا نمک سبز ارگانیک است؟

به گفته خانواده نوریگا، مزرعه آنها، جایی که نمک سبز تولید می شود، 100٪ ارگانیک است. سالیکورنیای آنها در زمینی پرورش می یابد که نمی توان از آن برای کشت محصولات دیگر استفاده کرد. آنها همچنین از آب دریا برای رشد محصول خود به جای آب شیرین استفاده می کنند. به دلیل کمبود فزاینده آب شیرین و زمین های زراعی، سالیکورنیا یک محصول طبیعی آگاه به محیط زیست است. از انرژی خورشیدی برای خشک کردن سالیکورنیای برداشت شده استفاده می شود و نمک در صورت امکان در گزینه های قابل بازیافت بسته بندی می شود.

چه کسی باید نمک سبز بخرد و از کجا آن را پیدا کند

برای کسانی که به دنبال کاهش مصرف سدیم خود هستند، نمک سبز ممکن است جایگزین مناسبی باشد. گذشته از مشتریانی که به دلایل سلامتی سعی در کاهش مصرف نمک دارند، علاقه‌ مندانی به غذا هستند که از آشپزی لذت می‌ برند و ماجراجویانه می‌ خورند.

نمک سبز در ایران هم یافت می شود و از برخی عطاری ها و همچنین به صورت آنلاین قابل خریداری است.

حرف آخر

شاید زمان آن رسیده باشد که افق رژیم غذایی خود را گسترش دهید و مصرف نمک سبز را امتحان کنید. می‌ توان از آن به‌ عنوان جایگزین مستقیم نمک در دستور پخت‌ ها استفاده کرد اما به دلیل محتوای کمتر سدیم، ممکن است مجبور شوید مقدار آن را دو برابر کنید تا به همان میزان شوری در یک غذای خاص برسید. همچنین به خاطر داشته باشید که بسته به دستور غذا، مصرف نمک سبز می تواند رنگ سبز کمی به غذای شما بدهد. اگر می خواهید از آن جلوگیری کنید، پیشنهاد می کنیم از آن فقط به عنوان نمک تکمیلی استفاده کنید.

منبع:

eatingwell

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی