تغذيه سالم سلامت

آیا می توانید یک رژیم غذایی سازگار با محیط زیست را دنبال کنید و همچنان گوشت بخورید؟

تقویم فارسی اندروید

اگر نگران محیط زیست هستید، ممکن است سردرگم باشید که آیا به خوردن گوشت ادامه دهید یا خیر. تولید غذا اثرات زیست محیطی دارد زیرا از آب و زمین استفاده می کند. بنابراین، اغلب گفته می شود که خوردن غذاهایی که با منابع کمتری ساخته می شوند (و به میزان قابل توجهی در انتشار گازهای گلخانه ای نقش ندارند) برای کره زمین بهتر است و سازگار با محیط زیست می باشد.

سازگار با محیط زیست

به طور کلی غذاهای گیاهی نسبت به گوشت و محصولات حیوانی دوستدار محیط زیست تلقی می شوند و رژیم های گیاهی یا وگان اغلب به عنوان پایدار برچسب گذاری می شوند.

با این حال، هنگام ارزیابی اثرات زیست محیطی گوشت باید نکات زیادی را در نظر گرفت. در واقع، ممکن است راه‌ هایی وجود داشته باشد که گوشت را پایدارتر مصرف کنید – و کمتر از آن بخورید – بدون اینکه کاملاً آن را ترک کنید.

این مقاله به بررسی تفاوت های ظریف ردپای محیطی گوشت می پردازد، سپس نکاتی را برای خوردن گوشت در یک رژیم غذایی سازگار با محیط زیست مورد بحث قرار می دهد.

اثرات زیست محیطی گوشت

پرورش حیوانات برای غذا به مقدار زیادی زمین و آب نیاز دارد. همچنین به انتشار گازهای گلخانه ای از طریق خوراک دام، کود دامی و متانی که از طریق آروغ خارج می شود، کمک می کند.

در واقع، دام ها مسئول 14.5 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی هستند که به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. علاوه بر این، پرورش دام به صورت صنعتی منجر به جنگل زدایی، فرسایش خاک، آلودگی آب شیرین و آلودگی هوا می شود.

گفته می شود که گوشت گاو نسبت به لبنیات، گوشت خوک، ماهی، تخم مرغ یا مرغ تأثیر زیست محیطی بیشتری دارد اما ردپای این غذاها بر اساس نحوه تولید آنها متفاوت است.

غذاهای گیاهی کامل و با حداقل فرآوری شده مانند سبزیجات، میوه ها، حبوبات، غلات کامل و روغن زیتون دارای کمترین اثرات زیست محیطی هستند.

با این حال، مقایسه هر نوع محصول حیوانی و گیاهی دشوار است. برخی از غذاهای گیاهی، مانند برخی آجیل ها و اقلام بسیار فرآوری شده، اثرات زیست محیطی بسیار بیشتری نسبت به سایر گزینه های گیاهی دارند.

همچنین در نظر گرفتن مقیاس تولید گوشت – مزارع کوچک در مقابل پرورشگاه – هنگام ارزیابی تأثیرات اکولوژیکی گوشت بسیار مهم است، زیرا تفاوت های ظریف زیادی در بحث در مورد نقش دام در تغییرات آب و هوایی وجود دارد.

توجه به تأثیرات زیست محیطی گوشت گاو

در حالی که صنعت گوشت معمولاً از منابع بیشتری استفاده می کند و بیشتر از غذاهای گیاهی به تغییرات آب و هوایی کمک می کند، برخی از روش های تولید گوشت پایدارتر از سایرین هستند.

به علاوه، اگرچه گوشت گاو به طور گسترده ای نسبت به سایر گوشت ها برای محیط زیست بدتر است، برخی تحلیل ها خلاف این را نشان می دهند.

برای مثال، گوشت گاو در ایالات متحده کارآمدتر از سایر نقاط جهان تولید می شود. نوآوری هایی مانند پرورش بهتر و افزودنی های خوراک به کشاورزان کمک می کند تا از گاوهای کمتری برای تغذیه افراد بیشتر و کاهش اثرات زیست محیطی استفاده کنند.

اثبات شده است که تنظیم رژیم غذایی گاوهای شیری با نوع خاصی از جلبک دریایی باعث بهبود هضم و کاهش انتشار متان تا 60 درصد می شود. در گاوهای گوشتی، کاهش انتشار متان از مکمل های جلبک دریایی ممکن است تا 80 درصد باشد.

تحقیقات کنونی نشان می‌ دهد که تولید گوشت گاو در ایالات متحده 3.7 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ ای ملی و کمتر از 0.5 درصد از انتشار جهانی را تشکیل می‌ دهد. کل صنعت کشاورزی 10٪ از انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده را تشکیل می دهد، در حالی که صنعت حمل و نقل 29٪ را تشکیل می دهد.

مدیریت صحیح گاو ممکن است مزایای زیست محیطی داشته باشد

اگرچه تولید گاو گوشتی نسبت به طیور، گوشت خوک یا لبنیات گازهای گلخانه‌ ای بیشتری منتشر می‌ کند، اکثر گاوهای ایالات متحده در زمین‌ هایی پرورش می‌ یابند که برای رشد سبزیجات و سایر غذاهای گیاهی مناسب نیستند. استفاده از این زمین برای پرورش گوشت را می توان راهی کارآمد برای تغذیه مردم دانست.

علاوه بر این، گوشت گاو و سایر گوشت ها فواید سلامتی دارند. گوشت بسیار غنی از پروتئین است و حاوی ریزمغذی های ضروری می باشد.

بسیاری از جوامع در ایالات متحده و در سراسر جهان برای تغذیه و شغل به دام متکی هستند.

به علاوه، برخی از افراد ممکن است به رژیم‌ های غذایی گیاهی کافی دسترسی نداشته باشند، به این معنی که مصرف کمتر گوشت ممکن است به تغذیه و معیشت آنها آسیب برساند. خوردن گوشت نیز ممکن است بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ یا سنت های آنها باشد.

در نهایت، گاوهایی که به خوبی مدیریت می شوند می توانند به سالم نگه داشتن خاک و زمین کمک کنند. تکنیک‌ های چرای مناسب ممکن است زمین را در برابر سیل مقاوم‌ تر کند و کربن را به جای انتشار در جو در خاک نگه دارد.

این تکنیک‌ ها شامل چرای گاوها روی علف‌ های بلند است و در عین حال از چرای بیش از حد یا تخریب خاک توسط سم‌ هایشان جلوگیری می‌ کند. در نتیجه، علف‌ ها ریشه‌ های سالم و بلندی را حفظ می‌ کنند که می‌ توانند آب را مدیریت کرده و کربن را در زمین جدا کنند.

گاوهای در حال چرا ممکن است با کاهش علف های موجود برای آتش گرفتن به جلوگیری از آتش سوزی کمک کنند.

کانون توجه در CAFO ها

تمام تولیدات مواد غذایی درجاتی از اثرات زیست محیطی دارند که تا حد زیادی به روش تولید بستگی دارد.

عملیات تغذیه حیوانات متمرکز (CAFO ها) – که در صنعت گوشت گاو به عنوان پروار کردن شناخته می شود – اثرات زیست محیطی منفی زیادی دارد.

حیوانات در CAFO ها نگهداری می شوند که در محله های نزدیک و مجاز به چرا نیست. کود آنها نه تنها زمین، آب و هوای اطراف را آلوده می کند، بلکه شرایط شلوغ نیز بستر مناسبی برای بیماری و عفونت است که می تواند به انسان سرایت کند.

گوشت و فرآورده های حیوانی که با علف، علف آماده شده و در مرتع پرورش می یابند به طور کلی دوستدار محیط زیست نسبت به گوشت پرورش یافته در CAFO ها و پرورشگاه ها هستند.

هدف کشاورزانی که این نوع گوشت ها را تولید می کنند، احیای اکوسیستم ها و کاهش اثرات زیست محیطی بر خاک و آب هستند. به عنوان مثال، آنها کود را بهتر از CAFO ها مدیریت می کنند و ممکن است از تکنیک های چرایی استفاده کنند که زمین های سالم و مقاوم در برابر سیل را ارتقا می دهد.

با این حال، برخی ادعا می‌کنند که گوشت‌های علف‌زده و آماده‌شده ممکن است در انتشار گازهای گلخانه‌ای بیشتر از انواع دیگر نقش داشته باشند.

گاوهای تغذیه شده با علف عمر طولانی تری نسبت به گاوهای پرواری دارند، بنابراین در طول عمر خود متان بیشتری از طریق آروغ زدن آزاد می کنند. بعلاوه، اگر افراد بیشتری مصرف گوشت گاو با علف را انتخاب کنند، ممکن است تعداد گاوها و مقدار زمین مورد نیاز برای تولید این گوشت افزایش یابد.

با این حال، برخی از مطالعات اشاره می کنند که افزایش انتشار گازهای گلخانه ای توسط کربنی که گاوهای چرا در خاک جذب می کنند، جبران می شود.

خلاصه

اثرات زیست محیطی گوشت به طور کلی بیشتر از غذاهای گیاهی است. تولید گوشت از مقادیر زیادی زمین و منابع استفاده می کند، اما برخی از تکنیک های مربوط به پرورش حیوانات ممکن است به حفظ اکوسیستم سالم کمک کند.

رژیم غذایی گیاهی

چگونه گوشت را پایدارتر بخوریم

تجزیه و تحلیل اثرات زیست محیطی گوشت پیچیده است.

در حالی که برخی از حامیان محیط زیست پیشنهاد می کنند که برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی باید کاملاً از گوشت و محصولات حیوانی اجتناب کنید، بسیاری از ملاحظات دیگر از نگه داشتن محصولات حیوانی در رژیم های غذایی سازگار با محیط زیست حمایت می کنند.

به طور کلی، خوردن بیشتر غذاهای گیاهی کامل و کم فرآوری شده گامی در مسیر درست است. این غذاها شامل میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات است. محدود کردن مصرف کلی گوشت و انتخاب محصولات حیوانی با پرورش پایدار نیز مفید است.

در اینجا چند نکته برای گنجاندن گوشت به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سازگار با محیط زیست وجود دارد.

گوشت هایی را انتخاب کنید که با علف یا مرتع پرورش داده می شوند

قبل از خرید گوشت، برچسب محصول را بررسی کنید، محصولاتی را که در CAFO یا پرورشگاه پرورش داده شده اند محدود یا از آنها اجتناب کنید.

اگر برچسب تغذیه با علف یا مرتع را مشخص نکرده باشد، احتمالاً از یک CAFO است.

اگر بتوانید مستقیماً با کشاورز صحبت کنید، مثلاً در بازار کشاورزان، می‌ توانید در مورد تکنیک‌ های پایداری که او استفاده می‌ کند پرس و جو کنید.

اگرچه گاوهایی که از علف تغذیه می‌ کنند یا در مرتع پرورش می‌ یابند ممکن است انتشار متان در طول عمر بیشتری نسبت به گاوهای پرورش‌ شده معمولی داشته باشند، تأثیرات کلی بر اکوسیستم محلی بسیار کمتر و به طور بالقوه حتی مثبت است.

روی سهمیه گوشت سرمایه گذاری کنید

مزارع محلی ممکن است سهام گوشتی را ارائه دهند که به شما امکان می‌ دهد بسته‌ ای از گوشت پرورش‌ یافته را خریداری کنید که هر هفته، ماه یا سه‌ ماهه آن را تهیه می‌ کنید.

سهم خود را از مصرف گوشت کم کنید

استفاده از گوشت در مقادیر کم، مانند یک ظرف جانبی یا به عنوان چاشنی، ممکن است به شما در کاهش مصرف کلی کمک کند.

با تهیه غذاهایی که عمدتاً شامل غذاهای گیاهی هستند، اما دارای مقادیر کمی گوشت هستند، مانند سالاد با لوبیا به عنوان منبع اصلی پروتئین به علاوه چند تکه مرغ یا سرخ‌ کرده با مقدار زیادی سبزیجات و غلات و مقدار کمی گوشت گاو، یک رژیم سازگار با محیط زیست را آزمایش کنید.

یک هدف واقع بینانه برای کاهش مصرف گوشت خود تعیین کنید

خودتان را مجبور نکنید که یکباره گوشت را حذف کنید. در عوض، توصیه های زیر را برای خوردن کمتر گوشت بدون حذف آن از رژیم غذایی خود امتحان کنید:

  • دوشنبه بدون گوشت را امتحان کنید – جنبشی بین‌المللی که مردم را تشویق می‌کند تا دوشنبه‌ها بدون گوشت مصرف کنند تا مصرف گوشت خود را کاهش دهند.
  • فقط هنگام شام گوشت بخورید.
  • ناهارهای کاملاً گیاهی تهیه کنید.

گزینه ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب است و از آنجا یک رژیم سازگار با محیط زیست را شروع کنید.

یک وعده گوشت را روی چندین دستور غذا پخش کنید

شما می توانید مقادیر کمی گوشت را به دستور العمل های بی شماری اضافه کنید بدون اینکه در مرکز توجه قرار گیرد.

به عنوان مثال، 1 پوند (454 گرم) گوشت چرخ کرده را می توان در همبرگرها، تاکوها و سوپ ها پخش کرد.

می‌ توانید همبرگر را با لوبیا، یک غلات کامل و مقدار کمی گوشت گاو درست کنید، سپس دستور غذای تاکوی مورد علاقه خود را برای استفاده از نیمی از قارچ و نیمی از گوشت گاو تغییر دهید. در نهایت، بقیه گوشت گاو را با لوبیا بپزید.

به جای محدود کردن گوشت، روی افزودن غذاهای گیاهی جدید به رژیم غذایی خود تمرکز کنید

اگر در تلاش برای کاهش مصرف گوشت خود هستید – شاید به دلیل راحتی یا عادت – روی غذاهای جدید تمرکز کنید که می توانید به جای آن امتحان کنید.

وبلاگ‌ های غذا و کتاب‌ های آشپزی را برای دستور العمل‌ های گیاهی مرور کنید و سعی کنید هر هفته یک غذای جدید را امتحان کنید. برای مثال، اگر هرگز عدس را امتحان نکرده‌ اید، عدس را امتحان کنید. از عدس همچنین می توان برای تهیه غذای بدون گوشت مثل فلفل دلمه ای شکم پر استفاده کرد.

خلاصه

انتخاب گوشت‌ هایی از دام تغذیه شده با علف‌ و پرورش‌ یافته در مرتع، محدود کردن مصرف گوشت، قرار دادن یک وعده گوشت کنار چند غذا، و قرار دادن غذاهای گیاهی در مرکز وعده‌های غذایی به شما این امکان را می‌ دهد تا از محیط زیست بدون حذف گوشت از رژیم غذایی خود، حمایت کنید.

حرف آخر

مانند همه غذاها، گوشت برای تولید نیاز به منابع دارد در حالی که به طور کلی ردپای محیطی بالاتری نسبت به غذاهای گیاهی دارد.

حیواناتی که در CAFO ها پرورش می یابند بر خاک، آب، هوا، جوامع اطراف و گرم شدن کره زمین بسیار بیشتر از حیواناتی که در مرتع پرورش می یابند و از علف تغذیه می شوند، تأثیر می گذارند. از طرف دیگر، رشد غذاهای گیاهی به طور کلی دوستدار محیط زیست در نظر گرفته می شود.

اگر علاقه مند به پیروی از یک رژیم غذایی سازگار با محیط زیست هستید، سعی کنید مصرف گوشت خود را تعدیل کنید و غذاهای گیاهی کامل و کم فرآوری شده بیشتری مصرف کنید. هنگامی که گوشت می خورید، سعی کنید گزینه هایی را انتخاب کنید که در مرتع پرورش یافته اند، با علف تغذیه می شوند یا به طور پایدار پرورش داده شده اند.

منبع:

healthline

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی