سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

طرز تهیه ماسک صورت توت فرنگی

تقویم فارسی اندروید

اگر می خواهید پوست تان روشن شود یا به دنبال راهی برای درمان جوش های صورت هستید، ماسک صورت توت فرنگی و ماست می تواند بسیار خوب و مفید باشد.

ماسک صورت توت فرنگی
ماسک صورت

به گفته جانیس کاکس نویسنده زیبایی طبیعی در خانه، توت فرنگی منبع طبیعی اسید سالیسیلیک است که در بسیاری از داروهای ضد آکنه یافت می شود. این اسید یک لایه بردار ملایم است و سلول های مرده پوست را حذف می کند. می توان از توت فرنگی ها به کمک مخلوط کن یا غذاساز یک خمیر به دست آورد. از آنجایی که توت فرنگی در تمام فصول سال در دسترس نیست، می توانید آن را در فریزر نگهداری کرد تا در تمام طول سال ماسک صورت توت فرنگی را در اختیار داشته باشید. کافیست پیش از مصرف آن را در دمای اتاق نگه دارید. اینجا طرز تهیه چند ماسک صورت توت فرنگی را با شما به اشتراک می گذاریم که برای پوست های معمولی، چرب، مختلط و جوش دار جواب می دهد اما سالیسیلیک اسید پوست های خشک را خشک تر می کند و ممکن است برای پوست های حساس مناسب نباشد.

ماسک صورت توت فرنگی

ماسک صورت توت فرنگی و ماست

ماست در این ماسک خاصیت تسکین دهندگی دارد.

¼ فنجان توت فرنگی

¼ فنجان خامه ترش یا ماست بدون افزودنی

اجازه دهید توت فرنگی و ماست هر دو به دمای اتاق برسند سپس هر دو را در مخلوط کن با هم ترکیب کنید یا با چنگال له کرده و به هم بزنید. (با مخلوط کن نتیجه بهتری دارد.) ماسک را روی صورت بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه شستشو دهید.

ماسک صورت توت فرنگی و عسل

4 تا 5 عدد توت فرنگی

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق چای خوری لیمو

قسمت ساقه توت فرنگی ها را جدا کرده و تمام مواد را به مدت سی ثانیه در مخلوط کن ترکیب کنید. تمام صورت را با مخلوط بپوشانید و برای 15 دقیقه منتظر بمانید. در نهایت صورت را بشویید و از یک مرطوب کننده استفاده نمایید.

ماسک صورت توت فرنگی

ماسک ضد جوش توت فرنگی، عسل و شکر قهوه ای

این ماسک ضد جوش توت فرنگی به کمک عسل، آب لیمو و شکر قهوه ای می تواند موجب کوچکتر شدن منافذ صورت که موجب ایجاد جوش می شوند بشود. اسید سالیسیلیک که به طور طبیعی در توت فرنگی وجود دارد بسیار برای پوست سودمند است، عسل و لیمو نیز خواص فراوانی دارند. شکر قهوه ای نیز یک لایه بردار طبیعی و شگفت انگیز است. این ماسک را تا 12 ساعت در یخچال نگه دارید و سپس روی صورت بزنید. خنکی آن حس خوشایندی به شما می دهد.

نکته : این ماسک را برای پوست حساس استفاده نکنید.

6 عدد توت فرنگی تازه

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

1 قاشق چای خوری آب لیموی تازه

ساقه توت فرنگی را جدا کرده و آن را در غذاساز بریزید. آب لیمو، شکر قهوه ای و عسل را به آن اضافه کنید و مخلوط کردن را تا زمانی که موادتان خمیر مانند شود ادامه دهید. اگر خمیرتان بیش از حد آبکی بود، به مقدار لازم آرد اضافه کنید تا غلیظ شود. ماسک را به مدت 10 دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس با یک حوله گرم پوست را تمیز کنید.

ماسک صورت توت فرنگی

توت فرنگی یک ماسک سفید کننده دندان

توت فرنگی علاوه بر فوایدی که برای پوست دارد می تواند یک سفید کننده طبیعی دندان باشد. با ترکیب کردن پوره توت فرنگی و جوش شیرین خمیری بسازید و آن را به کمک مسواک روی دندان ها بزنید. اجازه دهید نیم ساعت روی دندان بماند و بعد شستشو دهید. این کار را یک بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه شگفت انگیز آن را روی دندان هایتان ببینید.

منبع : liveabout

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی