دسته‌بندی نشده

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب هنگام آرایش

تقویم فارسی اندروید

بیایید به این نکته توجه کنیم. ممکن است که کرم پودر شما SPF داشته باشد اما اگر فکر می کنید پوشش مناسبی در برابر آفتاب برای شما فراهم کرده است، اشتباه می کنید. کرم ضد آفتاب بهترین نعمت و محافظ برای پوست شما است. اما چگونه می توانید آن را هنگام آرایش استفاده کنید؟ آیا پوست شما بیش از حد کیکی و سنگین به نظر می رسد؟ در مورد استفاده مجدد از آن بدون اینکه آرایش خود را پاک کنید چه فکر می کنید؟ وقتی صحبت از کرم ضد آفتاب همراه با آرایش مطرح می شود، سوالات و نگرانی های زیادی وجود دارد. این دقیقاً همان چیزی است که می خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم.

کرم ضد آفتاب

چرا ضد آفتاب بسیار مهم است و چگونه کار می کند؟

SPF یا Sun Protection Factor نشانه ای است که می تواند از پوست شما در برابر اشعه UV محافظت کند (اشعه UVA و UVB). پرتوهای UVA می توانند به عمق پوست شما نفوذ کرده و باعث ایجاد لکه های ناشی از سن، چین و چروک و هایپرپیگمنتیشن شوند، در حالی که پرتوهای UVB باعث سرطان پوست می شوند. SPF یا ضد آفتاب که حاوی مواد شیمیایی معدنی است می تواند اشعه UVA و UVB را از بین ببرد.

اکثر متخصصان پوست یک لوسیون ضد آفتاب را که بین 15 تا 50 SPF داشته باشد توصیه می کنند. اثبات نشده است که هر چیزی بالاتر از 50 باشد از SPF 50 مؤثرتر است. SPF 30 می تواند 97٪ از پرتوهای UVB را مسدود کند.

در هر صورت، برخی از پرتوهای UV هنوز هم از ضد آفتاب عبور کرده و به پوست شما می رسند بنابراین عدد SPF نشانگر این است که چه مدت طول می کشد تا پوست شما در زیر نور خورشید قرمز شود. به عبارت دیگر، کرم ضد آفتاب با SPF 15 مانع از قرمز شدن پوست یا برنزه شدن پوست در حدود 15 برابر طولانی تر از حد معمول می شود. این بدان معناست که اگر پوست شما فقط در 10 دقیقه شروع به سوزش کند، SPF 15 می تواند حدود 150 دقیقه (2.5 ساعت) از بروز آن جلوگیری کند.

بنابراین سوال بزرگی باقی می ماند که آیا می توانید از کرم های ضد آفتاب زیر آرایش استفاده کنید؟ با این روش چطور کار می کند؟ خواندن را ادامه دهید تا پاسخ ها را دریابید.

آیا ضد آفتاب زیر آرایش کار می کند؟

بله حتما! اما باید در مورد کرم ضد آفتابی که برای صورت خود انتخاب می کنید، مراقب باشید. دو روش وجود دارد که می توانید قبل از آرایش کردن یک لایه اضافی از ضد آفتاب اضافه کنید:

  • از مرطوب کننده ای که SPF دارد استفاده کنید.
  • از ضد آفتاب صورت استفاده کنید.

اگر می خواهید ضد آفتاب شما زیر آرایش کار کند، همیشه یک کرم ضد آفتاب که مخصوص پوست صورت است، خریداری کنید. این کرم های ضد آفتاب سبک تر از کرم های ضد آفتاب سنتی هستند و باعث نمی شوند پوست شما به صورت کیکی به نظر برسد. همچنین اگر از ضد آفتاب صورت استفاده می کنید، حتما از یک پرایمر بعد از آن استفاده کنید.

هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب یکی از آنها را انتخاب کنید که حداقل SPF 30 و یک یا همه مواد زیر را داشته باشد:

  • اکسید روی
  • دی اکسید تیتانیوم
  • آووبنزون

اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم به عنوان ضد آفتاب فیزیکی عمل کرده و پرتوهای UV را تنها به روشی که رنگ سفید اشعه های نور را منعکس می کند، منعکس می کنند. آنها همچنین پوست شما را تحریک نمی کنند. این دقیقاً مثل پوشیدن ماسک در زیر کرم پودر شماست. با این حال، مواد شیمیایی آلی مانند آووبنزون ​، اشعه ماوراء بنفش را جذب کرده و آنها را تجزیه می کنند تا گرما آزاد شود.

شما شاید تعجب کنید وقتی کرم پودر شما SPF دارد، چرا به ضد آفتاب اضافی نیاز دارید؟ برای پیدا کردن پاسخ، خواندن را ادامه دهید.

آیا SPF موجود در کرم پودر کافی نیست؟

برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش نمی توانید به آرایش خود اعتماد کنید. چرا؟ زیرا نمی تواند برای مقابله با نور خورشید کافی باشد. علاوه بر این، هنگامی که زیر آرایش خود ضد آفتاب می زنید، کرم پودر بهتر روی پوست تان می خوابد و زمینه بهتری برای آرایش شما فراهم می کند.

بعد از استفاده از ضد آفتاب و قبل از آرایش کردن، چند دقیقه صبر کنید. اجازه دهید قبل از شروع آرایش، ضد آفتاب روی پوست فیکس شود. این باید اولین قدم از روتین هر روزه آرایش شما باشد. ضد آفتاب را سخاوتمندانه روی پوست بمالید.

اکنون، مراحل مربوط به استفاده از کرم ضد آفتاب هنگام آرایش را بررسی خواهیم کرد.

چند نکته برای استفاده از کرم ضد آفتاب همراه با آرایش

ضد آفتاب

1. پوست خود را آماده کنید

قبل از شروع کارهای آرایش خود، باید پوست خود را برای آن آماده کنید. ضد آفتاب را روی تمام صورت و گردن خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید. روی مناطقی مانند پیشانی خود و نزدیک مو احتیاط کنید و با دقت بزنید.

خط فک، گونه ها و شقیقه هایتان را فراموش نکنید. این مناطق در معرض آفتاب قرار دارند. هرگز از وسط صورت خود ضد آفتاب را استفاده نکنید زیرا ممکن است مناطق اصلی را از دست بدهید. پس از جذب شدن ضد آفتاب، آن را مجدداً در این قسمت ها استفاده کنید.

2. پرایمر بزنید

اگر می خواهید همیشه می توانید از این مرحله عبور کنید اما در صورت استفاده از پرایمر آرایش با ضد آفتاب، باید آن را به ترتیب صحیح انجام دهید. هر محصول مراقبت از پوست زیر پرایمر زده می شود. بنابراین، ابتدا باید از ضد آفتاب استفاده کرده و سپس کار با پرایمر را شروع کنید.

3. از مرطوب کننده رنگی دارای SPF استفاده کنید

در صورت داشتن پوست حساس، یک مرطوب کننده چند کاره با SPF منجی شماست. شما همیشه می توانید کرم پودر سنگین خود را با یک فرمول سبک مانند کرم BB تعویض کنید. پیدا کردن کرم BB که مطابق با پوست شما باشد و SPF در آن وجود داشته باشد زیاد دشوار نیست و بسیاری از برندها اکنون آن را تولید می کنند.

4. اکنون نوبت زدن کرم پودر است

اگر از مرطوب کننده رنگی یا کرم BB استفاده نمی کنید، کرم پودر را روی صورت و گردن خود بمالید. به خوبی آن را پخش کرده و سپس سایر محصولات آرایشی را بزنید.

5. آرایش خود را با اسپری فیکس کننده به پایان برسانید

اسپری فیکس کننده دارای SPF آرایش شما را سالم نگه می دارد و همچنین یک لایه اضافی از محافظت در برابر آفتاب اضافه می کند. همچنین می توانید از اسپری فیکس کننده هنگام پخش کردن کرم پودر خود استفاده کرده و یا بعد از آرایش، آن را روی صورت و گردن خود اسپری کنید.

اکنون که آرایش خود را به پایان رساندید، نگرانی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که چگونه از ضد آفتاب روی آرایش استفاده خواهید کرد. ضد آفتاب باید هر 2 تا 3 ساعت مجدداً تمدید گردد (یا هر زمانی که روی بطری آن ذکر شده باشد). اما آیا این کار آرایش شما را خراب نمی کند؟ خوب ادامه مطلب را از دست ندهید.

نحوه استفاده از ضد آفتاب روی آرایش

چگونه می توان از ضد آفتاب روی آرایش استفاده کرد؟ روش های زیادی برای استفاده از ضد آفتاب بر روی آرایش بدون خراب کردن آن وجود دارد. آنها را بررسی کنید!

1. مقداری ضد آفتاب پودری روی آرایش خود بزنید

ضد آفتاب پودری وقتی به شما کمک می کند که بخواهید روی آرایش خود ضد آفتاب بزنید. مقداری ضد آفتاب پودری را به کمک یک براش آرایشی بزرگ روی صورت و گردن خود بمالید. پودرهای ضد آفتاب اکثراً ضد آب هستند و زیبایی خاصی به آرایش شما می دهند. این پودرها می توانند چربی صورت را کنترل کنند و برای روزهای مرطوب خیلی مفید هستند.

2. ضد آفتاب را برای صورت آرایش شده تان اسپری کنید

اسپری ضد آفتاب یک گزینه مناسب است، اگرچه به اندازه لوسیون ها و کرم ها پوست را پوشش نمی دهد. شما باید آن را سخاوتمندانه اسپری کنید تا مطمئن شوید ضد آفتاب همه قسمت های صورت و گردنتان را پوشانده است. صورت خود را لمس نکنید تا خشک شود.

مورد دیگری که می توانید استفاده کنید اسپری فیکس کننده آرایش دارای SPF است. آن را روی صورت خود اسپری کنید و صبر کنید تا خشک شود. آن را با مقداری پودر هم می توانید مخلوط کنید.

3. یک پنکک دارای SPF را امتحان کنید

اگر کسی هستید که طرفدار پودرها و کرم ها نیستید زیرا نگران ریختن بیش از حد و عرق کردن هستید، می توانید به سراغ یک پودر فشرده یا پنکک بروید. گزینه های زیادی برای پنکک دارای SPF وجود دارد. همیشه مواردی را انتخاب کنید که از خاصیت مقابله با نور خورشید با طیف گسترده برخوردار باشد و در برابر آب مقاوم است.

4. از لوازم آرایش معدنی استفاده کنید

اگر می خواهید مدت طولانی در خارج از خانه بمانید می توانید از کرم پودر معدنی پودری دارای SPF استفاده کنید. کرم پودرهای آرایشی معدنی می توانند تمام قسمت های صورت و گردن شما را به طور یکنواخت بپوشانند. آنها در کاهش روغنی بودن و تقویت در برابر آفتاب هم کمک می کنند.

5. پودر بیک را همیشه به همراه داشته باشید

یک پودر بیک دارای SPF همیشه همراه داشته باشید که حمل آن هم آسان است و می توانید در هر زمان و در طول روز از آن استفاده کنید. در مقایسه با انواع دیگر پودرها، پودرهای بیک بسیار سبک هستند.

در حالت ایده آل، ضدآفتاب هنگامی که به طور مستقیم روی پوست شما استفاده شود بهترین کاربرد را دارد. اما این کار برای زنانی که دائماً در حال انجام کار بیرون هستند امکان پذیر نیست مگر اینکه همه لوازم آرایش و زیبایی خود را در همه جا با خود حمل کنید!

در هنگام قدم زدن با پوست خود هیچ چیز را به شوخی نگیرید ضد آفتاب راه حل نهایی نیست و پیشنهاد می شود از عینک آفتابی، کلاه و لباس های آستین بلند هم استفاده کنید تا پوست خود را از اشعه UV محافظت کنید. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا روش هایی را برای ادغام استفاده از ضد آفتاب و آرایش روزمره خود به دست آورید. سؤالات و تجربه خود را در بخش نظرات زیر بنویسید.

stylecraze

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی