خواص مواد غذايي سلامت

مضرات و خواص آب انگور چیست؟

تقویم فارسی اندروید

آب انگور یک نوشیدنی است که به دلیل رنگ زنده و طعم شیرین و کمی ترش آن شناخته شده است. بسیاری از مردم آن را جایگزینی سالم برای نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه می دانند. در واقع، طبق جدیدترین دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها، می توان از آب میوه 100٪ طبیعی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کرد و همچنین از خواص آب انگور بهره مند شد.

با این حال، به دلیل محتوای قند و کالری آن، ممکن است ندانید که آیا آب انگور به اندازه میوه تازه سالم است یا خیر.

این مقاله به بررسی محتوای تغذیه‌ ای، فواید و مضرات آب انگور می‌ پردازد، بنابراین می‌ توانید بدانید که آیا برای شما مفید است یا خیر.

خواص آب انگور

انواع آب انگور

انواع مختلفی از آب انگور وجود دارد. آنها از نظر محتوای تغذیه ای و اینکه از کدام انگور خاص تهیه می شوند متفاوت هستند.

آب انگور بنفش رایج ترین نوع تجاری موجود است. دارای رنگ تیره است و معمولا از انگور کنکورد تهیه می شود.

همچنین می توانید آب انگور سفید را خریداری کنید که از انگورهای با پوست سبز تهیه می شود و طعم کمی شیرین تری دارد.

برخی از آب انگورها به عنوان آبمیوه 100٪ طبیعی برچسب گذاری شده است، به این معنی که همه مواد از میوه ها یا سبزیجات استخراج می شوند.

گونه های دیگر تحت عنوان شیره از کنسانتره برچسب گذاری شده اند. این بدان معنی است که بیشتر آب حذف شده است و در نتیجه محصول غلیظ تری تولید می شود.

آب انگور همچنین در بسیاری از کوکتل های آب میوه ترکیبی وجود دارد که برخی از آنها حاوی ترکیبی از چندین نوع میوه هستند.

آب انگور ممکن است شیرین یا غیر شیرین باشد. آب انگور شیرین حاوی قندهای اضافه شده است، مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا. شکر اضافه شده را می توان در برچسب مواد تشکیل دهنده یافت.

خلاصه

انواع مختلفی از آب انگور موجود است. آنها بسته به اینکه شیرین شده باشند، انواع انگورهای مورد استفاده و اینکه از کنسانتره، ترکیبی از میوه ها یا آب میوه 100٪ طبیعی تهیه شده باشند، متفاوت هستند.

مواد تشکیل دهنده

اگرچه آب انگور سرشار از کربوهیدرات و قند طبیعی است اما منبع خوبی از چندین ماده مغذی از جمله ویتامین C و منگنز محسوب می شود.

یک فنجان (237 میلی لیتر) آب انگور بنفش شیرین نشده حاوی مواد مغذی زیر است:

  • کالری: 152
  • پروتئین: 1 گرم
  • چربی: 0.3 گرم
  • کربوهیدرات: 37.4 گرم
  • فیبر: 0.5 گرم
  • ویتامین سی: 70 درصد از نیاز روزانه
  • منگنز: 26 درصد از نیاز روزانه
  • منیزیم: 6٪ از نیاز روزانه
  • پتاسیم: 6 درصد از نیاز روزانه
  • مس: 5 درصد از نیاز روزانه

بسیاری از انواع آب انگور حاوی اسید اسکوربیک اضافه شده است که به عنوان ویتامین C نیز شناخته می شود. این ماده مغذی برای عملکرد سیستم ایمنی و سلامت پوست ضروری است.

آب انگور همچنین سرشار از منگنز است، یک ماده معدنی که در تشکیل استخوان و تولید برخی انتقال دهنده های عصبی در مغز شما نقش دارد.

علاوه بر این، آب انگور حاوی چندین فلاونوئید و پلی فنول است. اینها ترکیبات گیاهی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان برای محافظت در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب عمل می کنند.

خلاصه

از خواص آب انگور می توان به این اشاره کرد که سرشار از کربوهیدرات است، اما همچنین حاوی مقدار مناسبی ویتامین C، منگنز و آنتی اکسیدان در هر وعده است.

خواص آب انگور

خواص آب انگور

آب انگور با چندین فواید سلامتی مرتبط است. از خواص آب انگور می توان به این اشاره کرد که ممکن است سلامت قلب، سیستم ایمنی و دستگاه گوارش شما را تقویت کند.

سلامت قلب را افزایش می دهد

به لطف محتوای ترکیبات آنتی اکسیدانی آن، چندین مطالعه نشان داده اند که آب انگور می تواند از سلامت قلب حمایت کند.

طبق یک بررسی، فلاونوئیدهای موجود در آب انگور کنکورد می تواند به کاهش چندین عامل خطر بیماری قلبی کمک کند، از جمله:

  • التهاب
  • ایجاد پلاک در رگ ها
  • تجمع پلاکتی
  • سطح کلسترول و تری گلیسیرید

در یک مطالعه کوچک با بررسی 25 زن، نوشیدن آب انگور سفید روزانه به مدت 30 روز باعث افزایش سطح کلسترول HDL (خوب) تا 16 درصد و کاهش چربی شکم شد.

به طور مشابه، یک بررسی گزارش داد که محصولات انگور، از جمله آب انگور، می تواند به طور قابل توجهی سطوح کلسترول کل، LDL (بد) و HDL (خوب) را در مقایسه با گروه شاهد بهبود بخشد. به این ترتیب، ممکن است به محافظت در برابر بیماری قلبی کمک کند.

با این حال، برای درک بهتر اثرات و خواص آب انگور بر سلامت قلب، تحقیقات با کیفیت بالای بیشتری مورد نیاز است.

عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند

بسیاری از انواع آب انگور با ریز مغذی ویتامین C غنی شده اند.

ویتامین C می تواند عملکرد سیستم ایمنی را با کاهش استرس اکسیداتیو و حمایت از عملکرد سلول های ایمنی شما تقویت کند.

دریافت ویتامین C کافی در رژیم غذایی روزانه ممکن است حساسیت شما به بیماری و عفونت، از جمله عفونت های تنفسی، مانند سرماخوردگی را کاهش دهد.

آب انگور همچنین منبع عالی آنتی اکسیدان ها مانند رسوراترول است، ترکیبی که می تواند التهاب را کاهش دهد و سلول های ایمنی را تنظیم کند.

از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند

برخی تحقیقات نشان داده اند که آب انگور ممکن است از سلامت دستگاه گوارش شما حمایت کند.

به عنوان مثال، یک مطالعه اخیر نشان داد که مصرف مکمل پودر انگور – معادل حدود 3.4 اونس (100 میلی لیتر) آب انگور – می تواند تنوع میکروبیوم مفید روده شما را برای ارتقای سلامت گوارش افزایش دهد.

چندین مطالعه روی حیوانات به نتایج مشابهی دست یافته است، با اشاره به اینکه برخی از ترکیبات و پلی فنول های استخراج شده از انگور و آب انگور می تواند از سلامت میکروبیوم روده حمایت کند.

برخی از انواع آب انگور نیز حاوی مقدار کمی فیبر با حدود 0.5 گرم در هر فنجان (237 میلی لیتر) هستند.

اگرچه این مقدار بسیار کمتر از مقدار موجود در انگور کامل است اما می تواند به شما کمک کند نیاز روزانه خود به فیبر را برآورده کنید، یک ماده مغذی ضروری که نظم و سلامت گوارش را ارتقا می دهد.

خلاصه

برخی از مطالعات نشان می دهد که از خواص آب انگور این است که می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد، عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند و از سلامت گوارش حمایت کند.

تغذیه سالم

جنبه های منفی

اگرچه آب انگور را می توان به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم در حد اعتدال میل کرد اما چند نکته منفی وجود دارد که باید در نظر گرفت.

ممکن است سطح قند خون را افزایش دهد

آب انگور حاوی مقدار زیادی قند طبیعی است. حتی انواع شیرین نشده 36 گرم در هر وعده 1 فنجان (237 میلی لیتر) دارای قند است.

در مقایسه با میوه های کامل، آب میوه همچنین فیبر کمتری دارد. فیبر جذب قند را در جریان خون کند می کند تا سطح قند خون را تثبیت کند.

چندین نوع نیز با مقادیر زیادی شکر افزوده شیرین می شوند. مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف نوشیدنی های شیرین شده با قند ممکن است با خطر بالاتر دیابت نوع 2 و اختلال در کنترل قند خون مرتبط باشد.

گفته می شود، انواع شیرین نشده ممکن است اثرات یکسانی نداشته باشند. برخی از مطالعات نشان می دهد که نوشیدن 100٪ طبیعی آب میوه با سطح قند خون بالاتر یا افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط نیست.

می تواند به افزایش وزن کمک کند

آب انگور فیبر کمی دارد، به این معنی که احساس سیری را به اندازه میوه های کامل افزایش نمی دهد.

مطالعات نشان می دهد که مایعات کمتر از غذاهای جامد سیر کننده هستند. بنابراین، ممکن است بعد از نوشیدن یک لیوان آب انگور در مقایسه با خوردن انگور تازه احساس گرسنگی بیشتری کنید.

نوشیدنی های شیرین شده با شکر، مانند آب انگور با شکر افزوده شده نیز با افزایش خطر افزایش وزن، اضافه وزن و چاقی در میان کودکان و بزرگسالان مرتبط است.

علاوه بر این، برخی از انواع آب انگور شیرین شده کالری بالایی دارند و اگر به مقدار زیاد مصرف شوند و اگر تنظیمات دیگری در رژیم غذایی خود ایجاد نکنید، می توانند به افزایش وزن کمک کنند.

خلاصه

آب انگور فیبر کمی دارد و برخی از انواع آن حاوی قند اضافه شده است که می تواند بر کنترل قند خون تأثیر منفی بگذارد. انواع خاصی نیز ممکن است به افزایش وزن کمک کنند، به خصوص اگر تنظیمات دیگری در رژیم غذایی خود ایجاد نکنید.

انگور

آیا باید آب انگور بنوشید؟

آب انگور منبع خوبی از چندین ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مهم است و می تواند در یک رژیم غذایی سالم و کامل قرار گیرد.

حتما مصرف خود را در حد متوسط ​​نگه دارید. در حالی که دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها توصیه می کند مصرف خود را به 4 تا 10 اونس (118 تا 296 میلی لیتر) در روز محدود کنید، تحقیقات دیگر نشان می دهد که نوشیدن 3.4 تا 5 اونس (100 تا 150 میلی لیتر) در روز ممکن است بیشترین فواید را برای سلامتی داشته باشد.

در حالت ایده‌ آل، گونه‌ های شیرین‌ نشده‌ ای را انتخاب کنید که با 100% آب انگور تهیه شده‌اند و از برندهایی که حاوی شکر افزوده‌ شده مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند، خودداری کنید.

از طرف دیگر، به جای آن، انگور کامل را انتخاب کنید. اینها حاوی همان مواد مغذی مفید مانند آب انگور، همراه با مقدار بیشتری فیبر برای حمایت از سطح قند خون سالم هستند.

خلاصه

آب انگور را می توان در حد متعادل به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل میل کرد. به سراغ انواع غیر شیرین ساخته شده با آب انگور 100% بروید یا به جای آن انگورهای کامل و غنی از فیبر را انتخاب کنید.

حرف آخر

آب انگور منبع خوبی از چندین ماده مغذی مهم از جمله ویتامین C، منگنز و آنتی اکسیدان ها است.

همچنین با چندین فواید سلامتی مرتبط است. به عنوان مثال، ممکن است از سلامت قلب، عملکرد سیستم ایمنی و سلامت گوارش حمایت کند.

با این حال، قند زیادی نیز دارد و فیبر کمتری نسبت به میوه‌ های کامل دارد. اگر به مقدار زیاد مصرف شود می تواند سطح قند خون را افزایش دهد یا به افزایش وزن کمک کند.

بنابراین، بهتر است مصرف متوسطی داشته باشید و تا حد امکان انواع غیر شیرین ساخته شده با آب انگور 100٪ طبیعی را انتخاب کنید.

از طرف دیگر، به جای آن، میوه های کامل را انتخاب کنید تا مصرف فیبر خود را افزایش دهید و از مزایای سلامتی زیادی که انگور ارائه می دهد بهره ببرید.

منبع:

healthline

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی