تناسب اندام سلامت

مصرف ویتامین ها چگونه موجب کاهش وزن می شوند؟

تقویم فارسی اندروید

آیا تاکنون دوستی داشته اید که به شما بگوید با مصرف ویتامین ها وزن کم کرده است؟

همه در تلاش برای یافتن راه حلی سریع برای رفع عادت های سالهای طولانی شان بوده اند، اگر فقط کاهش وزن به آسانی مصرف کردن برخی مکمل های ویتامین در هر روز صبح بود اما متأسفانه اینطور نیست.

با این حال، دچار سوء تفاهم نشوید. ویتامین ها می توانند در مسیر کاهش وزن مفید باشند و این همان چیزی است که ما در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

مصرف ویتامین ها

آیا مصرف ویتامین می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

در مورد کاهش وزن ویتامین ها به تنهایی نمی توانند شرایط را عوض کنند. با این وجود، همراه با نوع صحیح روش های بهداشتی، ویتامین ها می توانند یک شریک ارزشمند در مبارزه با این چند کیلوگرم اضافی باشند.

بدن شما دارای مجموعه ای از واکنش های شیمیایی است که در هر زمان در جریان است و بسیاری از این واکنش ها از ویتامین ها برای تنظیم مراحل خاص استفاده می کند. بدون تأمین کافی ویتامین های مناسب، برخی از این فرآیندهای شیمیایی مختل می شوند و بدن شما در عملکرد مطلوب خود کار نمی کند. وقتی بدن شما آنطور که باید و شاید کارآمد کار نمی کند، برخی از تلاش های شما برای کاهش وزن بی فایده خواهد بود.

هنگامی که بدن خود را با این ویتامین های ضروری به صورت مکمل تأمین می کنید، به بدن خود اجازه می دهید با حداکثر ظرفیت خود کار کند و مانع از هرگونه تلاش اضافی برای کاهش وزن به صورت بهینه می شود.

کدام ویتامین ها می توانند به کاهش وزن کمک کنند؟

تغذیه سالم

ویتامین D

مطالعه ای که در دانشگاه مینه سوتا انجام شد نشان داد که افراد دارای اضافه وزن دارای ویتامین D بیشتری در سیستم های خود پس از شروع رژیم کاهش وزن، وزن بیشتری از دست می دهند.

به اندازه کافی خوش شانسی است زیرا ویتامین D یکی از ارزان ترین ویتامین هایی است که می توانید دریافت کنید و حتی کاملاً رایگان است. بدن شما می تواند به سادگی و با رفتن در زیر نور خورشید، ویتامین D کافی دریافت کند اما بسیاری از مردم بیشتر و بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند و نور خورشید گزینه ای در دسترس نیست. بنابراین مکمل های بی شماری برای کمک به جبران این کسری در بازار وجود دارد.

کمبود ویتامین D با افزایش وزن و چاقی همراه است و درصد زیادی از آمریکایی ها در واقع دارای ویتامین D بهینه نیستند.

علاوه بر این. ویتامین D را می توان در غذاهایی مانند ماهی تن، جگر گاو، پنیر، زرده تخم مرغ، غلات و شیر یافت.

ویتامین C

همه ما کمی درباره ویتامین C می دانیم. ما می دانیم که می توانید آن را از یک لیوان آب پرتقال دریافت کنید یا برای دور نگه داشتن خود از سرماخوردگی بسیار مناسب است.

اما آیا می دانید برای کاهش وزن هم مفید است؟ تحقیقات نشان داده است که افرادی که سطح بالاتری از ویتامین C در سیستم خود دارند، وزن بیشتری نسبت به افرادی که سطح ویتامین C کمتری دارند کاهش می دهند. مکمل ها می توانند یک روش عالی برای بالا بردن سطح ویتامین C شما باشند اما افزایش مصرف میوه و سبزیجات راهی عالی برای دریافت ویتامین C و رژیم غذایی سالم است.

مصرف ویتامین C می تواند به بهبود قابل توجه در جذب آهن در بدن کمک کند. این ماده را می توان در میوه هایی مانند کیوی، هندوانه، آناناس، گریپ فروت، پاپایا، رزبری، بلوبری، مرنبری و توت فرنگی یافت.

ویتامین B12

ویتامین B12 که به عنوان کوبالامین نیز شناخته می شود، یک ویتامین بسیار مهم برای حفظ بسیاری از عملکردهای بدن است. ویتامین B12 در تولید و نگهداری سلول های قرمز خون، سلول های عصبی و DNA مهم است. جدا از این عملکردها، ویتامین B12 در تنظیم نحوه پردازش برخی مواد مغذی در بدن بسیار مهم است.

هنگام کمبود ویتامین B12، بدن شما تصمیم می گیرد این مواد مغذی را به جای سوزاندن آنها برای انرژی به بافت چربی تبدیل کند. اگر بدن شما با ویتامین B12 به خوبی مجهز باشد می تواند به کاهش وزن کمک کند و شما را در فرم عالی حفظ کند.

شما می توانید ویتامین B12 را در مکمل ها و محصولات حیوانی دریافت کنید. بسیار مهم است که توجه داشته باشید، به ویژه برای گیاهخواران و افرادی که رژیم های گیاهخواری می گیرند تا وزن کم کنند، ویتامین B12 در غذاهای گیاهی یافت نمی شود! ویتامین B12 در ساردین، ​​گوشت گاو، شیر، ماهی، مرغ و تخم مرغ یافت می شود.

ویتامین B1

ویتامین B1، که همچنین به عنوان تیامین شناخته می شود، به ویتامین B12 مربوط می شود زیرا همه آنها بخشی از ویتامین B هستند. ویتامین B1 در مبارزه با کیلوگرم های اضافی مفید است.

ویتامین B1 نقش بسیار مهمی در تنظیم اشتها دارد. افراد با کمبود ویتامین B1 ممکن است متوجه شوند که کمی بیشتر از آنچه دوست دارند غذا می خورند که معمولاً ایده آل نیست مخصوصاً هنگام تلاش برای کاهش وزن.

جدا از آن، ویتامین B1 در پردازش کربوهیدرات ها به انرژی بسیار مهم است. کمبود ویتامین B1 می تواند به این معنی باشد که سوخت و ساز بدن شما کاملاً مطلوب نیست و بدن شما این کربوهیدرات ها را به جای سوزاندن، به صورت چربی ذخیره می کند.

ویتامین B1 در انواع غذاها مانند شیر، تخم مرغ و غلات یافت می شود. اگر طرفدار این غذاها نیستید، مکمل های ویتامین B به راحتی در دسترس هستند و آنها معمولاً حاوی تمام ویتامین های موجود در ویتامین B کمپلکس هستند. ویتامین B1 را می توان در پرتقال، گوشت خوک، آجیل، ماکارونی، نان و برنج یافت.

کاهش وزن

مواد معدنی

اینها از نظر فنی ویتامین نیستند اما به زبان محاوره ای، بعضی اوقات شامل می شوند.

تعداد کمی مواد معدنی وجود دارد که می تواند به عنوان مکمل خریداری شود که می تواند در رژیم های کاهش وزن بسیار مفید باشد:

ارتباط کلسیم با حفظ میزان متابولیسم بهینه و کنترل خوب قند خون شناخته شده است. کلسیم همراه با ویتامین D، علاوه بر حفظ سلامت استخوان ها، به کاهش وزن کمک می کند. در حالی که مکمل هایش نیز موجود هستند، محصولات لبنی سرشار از کلسیم و همچنین ویتامین D هستند.

آهن در ساختار گلبول های قرمز خون جداسازی ناپذیر است که اکسیژن را به سلول های بدن منتقل می کند. مقادیر کم آهن می تواند باعث کمبود گلبول های قرمز خون یا کم خونی شود. تعداد کمتری از گلبول های قرمز به معنای کمبود اکسیژن رسانی به سلول ها است که می تواند بر ورزش و عملکرد ورزشی هنگام تلاش برای از بین بردن مقداری چربی تأثیر بگذارد.

منیزیم در عملکرد بسیاری از آنزیم ها و همچنین در عملکرد ATP، که منبع اصلی انرژی سلول ها است، بسیار مهم است. کمبود منیزیم بر سوخت و ساز بدن تأثیر منفی می گذارد، بنابراین مصرف آن باید از طریق مصرف غذاهایی مانند آجیل، دانه ها و غلات بهینه شود.

حرف آخر

در حالی که ویتامین ها (و مواد معدنی) در هنگام کنترل وزن شما هیچ یک از وزنه برداری های سنگین را انجام نمی دهند، آنها بدن را در شکل عالی نگه می دارند و به عملکرد مطلوب کمک می کنند که روند کاهش وزن را ساده می کند و می تواند با سایر عناصر بسیار هم افزا باشد. از رژیم غذایی گرفته تا ورزش.

رژیم غذایی خود را سالم و متعادل نگه دارید و در صورت لزوم مصرف مکمل را برای آرامش بیشتر در کاهش وزن خود تنظیم کنید. اگر قصد مصرف هر یک از این مکمل های ویتامین را دارید، با پزشک خانواده خود قرار ملاقات بگذارید تا دوزهای توصیه شده را برای سلامتی مطلوب شما بررسی و توصیه کند.

آخرین نکته ای که باید ذکر شود، همراه با مصرف این مکمل ها به یاد داشته باشید که برنامه های ورزشی خود را تغییر دهید. کلاس اسپینینگ بروید، روز بعد وزنه های سنگین را بلند کنید. هر مقدار کمی هم حساب می شود!

منبع:

lifehack

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی