سلامت سلامت جسمي

مثبت نگری به بدن در مقابل بی طرفی بدن

تقویم فارسی اندروید

مثبت نگری به بدن یک جنبش اجتماعی و جهانی است که بر برابری و پذیرش همه تیپ‌ ها و اندازه‌ ها تمرکز دارد. یکی از اهداف این است که چگونه جامعه ما، به ویژه همه انواع رسانه ها، بدن فیزیکی انسان را بپذیرد و به بی طرفی بدن برسد.

بی طرفی بدن

جراحی پلاستیک، تزریق، فرهنگ رژیم غذایی خطرناک و رژیم‌ های تمرینی شدید برای دهه‌ ها عادی شد زیرا به نظر می‌ رسید که شلوار جین تنگ و سایز دو کمر، تیپ بدنی مناسبی برای جامعه باشد. این فرهنگ “لاغر” به سرعت منجر به کاهش عزت نفس، افسردگی، اعتیاد به الکل و اختلالات شدید خوردن شد. در اوایل دهه 2000، اینترنت اولین جایی بود که شرمساری و عشق به بدن در آن گسترش یافت.

مردم معمولاً به دلیل داشتن “اضافه وزن” شرمنده و مورد آزار و اذیت قرار می گرفتند، اما بسیاری از افراد شروع به صحبت در مورد عادی سازی انواع بدن، صرف نظر از اندازه و وزن کردند.

کلمه رایج “مثبت نگری به بدن” در سراسر اینترنت در سال 2012 ظهور کرد. با این حال، تاریخچه بسیار عمیق تری دارد و به اواخر دهه 1960 باز می گردد. مدت کوتاهی پس از ظهور جنبش «مثبت نگری به بدن»، بی طرفی بدن به عنوان یک رویکرد جایگزین برای مثبت نگری به بدن معرفی شد. به جای تمرکز بر دوست داشتن بدن خود بدون توجه به هر چیزی، بی طرفی بدن فلسفه ای است که بر آنچه بدن شما می تواند برای شما انجام دهد تمرکز دارد.

این مقاله به تعریف مثبت نگری به بدن و بی طرفی بدن، مزایا و معایب هر کدام می پردازد و به این موضوع می پردازد که چگونه ما به عنوان یک جامعه می توانیم هر دو را برای بهبود بهتر زندگی خود اتخاذ کنیم.

جنبش مثبت نگری به بدن

در سال 1969، یک مهندس که از نحوه رفتار جهان با افراد چاق عصبانی بود، انجمن ملی برای کمک به آمریکایی های چاق را تأسیس کرد. امروزه این سازمان به عنوان انجمن ملی پیشبرد پذیرش چربی (NAAFA)، قدیمی ترین سازمان حقوق چربی در جهان شناخته می‌ شود.

این جنبش پذیرش چربی بر پایان دادن به شرمساری و تبعیض علیه افرادی متمرکز بود که با توجه به شکل و اندازه بدنشان با قالب جامعه سازگاری نداشتند.

در سال 1996، پس از ورود به درمان اختلال خوردن، یک روان‌ درمانگر پس از یافتن وب‌ سایت bodypositive.org، اصطلاح «مثبت نگری به بدن» را ابداع کرد. این وب سایت منابع و مطالبی را ارائه می دهد که به افراد کمک می کند تا آنچه را که هستند بپذیرند و شکل بدن خود را دوست داشته باشند.

در این زمان، جامعه شروع به آموختن کرد که “لاغر بودن” تنها چیزی نیست که باید برای بدن انسان دید و دوست داشت.

مثبت نگری به بدن چیست؟

همانطور که امروزه شناخته شده است، جنبش مثبت نگری به بدن در تمام کانال های رسانه ای در حدود سال 2012 ظاهر شد. هدف این بود که استانداردهای زیبایی زنانه غیرواقعی را به یک رویکرد واقعی تر و طبیعی تر تغییر دهیم.

بدن ها در هر شکل و اندازه ای هستند. سلولیت و چین و چروک طبیعی است. برنامه های ورزشی و رژیم غذایی می توانند بسیار ناسالم باشند و در عوض، ما باید بر خوردن غذاهای کامل و مغذی تمرکز کنیم و بدن خود را همانطور که هست دوست بداریم. این جنبش تأکید می کند که “همه بدن ها زیبا هستند.”

جنبش مثبت نگری به بدن به طور فزاینده ای محبوب شده است و طیف گسترده ای از انتقادات را ایجاد کرده است.

انتقاد از جنبش مثبت نگری بدن

امروزه تقریبا غیرممکن است که وارد شبکه‌ های اجتماعی شوید بدون اینکه غرق در تبلیغات رژیم غذایی و ورزش با هشتگ‌ های مختلف نشوید.

افرادی هم مفتخرند که عیوب بدن خود را نشان می دهند و #فرهنگ_چربی را ترویج می کنند. با این حال، آزار و اذیت، عقب نشینی و انتقادات زیادی علیه جنبش وجود دارد.

بی طرفی بدن

فرهنگ مثبت نگری به بدن و چاقی

بسیاری از مردم بر این باورند که حرکت مثبت بدن فرهنگ ناسالمی را ایجاد کرده است که به افراد اجازه می دهد تا عوارض پزشکی را که اغلب با چاقی همراه است نادیده بگیرند. چاقی با دیابت و بیماری قلبی مرتبط است و بسیاری از طرفداران جنبش مثبت گرایی بدن اغلب از این تحقیق انتقاد می کنند.

به نظر می رسد بین پذیرش انواع بدن بدون توجه به خطرات سلامتی و ترویج انتخاب های زندگی سالم و در عین حال مخالف رژیم غذایی خطرناک و فرهنگ لاغری، مرزی وجود دارد.

بسیاری از متخصصان پزشکی استدلال می کنند که وزن ناسالم و وزن سالم وجود دارد که با لاغر یا چاق بودن بسیار متفاوت است. افراد می توانند لاغر و ناسالم یا دارای اضافه وزن و ناسالم باشند.

لاغر بودن به طور خودکار سلامت کلی را ارتقا نمی دهد و کم وزنی بیش از حد می تواند با سایر عوارض پزشکی مانند پوکی استخوان و عدم تعادل هورمونی همراه باشد.

بنابراین، بسیاری از پزشکان خوردن یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم را تشویق می کنند.

اینها باید انتخاب های سرگرم کننده سبک زندگی باشند و به ما تحمیل نشوند. درگیر شدن در رژیم های ورزشی که از آن لذت می بریم بسیار مهم است. این می تواند در هر فرد متفاوت باشد. چه راه رفتن با سگ، دویدن، پیوستن به باشگاه، انجام تمرینات ورزشی در خانه، تمرین یوگا، بدنسازی، اسکی، پیاده روی یا دوچرخه سواری باشد، راه های زیادی برای ورزش کردن وجود دارد.

ورزش معمولی می تواند خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش دهد و باعث شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. این طرز فکر برای خوردن غذاهای کامل و مغذی نیز کار می کند. دستور العمل ها را به اشتراک بگذارید، با دوستان خود آشپزی کنید، در یک سرویس تحویل دستور غذا مشترک شوید، باغچه سبزیجات خود را رشد دهید. همه راه هایی که برای اتخاذ تغذیه سالم هستند، می توانند سرگرم کننده نیز باشند.

تمرکز بیش از حد روی ظاهر

از طرف دیگر، جنبش مثبت نگری به بدن می تواند افراد را نسبت به ظاهر خود وسواس کند که تمام جنبه های مهم دیگر زندگی و فردیت خود را فراموش کنند. در نتیجه، بسیاری از افراد ممکن است در فرهنگ رژیم غذایی خطرناک و رژیم های ورزشی شرکت کنند، زیرا احساس می کنند تحت فشار هستند تا بدن خود را دوست داشته باشند.

به عنوان انسان، ما چند وجهی هستیم و ظاهر فیزیکی ما تنها یکی از جنبه های متعدد وجود ماست. ظاهر فیزیکی ما مشخص نمی کند که چه کسی هستیم.

دوست داشتن روزانه بدنتان ممکن است سخت باشد، به خصوص زمانی که ممکن است احساس نفخ داشته باشید یا احساس کنید لباس هایتان آنطور که باید به تن شما نمی آیند. گاهی اوقات احساس ضعف و خستگی می کنیم و نسبت به شکل بدن و ظاهر خود احساس خوبی نداریم.

این می‌ تواند باعث شود که احساس گناه کنیم که فرهنگ مثبت نگری به بدن را قبول نمی‌ کنیم و صدایی که در سرمان وجود دارد مدام به ما می‌گوید که باید بهتر عمل کنیم و بیشتر پذیرا باشیم.

بعضی روزها احساس خوبی نسبت به خود نداریم و این اشکالی ندارد. در حالی که روزهای دیگر، در هر چیزی که بپوشیم احساس خوبی خواهیم داشت. مثبت بودن به بدن به معنای قدردانی و دوست داشتن بدنی است که دارید و از خود به خاطر تغییراتی که به طور طبیعی به دلیل افزایش سن، بارداری یا انتخاب سبک زندگی رخ می دهد انتقاد نکنید.

چاقی

جنبش بی طرفی بدن

بی طرفی بدن رویکردی متفاوت از نگرش مثبت به بدن است. به جای تمرکز بر دوست داشتن بدن خود بدون توجه به هر چیزی، بی طرفی بدن فلسفه ای است که بر آنچه بدن شما می تواند برای شما انجام دهد تمرکز دارد.

بی طرفی بدن چیست؟

بی طرفی بدن پس از شروع حرکت نگرش مثبت به بدن برای مهار انتقاد شدید مرتبط با مثبت نگری به بدن و پذیرش چربی ابداع شد. این اصطلاح در حدود سال 2015 ابداع شد زیرا وبلاگ نویسان، افراد مشهور و مربیان شهودی غذا خوردن به ترویج این جنبش کمک کردند تا از پیوند بین ظاهر فیزیکی و ارزش خود دور شوند.

بی طرفی بدن باعث می شود که بدن خود را همانطور که هست بپذیرید و به جای ظاهر فیزیکی، توانایی های قابل توجه و ویژگی های غیر فیزیکی آن را بشناسید.

بی طرفی بدن یعنی نگاهی خنثی به بدن خود داشته باشید، به این معنی که مجبور نیستید عشق به بدن خود را پرورش دهید یا احساس کنید که باید بدن خود را هر روز دوست داشته باشید. ممکن است همیشه بدن خود را دوست نداشته باشید اما ممکن است همچنان شاد زندگی کنید و قدردان هر کاری که بدنتان می تواند انجام دهد باشید.

به عنوان مثال، بدن شما می تواند بدود، اسکی کند، کیسه های مواد غذایی را حمل کند، عزیزان را در آغوش بگیرد، فرزندی به دنیا بیاورد و شما را به مکان های زیادی در سراسر جهان ببرد. بدن شما می تواند کارهای شگفت انگیزی انجام دهد!

وقتی صبح ها یک دونات اضافی می خورید یا که مقداری خامه سنگین را به قهوه خود اضافه می کنید، با خوردن شهودی و تمرین بی طرفی بدن، بدن خود را راضی می کنید.

بی طرفی بدن معمولاً با ذهن آگاهی همراه است به این معنا که وقتی به بدن خود احترام می گذارید، از آن مراقبت می کنید، تغذیه می کنید، استراحت می کنید و حرکت می کنید، متوجه خواهید شد که چقدر احساس خوبی دارید و بدن شما چقدر خوب عمل می کند.

اتخاذ هر دو روش

اگرچه بی طرفی بدن برای دور زدن جنبش مثبت نگری به بدن ابداع شد اما هر دوی این اصطلاحات را می توان به طور همزمان تمرین کرد. لازم نیست یک حرکت را بر دیگری ارجح بدانید.

مثبت نگری به بدن

  • عزت نفس قوی را ترویج می کند.
  • دیگران را تشویق می کند که بدن خود را دوست داشته باشند.
  • دیگران را تشویق می کند تا از بدن خود مراقبت کنند.

بی طرفی بدن

  • بر کارهایی که بدن شما می تواند انجام دهد تاکید می کند.
  • ذهن آگاهی را تشویق می کند.
  • بر روی بدن به عنوان یک چیز عزیز و گرامی تمرکز می کند.

یک روز، شما می توانید بدن خود را دوست داشته باشید و روز دیگر ممکن است با ظاهر خود مبارزه کنید اما همچنان از بدن خود برای کارهایی که می تواند انجام دهد قدردانی کنید.

شما می توانید از طرز فکر بی طرفی بدن مانند تمرین غذا خوردن آگاهانه و ورزش برای ساختن بدن مورد نظر خود استفاده کنید.

شما می توانید به همان اندازه بدن خود را به دلیل ظاهر آن، صرف نظر از شکل یا اندازه، دوست داشته باشید، در حالی که از کارهای شگفت انگیزی که بدنتان می تواند انجام دهد نیز قدردانی کنید.

منبع:

verywellmind

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی