سبك زندگي موفقيت در زندگي

9 عادت جدید که به شما در لذت بردن از زندگی کمک می کند

تقویم فارسی اندروید

10 عادت جدید که به شما در لذت بردن از زندگی کمک می کند.

همه ی ما دوست داریم زندگی شادی داشته باشیم اما گاهی نتیجه ای نمی گیریم و همه ی این ها به عادات غلط ما برمی گردد. شما فکر می کنید که زیاد شاد نیستید؟ آیا زندگی تان یکنواخت و غم انگیز شده است؟ با هفت گنج همراه باشید تا راهکار های لذت بردن از زندگی را به شما یاد بدهیم.

رسانه های اجتماعی را کنار بگذارید

شما به محض بیدار شدن از خواب به سراغ فیس بوک تان رفته و آن را چک می کنید. حتی هنوز لباس خواب تان را عوض نکرده اید که دوباره به فیس بوک تان سر می زنید و بعد به سراغ صبحانه می روید و احتمالا سر میز صبحانه ام دست از سر گوشی موبایل تان برنمی دارید. این روند می تواند تا شب چندین بار تکرار شده و روز شما را یکنواخت و تکراری کند. شما روی چیزی تمرکز می کنید که شادی واقعی نداشته و تنها وقت تان را پر می کنید. این کار روی خلق و خوی شما تاثیر منفی گذاشته و روحیه تان را خراب می کند. بهتر است کمی خود را از دنیای مجازی دور کرده و به دنیای واقعی برسید تا شادی واقعی را نیز پیدا کنید و راه لذت بردن از زندگی را کشف کنید.

ترس را کنار بگذارید

ترس ها آدم را فلج می کنند و حتی مکان ریسک کردن را از او می گیرند. باید باور کنید که گاهی اشتباهات اجتناب ناپذیر بوده و چاره ای جز به جلو رفتن و امتحان کردن شرایط تان را ندارید. سعی کنید ترس های تان را دور ریخته و به موفقیت فکر کنید.

چند کار را همزمان انجام ندهید

زنان دوست دارند ادعا کنند که توانایی انجام چند کار را به طور همزمان دارند اما مردان نمی توانند. اجازه دهید بگویم که این قابلیت چندان هم چیز افتخار آمیزی نیست. شما زمانی که چند کار را همزمان انجام می دهید تنها به فکر تمام کردن آن ها هستید و دیگر به کیفیت آن کارها اهمیتی نمی دهید. این باعث خواهد شد هیچ کاری را به خوبی انجام نداده و میزان موفقیت تان کم شود. انجام چند کار همچنین باعث استرس شما شده و ذهن تان را به هم می ریزد. همچنین فشار زیادی را متوجه شما می کند.

تلاش برای رسیدن به کمال

در یک دنیای ایده آل همه می خواهند که کامل باشند اما هیچ گاه کمال واقعی به دست نمی آید. همیشه شرایطی وجود خواهند داشت که برنامه های شما را به هم زده و شما را از هدف تان دور می کنند. شما ممکن است ساعت های طولانی به این کمال گرایی افراطی خود بپردازید و به این ترتیب فشار ذهنی و جسمی زیادی را تحمل کنید. این شما را از لذت بردن از زندگی تان منع می کند.

خیال پردازی نکنید

همه ی ما دوست داریم سختی ها را عقب انداخته و در یک رخوت و راحتی به سر ببریم گاهی خوشبختی را به خود نزدیک فرض می کنیم اما هیچ گاه تلاشی برای رسیدن به آن انجام نمی دهیم. اگر به دنبال لذت بردن از زندگی تان هستید بهتر است به لذت های واقعی فکر کنید و کمی هم برای رسیدن به آن ها تلاش کنید. لذت بردن از زندگی با خیال پردازی به دست نمی آید بلکه باید سعی کنید در واقعیت به آن ها برسید. پس کمی تلاش کرده و با نظم و انظباط خود را به موفقیت نزدیک کنید.

از تغییرات نترسید

تغییرات حتما می توانند ترسناک باشند چرا که ما را از منطقه ی امن مان دور می کنند اما گاهی نیز تغیرات لازم هستند. ممکن است تا مدت ها خودتان را از تغیر دور کنید و خود را گول بزنید که هیچ تحولی نیاز ندارید اما در همین حین دوستان و خانواده تان در زندگی شان تغییر ایجاد کرده و به موفقیت های خوبی هم می رسند. اگر به دنبال لذت بردن از زندگی خود هستید پس به جای ترس های بیهوده به دنبال تغییر خودتان باشد و هرکاری که لازم است برای بهتر شدن زندگی تان انجام دهید.

به نظرات منفی اهمیتی ندهید

انسان موجود اجتماعی است و می تواند چیزهای مفیدی از اطرافیانش یاد بگیرد حتی می تواند از آن ها عشق گرفته و دیگران را دوست بدارد اما گاهی افراد مختلفی در دنیای ما پیدا می شوند که نمی توانند ما را درک کنند یا تصور می کنند که نظرات منفی شان باید حتما به گوش ما برسد. شاید خیلی از آن ها نگاه بدبینانه ای به زندگی داشته باشند و اصلا صلاحیت نظر دادن را نداشته باشند. بهتر است به جالی اهمیت دادن به نظرات همه به اهداف خودتان و نظرات آن هایی که قبول شان دارید فکر کنید.

گذشته را رها کنید

همه ی ما ممکن است خاطرات بدی داشته باشیم که مدام در ذهن مان بالا و پایین شده و به خاطرمان می آیند. باور کنید که خاطرات بد تنها برای شما نیستند و سعی کنید با آن ها کنار بیایید. رهایی از خاطرات بد شما را قوی تر کرده و کمک تان می کند تا یک زندگی رو به جلو داشته باشید.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

یکی از جنبه های منفی رسانه های اجتماعی به نمایش گذاشتن افراد ایده آل است. بازیگران تلویزون و سینما و یا مدل ها ممکن است حسادت شما را برانگیخته و از اینکه به اندازه ی آن ها زیبا و خوش هیکل نیستید ناراحت تان کنند. ممکن است مدام با خود فکر کنید که در شرایط ناعادلانه ای به سر می برید و این شما را از لذت بردن از زندگی دور می کند. به دنبال نقاط قوت خود باشید و سعی کنید به همان ها اهمیت بدهید.

زیاد دنبال پول درآوردن نباشید

برخی افراد تصور می کنند که پول می تواند آن ها را به خوشبختی و شادی و لذت از زندگی نزدیک کند و خوشبختی را به آن ها هدیه بدهد در حالی که پول تنها شادی های کاذب را به آن ها می دهد و هیچ گاه دلیلی برای شادی واقعی به فرد نمی دهند. اگر می خواهید واقعا شاد باشید به دنبال عشق ورزیدن به دیگران، حفظ سلامتی تان و یا تماشای یک منظره ی زیبا باشید

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی