سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

لایه برداری یا اسکراب پوست سر با مواد طبیعی در خانه

تقویم فارسی اندروید

محصولات زیبایی زیادی وجود دارد که احساس می شود صنعت آرایشی را فرا گرفته اند اما به یاد داشته باشید اسکراب پوست سر در این روند بسیار مهم است. با چنین تأکید زیادی بر روی پوست، جای تعجب نیست که تمرکز همه به سمت بالا تغییر کرده است. همانطور که صورت یا بدن خود را لایه برداری می کنید، اسکراب های پوست سر به از بین بردن سلول های مرده پوست، تجمع محصولاتی که استفاده می کنید و چربی اضافی که اغلب در پوست سر شما گیر می کند، کمک می کنند.

اسکراب پوست سر
اسکراب پوست سر

مارک دبولت، توضیح می دهد: “ما به این نتیجه رسیده ایم که درمان پوست سر به همان اندازه پوست صورت شما مهم است.” “من معتقدم که این همچنین نشان دهنده موفقیتی بزرگ در گروه مراقبت از پوست در سال های اخیر است. بسیاری از اسکراب های پوست سر حاوی موادی از دنیای مراقبت از پوست (به عنوان مثال اسید سالیسیلیک یا AHA) هستند که قادرند سلول های مرده پوست یا تجمع محصول را به سرعت از بین ببرند.

اما قبل از اینکه بخواهید کالای دیگری را بخرید و ناله کنید که نتیجه نگرفته اید، خبر خوبی وجود دارد – شما می توانید کاملاً یک اسکراب پوست سر درمانی را در خانه تهیه کنید. ما با چهار متخصص صحبت کردیم تا چند اسکراب پوست سر قوی با دستورالعمل به شما معرفی کنیم.

چرا اسکراب پوست سر بسیار محبوب است؟

درمان های پوست سر عموماً در سالن های زیبایی صورت می گرفت اما اخیراً (به ویژه در اواسط سفارشات در خانه) برندها کار بزرگی در ساخت و فروش اسکراب برای مصرف کنندگان وفادار قبلی انجام داده اند. با این حال، ساخت آنها نیز به تنهایی در خانه آسان است (توضیحات بیشتر در زیر).

دبولت توضیح می دهد: “سالهاست كه آرایشگران به مشتریان خود یاد می دهند كه كمتر شامپو بزنند، به پودرهای مو و شامپوهای خشك اشاره می كنند تا میزان آسیب حرارتی را كه به موهایمان وارد می شود، كاهش دهند.”

چگونه می توان فهمید که به اسکراب پوست سر نیاز دارید؟

فایده استفاده از اسکراب پوست سر این است که با از بین بردن عرق، تجمع محصول، شوره سر و هر گونه باقی مانده دیگری که می تواند روی پوست سر شما بماند و باعث جلوگیری از رشد مو شود، یک پاکسازی عمیق تری برای پوست سر ایجاد می کند.

فیتزپاتریک توضیح می دهد: “چند نشانه وجود دارد که باید بفهمید چه زمانی باید از اسکراب استفاده کنید.” اگر پوسته پوسته روی سرتان دارید، استفاده از اسکراب را به روتین پوست تان اضافه کنید. اگر چربی اضافی دارید، یک اسکراب به از بین بردن تجمع چربی های باقی مانده در پوست سر که گاهی شامپوی معمولی نمی تواند انجام دهد، کمک می کند.”

نحوه استفاده از اسکراب پوست سر

فیتزپاتریک توضیح می دهد: “من پیشنهاد می کنم حدود یک بار در هفته از اسکراب پوست سر استفاده کنید، این بستگی به میزان چربی یا تجمع آلودگی در پوست شما دارد.” “برای شستشوی باقی مانده اسکراب، یک دست شامپو ضروری است.”

از طرف دیگر، اسکراب های پوست سر مناسب همه نیستند. کلیولند می گوید: “من می گویم که آنها برای هر کسی که تجمع محصول یا پوست سر بیش از حد چربی داشته باشند مفید است.” “از طرف دیگر، اگر از قبل پوست سرتان کاملاً سالم است و از اسکراب خیلی قوی استفاده می کنید، در واقع می تواند مشکلی ایجاد کند که وجود نداشت.”

به طور سنتی، از اسکراب پوست سر باید درست قبل از استفاده از شامپو استفاده شود. به عنوان مثال، روتین شما به این شکل است:

مرحله اول: از اسکراب دلخواه درمانی خود استفاده کنید.

مرحله دوم: مثل همیشه شامپو بزنید.

مرحله سوم: نرم کننده استفاده کنید.

اگر موهایتان خشک است، یک روش مرطوب کننده یا ماسک مو را جایگزین کنید.

آیا همه انواع موها می توانند از اسکراب پوست سر استفاده کنند؟

متأسفانه، طبق نظر دکتر برگامی، بیشتر اسکراب های پوست سر حاوی سدیم (نمک) به عنوان یک ماده پایه هستند که برای هر نوع مو به خوبی عمل نمی کند. وی توضیح می دهد: “این معمولاً برای از بین بردن هرگونه تجمع و چربی در پوست سر طراحی می شود كه می تواند برای افرادی با موهای فر ریز و بافت دائم یا بسیار مجعد و خشک مشكل ساز باشد.” “اما این بدان معنا نیست که این افراد از استفاده از اسکراب معاف هستند – آنها به محصولی با مواد ملایم تر و مبتنی بر رطوبت نیاز دارند که باعث لطافت مو می شود.”

توصیه او چیست؟ “من پیشنهاد می کنم به دنبال اسکراب پوست سر باشید که حاوی نمک کمتری باشد و دارای مقدار بیشتری قند باشد. اگرچه نمک ناخالصی ها را بیرون می کشد اما شکر رطوبت ایجاد می کند که به نرم شدن پوست سر کمک می کند.”

دبولت همچنین یکی از طرفداران اضافه کردن ماسک پس از درمان است. وی توضیح می دهد: “از آنجا كه این محصولات می توانند باعث خشک شدن مو شوند، پس از آن مرطوب كردن مو مهم است.” ”برای تغذیه طول و انتهای موها ماسک مرطوب کننده را فراموش نکنید.”

به گفته کلیولند، نوع موهای شما نباید به تنهایی نقشی در انتخاب اسکراب پوست سر داشته باشد. وی توضیح می دهد: “وضعیت پوست سر شما باید مهمترین ارزیابی هنگام انتخاب نوع اسکراب باشد.” اگر پوست سرتان حساس است هنوز می توانید از اسکراب استفاده کنید. با این حال، شما فقط باید مواد طبیعی و ملایم تری را انتخاب کنید.

تفاوت بین شامپوی درخشان کننده کننده و اسکراب پوست سر چیست؟

اسکراب و شامپو های درخشان کننده به دو محصول مختلف تقسیم می شوند. فیتزپاتریک توضیح می دهد: “یک اسکراب پوست بر روی لایه برداری از پوست سر و ایجاد یک پایه سالم تمرکز دارد، در صورتی که یک شامپوی درخشان کننده، تمیز کننده عمیق مو است.”

دبولت توضیح می دهد که در اصل، اسکراب های پوست سر نسخه شدیدتری از شامپو درخشان کننده هستند. وی توضیح می دهد: “بزرگترین تفاوت در این است كه اسكراب های پوست سر با مواد موجود مناسب برای مراقبت از پوست طراحی شده اند و به طور خاص سلامتی پوست را افزایش می دهند.”

اسکراب های پوست سر برای تحریک پوست سر بسیار مناسب هستند اما حتماً از استفاده بیش از حد آن خودداری کنید زیرا این امر باعث زخم شدن و حساس شدن پوست سر می شود. وی افزود: “زیاد اسکراب زدن می تواند بیش از سود آن آسیب برساند. به یاد داشته باشید: پوست سر سالم موهای سالم تولید می کند.” “هیچ یک از این دو محصول نباید به طور روزانه استفاده شود. همانطور که لایه برداری صورت نباید هر روز استفاده شود. من این محصولات را بیش از دو بار در هفته پیشنهاد نمی کنم. برای کسانی که پوست سرشان حساس تر است، هدف خود را استفاده از اسکراب مو یک بار در ماه قرار دهند.”

چگونه می توان یک اسکراب پوست سر درمانی تهیه کرد

1. اسکراب روغن نارگیل و عسل

مواد لازم:

  • 1/4 فنجان روغن نارگیل (توجه: با روغن بادام شیرین یا جوجوبا جایگزین کنید تا بافت ظریف تری داشته باشید.)
  • 3/4 فنجان شکر
  • 5 تا 10 قطره روغن نعناع فلفلی
  • 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • 1 قاشق غذاخوری عسل مانوکا

اول، شکر به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند و شکر به نمک ارجحیت دارد زیرا بافتش نرم تر است.” “یک روغن اساسی مانند نعناع فلفلی که یک ضد التهاب طبیعی است و به علاوه باعث آرام شدن پوست سر می شود. در مرحله بعد، سرکه سیب به لطف خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری اش به حفظ تعادل pH پوست کمک می کند. سرانجام، افزودن عسل آرام مانوکا ضمن کاهش شوره سر، اگزما و پسوریازیس به آرامش پوست سر کمک می کند.”

2. اسکراب نمک دریا یا هیمالیا و آووکادو

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری نمک هیمالیا یا دریا
  • 1 قاشق چای خوری شکر خام برای لایه برداری
  • 1 قاشق غذاخوری روغن آووکادو برای رطوبت
  • 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل برای رطوبت

به طور كلی، استفاده از ماسك های درمانی آماده، آنقدر مطمئن نیست که حداكثر مزایای آنها را دریافت کنید.” شما ماسک های موی مورد علاقه خود را می بینید. ممکن است کمی طولانی شود، اما با موارد بالا شروع کنید.”

3. اسکراب شکر قهوه ای و آووکادو و درخت چای

مواد لازم:

  • 1/2 قاشق چای خوری شکر قهوه ای
  • 1 قاشق چای خوری روغن آووکادو
  • 2 قطره روغن درخت چای

برای موهای بافته شده، اگر اسکراب شما روی پوست سر یا مو خشن است،یک درمان روغنی مو با روغن درخت چای باورنکردنی است و استفاده از آن در ماسک موی مورد علاقه شما بسیار مناسب است.” اگر شامپوی فعلی شما از آن استفاده کرده است، از روغن درخت چای صرف نظر کنید.

4. اسکراب روغن نارگیل و قهوه

مواد لازم:

  • 2 قاشق چای خوری دانه های قهوه آسیاب شده
  • 2 قاشق چای خوری روغن نارگیل سرد فشرده

این اسکراب مو باعث افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی به سطح پوست سر شما می شود. این دستورالعمل اسکراب برای موهای طبیعی انسان باعث رشد و حجم مو می شود. روغن نارگیل فوق العاده آبرسانی می کند و به طور طبیعی حاوی اسید هیالورونیک برای بازسازی کوتیکول است. روغن نارگیل به سرعت نرم می شود و به راحتی مخلوط می شود. موهای خود را با آب گرم مرطوب کرده و اسکراب را بزنید، به مدت دو تا سه دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید.

5. اسکراب لیمو

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری نمک دریا
  • 2 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

ترکیب آب لیمو و نمک دریا یک لایه بردار قدرتمند و در عین حال ساده است. اسید سیتریک موجود در آب لیمو به عنوان یک لایه بردار شیمیایی طبیعی کار می کند. هرگونه پوست مرده را از بین می برد و هر روغنی را که مانع فولیکول های مو شده است شل می کند. در آخر، روغن زیتون را برای آبرسانی به آن اضافه کنید زیرا حاوی ویتامین A و E است که با رادیکال های آزاد که باعث ریزش مو می شوند مبارزه می کند. اسکراب درمانی را به موهای مرطوب بمالید و آنها را بر پوست سر ماساژ دهید.

6. اسکراب روغن جوجوبا و شکر قهوه ای

روغن جوجوبا و شکر قهوه ای اگر می خواهید از موهای خود در برابر آسیب محافظت کنید و مواد مغذی زیادی برای موهایتان ایجاد کنید. چند قاشق روغن جوجوبا، شکر قهوه ای، نمک و آب لیمو تمام آنچه برای تهیه این اسکراب لازم است می باشد. این اسکراب را چند بار در ماه روی موهای خود قرار دهید تا بیشترین بهره را از آن ببرید.

7. اسکراب شکر، روغن زیتون و عسل

برای این روش درمانی به دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای، آبلیمو و روغن جوجوبا نیاز دارید. قبل از اینکه یک قاشق نمک به مخلوط اضافه کنید، مواد را به خوبی ترکیب کنید. قبل از اینکه موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید، ماسک را حداقل برای نیم ساعت روی سر بگذارید. این اسکراب لایه بردار برای از بین بردن شوره و تقویت فولیکول های مو کار می کند.

8. اسکراب نمک، روغن نارگیل و عسل

برای تهیه این اسکراب به یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل نیاز دارید. شما همچنین به یک قاشق چای خوری عسل و نیم فنجان نمک نیاز خواهید داشت. قبل از اینکه آن را روی سر و موهای سر خود بمالید، همه مواد را خوب مخلوط کنید. بعد از 10 دقیقه آن را با شامپوی ملایم بشویید. این اسکراب دارای خواص ضد قارچی و بسیاری از مواد مغذی برای از بین بردن چربی اضافی و رشد مو است.

9. تمیز کردن عمیق با اسکراب نمک و روغن زیتون

اگر می خواهید موهای شما به روشی سالم رشد کند، پس این اسکراب برای شماست. ترکیب نمک و روغن زیتون، شوره سر را از بین می برد. روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب است که از مو در برابر آسیب محافظت می کند و رطوبت زیادی را برای آن فراهم می کند. برای تهیه اسکراب، چند قاشق نمک دریا، روغن زیتون و آبلیمو اضافه کنید. پس از استفاده از مخلوط، آن را خوب بشویید و از شامپو برای پایان کار استفاده کنید.

10. برای از بین بردن شوره سر با شامپوی درخشان کننده و جوش شیرین

هر از چندگاهی افزودن کمی جوش شیرین به شامپوها می تواند تجمع محصولات و روغن را در پوست سر شما از بین ببرد. همچنین می توانید روغن درخت چای را به این مخلوط اضافه کنید زیرا به طور طبیعی ضد قارچ و ضد عفونی کننده است و به از بین بردن شوره و باکتری کمک می کند. چند دقیقه ماساژ پوست سر را به خوبی انجام دهید تا بیشترین سود را ببرید و سپس کاملا آن را از روی سر بشویید.

11. اسکراب شکر قهوه ای و بلغور جو دوسر

ترکیبی از شکر قهوه ای و بلغور جو دوسر رطوبت ایجاد می کند در حالی که به آرامی پوست سر را لایه برداری می کند. همچنین باعث افزایش گردش مو در پیاز مو می شود. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که شکر قهوه ای، بلغور جو دوسر آسیاب شده و نرم کننده مو را مخلوط کنید (هر کدام دو قاشق غذاخوری) و یک پیمانه از آن را روی موهای خود بمالید و آن را کاملا روی پوست سر خود ماساژ دهید. اطمینان حاصل کنید که هرگونه نرم کننده مو را از روی سر از بین ببرید و خوب شستشو دهید.

12. اسکراب دارچین برای تقویت فولیکول های مو

اگر پوست سر شما کاملاً سالم است ولی هنوز به کمی تقویت نیاز دارد، این روش درمانی می تواند برای شما مناسب باشد! تنها آنچه شما نیاز دارید 2 قاشق غذاخوری پودر دارچین، 1 قاشق چای خوری سرکه سیب، 2 قطره گلاب، روغن اسطوخودوس، روغن وتیور و روغن نعناع است. همه مواد را با هم مخلوط کرده و مخلوط را روی پوست سر ماساژ دهید و اجازه دهید حداقل 10 دقیقه بماند. بعد از آن موها را شانه کنید و سپس طبق معمول بشویید.

افکار نهایی

تعداد زیادی محصول وجود دارد که پوست سر سالم را تقویت می کند و نیازهای خاص را هدف قرار می دهد.” “دقیقاً مانند پوست بدن و صورت، پوست سر شما ممکن است نیازهای خاصی داشته باشد که در افراد مختلف متفاوت باشد. به راحتی تحقیق کنید و دریابید که چه درمانی برای شما بهتر است زیرا موهای زیبا از پوست سر شروع می شوند.”

منبع:

byrdie

indiquehair

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی