خواص مواد غذايي سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

از این 6 روغن طبیعی برای داشتن موهای زیبا استفاده کنید

تقویم فارسی اندروید

روغن

آیا می خواهید موهایتان سریعتر رشد کند؟ آیا با ریزش مو، موخوره یا شوره سر دست و پنجه نرم می کنید؟ اگر چنین است شامپو یا درمان های شیمیایی را فراموش کنید. برخی از محصولات زیبایی که در بازار به وفور موجود هستند فقط جیب سهامدارانش را پر می کنند و حتی ممکن است آسیب بیشتری در بلند مدت به شما وارد نمایند. در این مقاله چند روغن طبیعی به شما معرفی خواهیم کرد که هم بسیار موثرند و هم عوارض جانبی ندارند. این روغنها از زمان های قدیم برای مصارف زیبایی و سلامتی مورد استفاده قرار می گرفتند. مهمتر آنکه این روغن ها هم به راحتی در دسترس هستند و هم قیمت ارزانی دارند.

اینجا با 6 روغن مفید برای سلامتی مو و پوست سر آشنا خواهید شد:

روغن آرگان

روغن آرگان

روغن آرگان غنی از ویتامین E و چربی های ضروری است که برای موهای آسیب دیده و خشک بسیار موثر واقع می شود. با توجه به اینکه دارای اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 9 است، پوست سر را تغذیه کرده و فولیکول های مو را بازسازی می کند. در مقایسه با سایر روغنها، چرب نیست و بافت سبکی دارد بنابراین شما می توانید همیشه از آن استفاده کنید. روغن آرگان همچنین دارای اسید اولئیک و روی است و موهای شما را براق و صاف می کند. پس اگر موهایی خشن و زبر دارید، استفاده از این روغن، بسیار برایتان مفید است و همچنین می تواند مانند یک سپر از موهایتان در برابر اشعه مضر UV محافظت کند.

روغن آووکادو

روغن آووکادو

اگر موهایی نازک دارید، روغن آووکادو برای شما بهترین گزینه است. این روغن با چربی های سالمش موهایتان را تغذیه کرده و موجب افزایش رشد مو و درخشش آن می شود. همچنین به سرعت جذب مو می شود بدون آنکه احساس چربی و سنگینی روی سر کنید. برای آنکه مزایای مفیدش را به دست آورید، آن را مستقیم روی موهایتان بزنید. می توانید آن را با یک مرطوب کننده هم مخلوط کرده و روی پوست سر ماساژ دهید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از سالم ترین روغن های موجود بر روی کره زمین است. به پیشگیری از شوره سر کمک کرده و موهایتان را قوی تر می کند. یک محصول طبیعی دارای خواص ضد میکروبی، ضد قارچی و آنتی اکسیدانی است و بنابراین از مو در برابر اشعه UV و پاتوژن ها محافظت می کند. اگر به طور منظم استفاده شود، باعث افزایش درخشش موهایتان می شود. همچنین موهای آسیب دیده را بازسازی و ریزش مو را کاهش می دهد. شما می توانید از روغن نارگیل برای حفظ سلامت پوست سر، تحریک رشد مو و نرم کردن موهای خشک هم استفاده کنید. به سادگی کمی از آن را روی سر ماساژ دهید، چند ساعت صبر کنید تا به خوبی اثر کند و در نهایت مثل همیشه موهایتان را بشویید.

روغن زیتون

روغن زیتون

روغن زیتون، درمانی عالی برای کسانیست که موهای خشک دارند و یا پوست سرشان پوسته پوسته می شود. همچنین با باکتری ها مبارزه می کند، به کاهش شوره سر کمک می کند و باعث رشد مو می شود. شما می توانید آن را با شامپو، نرم کننده و یا سرم مو مخلوط کرده و بدین شکل از مزایای فراوانش بهره مند شوید. برای اینکه نتیجه بهتری دریافت کنید، از نوع بکر آن استفاده نمایید. آن را پیش از شستشو به موهایتان بزنید یا اینکه اجازه دهید یک شب روی سرتان باقی بماند و صبح روز بعد شستشو دهید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا

جوجوبا سرشار از ویتامین های E، B6، B1 و A است و باعث رشد مو و تقویت فولیکول مو می شود. برخلاف دیگر محصولات مو، هیچ اختلالی در تعادل PH پوست سر ایجاد نمی کند. ساختار شیمیایی آن شبیه به سبوم انسان است و این امر برای کسانی که پوست سرشان چرب است بسیار مفید واقع می شود. اگر به موهایتان اهمیت می دهید باید این روغن را داشته باشید و کافیست آن را روی پوست سر ماساژ دهید.

روغن کرچک

روغن کرچک

برای داشتن موهای زیبا و بلند از روغن کرچک استفاده کنید. این روغن، غنی از اسیدهای چرب ضروری است و می تواند سرعت رشد موهایتان را افزایش دهد. همچنین در درمان ریزش مو و مقابله با باکتری ها هم موثر است. این روغن، با افزایش گردش خون باعت کاهش التهاب پوست سر شده و آن را نرم و مرطوب می کند. بسیاری از مردم آن را به مژه و ابروی خود هم می زنند. از آنجا که بافت سنگینی دارد، شما می توانید کمی از آن را با روغنهای دیگر یا محصولات مراقبتی مو مخلوط کرده و سپس استفاده کنید. استفاده از آن یک یا دو بار در هفته برای تحریک رشد مو مناسب است.

منبع : 7beautytips

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی