سلامت سلامت جسمي

غذایی که موجب ناباروری زنان می شود

مصرف بی رویه این مواد در زنان و دختران جوان باعث بروز بیماری‌های زنان و دردهای دوران‌ قاعدگی می‌شود به گفته برخی از متخصصان طب سنتی مصرف بیش از حد مواد ترش خود عاملی برای بروز ناباروری در زنان است...
تقویم فارسی اندروید
مصرف بی رویه این مواد در زنان و دختران جوان باعث بروز بیماری‌های زنان و دردهای دوران‌ قاعدگی می‌شود به گفته برخی از متخصصان طب سنتی مصرف بیش از حد مواد ترش خود عاملی برای بروز ناباروری در زنان است.

 ناباروري

مصرف غذاهای ناسازگار با طبیعت بدن به خصوص آب یخ، ترشی‌ها و مواد با طبع سرد و خشک که اکثر چاشنی‌ها و مواد ترش از از نوع این طبع هستند، باعث اُفت کیفیت باروری می‌شود.

مصرف به افراط این چاشنی‌ها موجب اشتهای کاذب می‌شود و پُرخوری و چاقی را به ارمغان می‌آورد؛ چرا که منشاء اکثر بیماری‌ها پُرخوری و چاقی است.

البته باید دانست که از ترشی‌ها بیشتر در تهیه سالادها یا غذاها باید استفاده کرد تا ضرر آنها کمتر شود، از مواد ترش می‌توان به آبلیمو، آبغوره، سرکه، ترشی، آب نارنج و آلوچه، لواشک و … اشاره کرد.

مواد ترش به غذاها طعم خوبی می‌دهد و اگر به میزان معتدل در غذاهای روزانه استفاده شود اشتهای افراد را به غذا بهتر کرده و غذاهای روزانه را با میل و رغبت مصرف می‌کنند و موجب سلامتی و نشاط افراد می‌شود.

استفاده معقول از چاشنی‌ها غذاها را خوش طعم و خوش عطر می‌کند و غذاهایی که چنین خصوصیاتی دارد سلامت انسان را تضمین می‌کند البته به شرط آنکه آداب صحیح غذاخوردن را نیز افراد رعایت کنند و غذا را خوب بجوند؛ همراه با آن آب یا سالاد و مخلفات دیگر نخورند و بهتر است که سالاد را نیم تا یک ساعت قبل از غذا مصرف کنند.

یکی از اصولی موجب پیشگیری از بیماری‌ها می‌شود خوردن غذا با اشتهاست و اگر افراد غذا را اجبارا مصرف کنند بیماری زا خواهد بود چرا که سیستم عصبی در مصرف غذا بسیار اهمیت دارد.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: باشگاه خبرنگاران

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی