سبك زندگي موفقيت در زندگي

عاشق شغل تان نیستید؟ 7 راهکار برای نارضایتی شغلی

تقویم فارسی اندروید

جامعه به عنوان یک کل به تدریج نسبت به مفهوم جستجوی کاری که واقعاً از آن لذت می برید و پذیرفتن این فرصت ها بازتر می شود اما برای بسیاری، شغلشان افتضاح است. ممکن است به جای خوشحالی ناب، نارضایتی شغلی داشته باشند.

نارضایتی شغلی

نارضایتی شغلی می تواند به هر دلیلی باشد. شاید شما در موقعیتی صرفاً برای پول باشید. شاید شما در یک موقعیت سطح ابتدایی باشید که به عنوان یک مکان یاب عمل می کند تا زمانی که بتوانید شغل مورد نظر خود را بدست آورید. حتی ممکن است به سادگی در یک شغل باشید زیرا تنها گزینه ای بود که در دسترس شما بود.

صرف نظر از این که چرا در شغلی مشغول هستید که ممکن است عاشق آن نباشید، حقیقت این است که این موقعیت تا زمانی که نتوانید مسیر دیگری را برای خود رقم بزنید، شما را گرفتار خواهد کرد.

در نهایت، این شما هستید که باید واقعیت خود را شکل دهید. آیا ترجیح می دهید هر روز با نگرشی منفی در محل کار حاضر شوید یا هر روز با نگرشی مثبت در محل حضور داشته باشید؟

اگر گزینه دوم را انتخاب کرده اید، در اینجا 7 راهی وجود دارد که می توانید با وضعیت کار خود کنار بیایید و روند چشم انداز حرفه ای خود را تغییر دهید.

انتخاب شغل

1. کشف کنید که منبع نارضایتی شغلی شما کجاست

بسیاری از مردم می توانند بگویند که آنها عاشق شغل خود نیستند اما بسیاری از مردم نمی توانند به شما بگویند که چرا آنها از جزئیات آن ناراضی هستند. مشکل در این مورد این است که شما ممکن است فقط از چند مورد ناراضی باشید اما از آنجا که تصمیم دارید بگویید از کار خود به طور کلی راضی نیستید، می توانید قسمت های شگفت انگیز موقعیت خود را که باعث می شوند از دست دهید. ارزشمند است کمی وقت بگذارید تا بنشینید و بیرون بیاورید که این نارضایتی از کجا ناشی می شود. آیا از میزان درآمد خود ناراضی هستید؟ آیا افرادی در محل کار شما وجود دارند که زندگی حرفه ای شما را آزار دهنده می کنند؟ آیا زمان زیادی را برای رفت و آمد به محل کار خود صرف می کنید؟ آیا بیش از حد کار می کنید و قادر به مراقبت صحیح از خود و رسیدگی به سایر جنبه های زندگی خود نیستید؟

هر مسئله ای که باشد، توجه به این مشکلات مهم است زیرا این امر به شما کمک می کند تا از کار خود راضی نباشید و کاری را برای شما فراهم می کند تا نارضایتی شغلی را به همراه داشته باشد.

2. بر جنبه های مثبت شغل خود تمرکز کنید

مهم نیست که چشم انداز فعلی شما نسبت به شغل تان تلخ باشد، واقعیت این است که برای هر حرفه ای همیشه جنبه های مثبت هم وجود دارد، حتی اگر برای یافتن آنها مجبور باشید کمی سخت تر تلاش کنید.

این نکات مثبت تقریباً در هر قسمت از روز کاری یافت می شود و این به شما بستگی دارد که آنها را به شیوه صحیح قاب بندی کنید تا بتوانید به جای ترس از آنها، چشم به راه آنها باشید. برخی از جنبه های مثبت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • یک استراحت طولانی برای ناهار و چندین وقفه کوچک که به شما فرصت می دهد تا دوباره انرژی بگیرید.
  • نزدیک بودن به خانه خود تا مجبور نباشید در سفرهای گسترده صبح ها یا عصرها استرس داشته باشید.
  • حقوق بیشتر که به شما امکان می دهد سبک زندگی مورد نظر خود را هدایت کنید.
  • کارمندان مثبتی که شما را حمایت می کنند و باعث می شوند شما برای مقابله با روز کاری آماده باشید.
  • اینکه بتوانید از طریق شغل یا خدمتی که انجام می دهید به طور غیر مستقیم به مردم کمک کنید.

اگرچه این مثالها ممکن است در زندگی شغلی شما صدق کند یا وجود نداشته باشد، اما اینها به شما یادآوری می کنند که اگر به دنبال آنها هستید همیشه می توانید بخش های خوبی از شغل خود را پیدا کنید.

هنگامی که این بخش ها را پیدا کردید که باعث خوشحالی شما می شوند، اطمینان حاصل کنید که در تمام طول روز کار خود را روی قسمت های دیگر متمرکز کنید تا روحیه و عملکرد کلی شما را بهبود بخشد.

3. هدف بزرگتری را در شغل خود کشف کنید

شغل هرگز فقط یک شغل نیست. آیا شغل خدمتی است که به منظور دستیابی به هدفی خاص برای افراد دیگری که مایل به پرداخت آن هستند، انجام می شود. این بدان معنی است که هر کاری انجام می دهید کمک به شخص دیگری در جهت نیازهای آنها و کمک به آنها برای بهبود کیفیت زندگی خود است.

این بدان معنا نیست که هر شغل از نظر هدف از سطح کیفی یکسانی برخوردار است اما کار شما مهم است و به چیزی کمک می کند. اگر در یافتن این مورد مشکل دارید، هدف شرکتی را که با آن کار می کنید در نظر بگیرید.

شاید شما برای یک تأسیس فست فود کار می کنید و قادر به دیدن تأثیر فوری خود بر اساس نقش خود نیستید. به عنوان مثال در این صورت، می توانید برخی از تأثیراتی را که سازمان شما ایجاد می کند نگاهی بیندازید و آن را به گونه ای تنظیم کنید که کار شما به آنها در رسیدن به اهداف کمک کند.

هدف به افراد این امکان را می دهد تا در مورد رفتن به محل کار خود انگیزه و انرژی مثبت بیشتری داشته باشند. کاری که شما انجام می دهید همیشه یک هدف اساسی است. آن را پیدا کنید و با این هدف کار کنید!

افراد موفق

4. بقیه زندگی خود را بیشتر لذت بخش کنید

اگر نسبتاً از زندگی خود ناراضی هستید و هر روز مشغول کاری می شوید که لزوماً از آن لذت نمی برید، به این زودی ها حرکت و دیدگاه شما در مورد زندگی بهبود نخواهد یافت. بدبخت ماندن با شرایط زندگی راهی مناسب برای زندگی نیست.

در حالی که ممکن است نتوانید وضعیت خود را تغییر دهید اما باید زندگی و نگرش خود را کنترل کنید. شما می توانید در زندگی شخصی خود تغییراتی انجام دهید که به تحمل پذیرتر شدن زندگی کاری شما کمک کند.

به این فکر کنید که چه چیزی از زندگی می خواهید و چه کاری می توانید برای افزایش کیفیت زندگی فعلی خود انجام دهید. آیا اهدافی وجود دارد که بخواهید به آنها برسید؟ آیا مواردی وجود دارد که شما بخواهید بیشتر آنها را انجام دهید که اخیراً دنبال آنها نبوده اید؟ در بیشتر مواقع، زندگی حرفه ای ما می تواند تمرکز ما را از زندگی شخصی ما دور کند و ما در این زمینه عملکرد را از دست خواهیم داد.

تغییر شیوه زندگی شما می تواند طرز تفکر شما نسبت به وضعیت فعلی کار شما را بسیار بهبود بخشد.

5. درباره کارهایی که دوست دارید انجام دهید بیشتر بدانید

مردم اغلب به این واقعیت فکر می کنند که ترجیح می دهند کارهای خود را انجام ندهند، اما اغلب به این فکر نمی کنند که در عوض چه کاری انجام دهند. اگر شغل خود را دوست ندارید، یادگیری بیشتر در مورد مسیر شغلی جایگزین شما می تواند نکته مهمی باشد.

اگر این شغل را انجام نمی دادید، شغل جدید و بهبود یافته شما چگونه خواهد بود؟ موقعیت شما چگونه خواهد بود؟ چه مسئولیت هایی بر عهده شما خواهد بود؟ چه تاثیری می گذارید؟ چقدر می خواهید درآمد کسب کنید؟ چرا این شغل را نسبت به شغل قبلی خود می خواهید و چگونه وضعیت فعلی شما را بهبود می بخشد؟

فقط در مورد وضعیت فعلی خود خیال پردازی نکنید. مشخص کنید ترجیح می دهید چه کاری انجام دهید تا بتوانید اولین قدم را به سمت زندگی جدید بردارید.

6. طرحی ایجاد کنید که به شما در دستیابی به اهداف جدید شغلی تان کمک کند

اگر مسیر شغلی بهتری در ذهن دارید و به سادگی باید از شغل خود خارج شوید و به طرحی بپردازید که ترجیح می دهید، باید طرحی را ایجاد کنید که بتوانید مرتباً برای آن کار کنید – طرحی که در فرود شما در آن نقش حرفه ای جدید موفق باشد و دیگر با نارضایتی شغلی طرف نشوید.

با توجه به سوالاتی که در بالا از خود پرسیدید، دریابید که رسیدن به حرفه رویایی شما چه کاری باید انجام دهید. آیا برای رسیدن به آنجا به تحصیلات بیشتری نیاز دارید؟ آیا الزاماتی وجود دارد که باید قبلاً آنها را برآورده کنید؟ چه موانعی را باید در این راه برطرف کنید؟

برنامه شما بسته به تفاوت بین شغل رویایی و موقعیت فعلی شما بسیار متفاوت خواهد بود اما اگر هر روز در جهت رسیدن به این اهداف تلاش کنید و اقدامات لازم را برای یکپارچه سازی انتقال خود انجام دهید، به موقع به آنجا خواهید رسید.

مشخص کنید که چه کاری باید انجام دهید، یک برنامه و یک جدول زمانی درست کنید و اهداف خود را مشخص کنید!

7. در همان زمان کنترل کار خود را در دست بگیرید

بخشی از کار شما در نارضایتی شغلی کمتر یادگیری هنر پذیرش است. شما نمی توانید همه شغل خود را یک شبه تغییر دهید و باید بپذیرید که در موقعیت فعلی خود قرار دارید تا زمانی که بتوانید موقعیتی را تغییر دهید که واقعاً از آن لذت ببرید.

با این حال، این بدان معنا نیست که در حال حاضر نمی توانید شغل فعلی خود را به راحتی قابل قبول کنید. کنترل اوضاع و کنترل کار خود در حالی که هنوز شغلی را دارید که در آن هستید. خواه این به معنای ایجاد تغییر در مواردی است که دوست ندارید (اگر می توانید) یا کنترل کارهایی که به شما تعلق می گیرد، می توان متناسب با نیازهای شما تغییراتی ایجاد کرد.

سازماندهی کنید و زندگی خود را به سمت فردایی بهتر هدایت کنید. از این گذشته، این واقعیت شماست!

نکات آخر

در حالی که شغل شما نمی تواند لحظه ای تغییر کند، چشم انداز شما می تواند و ارزشمندترین ابزاری که در اختیار دارید خودتان هستید. از آن مغز توانا به نفع خود استفاده کنید و در هنگام برنامه ریزی برای آینده مورد نظر خود، ذهنیت بهتری را پرورش دهید، نه اینکه با نارضایتی شغلی در مورد زندگی کاری خود تا ابد باقی بمانید.

منبع:

lifehack

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی