آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها غذای رژیمی

طرز تهیه کیک برنج خانگی

تقویم فارسی اندروید

این دستور پخت کیک برنج خانگی امتحان شده و بسیار خوشمزه است! از یک میان وعده سالم لذت ببرید اگر دوست دارید می تواند شیرین و خوش طعم باشد. می تواند بدون گلوتن هم باشد! اگر فرزندان تان از شما می خواهند که میان وعده های متنوع و خوشمزه ای برایشان تهیه کنید دیگر نگران نباشید زیرا می توانید این کیک برنج را امتحان نمایید. هر چند اگر رژیم غذایی دارید و یا اگر به دنبال برنامه غذایی مناسب برای بدنسازی هستید هم می توانید از این دستورالعمل استفاده کنید.

کیک برنج خانگی

عاشق این کیک برنج خانگی می شوید زیرا کالری آن بسیار کم است، خوشمزه، ترد و بسیار آسان است. چرا وقتی می توانید خودتان آنها را تهیه کنید، آنها را از فروشگاه بخرید؟ همچنین می توانید طبق علاقه خود آنها را سفارشی درست کنید همانطور که دوست دارید. همانطور که می بینید، برخی از آنها قهوه ای و بعضی دیگر زرد تر هستند، به این دلیل است که به بعضی از آنها دارچین اضافه شده است.

دستور العمل اصلی کیک برنج بسیار ملایم و بی بو است اما برای اینکه شبیه به مدل های فروشگاهی شوند، شما می توانید با اضافه کردن پنیر، چاشنی و ادویه جات یا فقط مقداری دارچین و استویا (یا هر نوع شیرین کننده دیگری) طعم خوبی به آن بدهید.

شکل و اندازه آن نیز می تواند قابل تغییر باشد. ما اینجا کیک های برنج قهوه ای خود را نازک تر و به شکل نان شیرینی درست کردیم. نوع دیگر آن هم به شکل سنتی تر در یک قالب مافین درست کرده ایم. می توانید آنها را در قالب های قلبی شکل هم تهیه کنید.

فقط بخاطر داشته باشید که اندازه و شکل زمان پخت را تعیین می کند. از آنجایی که این کیک های برنج خانگی با استفاده از قالب مافین ساخته شده اند، حدود 45 دقیقه طول می کشد تا بالای آن قهوه ای و برشته شود.

تنها چیزی که شما نیاز دارید یک مخلوط کن با سرعت بالا است. آسانتر از این نمی شود!

امیدواریم که بتوانید این کیک برنج خانگی خوشمزه را در خانه امتحان کنید. در صورت انجام این کار، نظرتان را برای ما ارسال کنید و نتیجه را بگویید.

طرز تهیه کیک برنج خانگی

زمان آماده سازی: 2 دقیقه
زمان پخت: 45 دقیقه
زمان کل: 47 دقیقه

مناسب برای 12 نفر جهت میان وعده

کالری این کیک: 71 کیلو کالری

مواد لازم:

1 فنجان برنج نپخته

1 و 1/2 فنجان آب

2 عدد تخم مرغ

2 قاشق غذاخوری آرد همه منظوره (شما می توانید آرد بدون گلوتن استفاده کنید)

طعم دهنده های مورد علاقه شما: برای طعم دادن به آن از 2 قاشق چای خوری پنیر پارمسان، 1 قاشق چای خوری نمک و فلفل استفاده کنید.

برای شیرین کردنش 2-3 پاکت تراویا یا استویا و 1 قاشق چای خوری دارچین استفاده کنید.

کیک برنج خانگی

طرز تهیه:

  • اجاق گاز را تا 350 درجه فارنهایت گرم کنید
  • برنج های نپخته را درون غذاساز یا مخلوط کن قرار دهید و تا زمان پودر شدن آن را روشن کنید.
  • بقیه مواد را در مخلوط کن یا غذاساز با سرعت بالا قرار دهید.
  • مخلوط را درون قالب مافین یا هر ظرف دیگری که می خواهید بریزید و قبل از آن اطراف ظرف را به خوبی چرب کنید (در صورت استفاده از سیلیکون، دیگر نیازی به چرب کردن نیست.)
  • 40-50 دقیقه یا تا زمانی که سطح آنها قهوه ای شود و همه طرف ها کاملاً ترد باشند برای پخت زمان لازم است.

نکات دستور العمل:

به یاد داشته باشید که می توانید عطر و طعم مورد علاقه خود را اضافه کنید. همچنین اگر تصمیم دارید که آنها را در یک ظرف بزرگ قرار دهید، نازک تر می شوند و زمان پخت و پز تقریبا 20 دقیقه خواهد بود.

ارزش غذایی:

مقدار برای هر وعده (1 کیک برنج)

کالری 71
کلسترول 27mg
سدیم 12mg
پتاسیم 27mg
کربوهیدرات 13g
پروتئین 2g4
ویتامین A 40IU
کلسیم 9mg
آهن 0.3mg

منبع:

livingsweetmoments

4 دیدگاه

  • برنج رو باید از قبل خیس کنیم?
    اگر نه به جای پودر کردن ، نمیشه از آرد برنج استفاده کرد?

    • اگر دوست دارید شیرین باشه می تونید پنیر پارمزان و نمک و فلفل رو کاملا حذف کنید. اگر نه می تونید هر طعم دهنده ای که دوست دارید استفاده کنید. نمکی، فلفلی، سرکه ای، کچاپ حتی پودر پیاز و سیر هم قابل تهیه است.

4 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی