آشپزي و شيريني پزي کوکو ها

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

سیب زمینی ۴ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
آرد ۱ قاشق غذاخوری
زعفران ۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم و با رنده درشت رنده می کنیم. نکته مهم در این مرحله این است که بعد از رنده کردن سیب زمینی ها آب موجود در آن را بگیرید زیرا آب موجود در سیب زمینی باعث می شود که کوکو باز شود.
]

حالا پیاز را هم به صورت جداگانه رنده می کنیم و آبش را می گیریم. در این مرحله پیاز آب گرفته را با سیب زمینی آب گرفته مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در مرحله بعد سیب زمینی و پیاز رنده شده را در یک کاسه می ریزیم.

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه زعفران دم کرده ، نمک ، فلفل و زردچوبه به مخلوط سیب زمینی و پیاز اضافه می کنیم. در مرحله بعد آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم تا آرد در مایه کوکو گلوله نشود ، سپس مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

حالا مایه کوکو آماده است و باید آنرا سرخ کنیم. برای این منظور مقداری روغن در یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا روغن کاملا داغ شود. حالا مقداری از مایه کوکو را با قاشق بر می داریم و داخل روغن داغ قرار میدهیم.

سریعا با قاشق به کوکو شکل میدهیم و اطرافش را صاف می کنیم. البته در صورت تمایل می توانید کل مایه کوکو را مانند کوکو سبزی به صورت یک جا در تابه بریزید و سرخ کنید. پس از اینکه یک سمت کوکو سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

به همین ترتیب تمام مایه را سرخ می کنیم و برای اینکه روغن اضافی کوکوها خارج شود می توانیم از یک توری فلزی استفاده کنیم. چون روغن اضافه باعث نرم شدن کوکو می شود و کوکو سیب زمینی خام باید حالت خشک داشه باشد.

نکته دیگر برای خوشمزه تر شدن و زیباتر شدن کوکوی سیب زمینی خام این است که می توانید مقداری سبزیجات معطر مانند جعفری ، گشنیز یا حتی سبزیجات محلی و کوهی به صورت ساطوری خرد کنید و در مرحله اول به مایه کوکو اضافه کنید.
طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی