آشپزي و شيريني پزي کوکو ها

طرز تهیه کوکوی قارچ و سیب زمینی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کوکوی قارچ و سیب زمینی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
کوکوی قارچ و سیب زمینی از جمله کوکوهای خوشمزه ای است که بخاطر داشتن قارچ حاوی پروتئین فراوان می باشد. اگر شما هم مثل من دوست دارید طعم و مزه انواع غذاهای جدید را امتحان کنید حتما برای یکبار هم که شده طعم و مزه کوکوی قارچ و سیب زمینی را طبق این دستور گفته شده امتحان کنید.

مواد لازم:

سیب زمینی 3 عدد
قارچ 200 گرم
سیر 2 حبه
تخم مرغ 3 عدد
پیاز 1 عدد
آرد سوخاری 2 قاشق سوپ خوری
جعفری خرد شده 2 قاشق سوپ خوری
فلفل دلمه ای رنگی خرد شده 3 قاشق سوپ خوری
روغن و نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه

1. برای شروع پخت، ابتدا سیب زمینی ها را در قابلمه حاوی آب جوش می ریزیم‌ تا آبپز شوند. بعد از اینکه سیب زمینی ها کامل پخته شد، پوستشان را می گیریم و رنده می کنیم. سپس جعفری، پیاز، قارچ و فلفل دلمه ای ها را‌ جداگانه به صورت ریز خرد می کنیم و کنار می گزاریم.

2. حالا در یک تابه یک قاشق روغن زیتون می ریزیم و سیرهای له شده را تفت می دهیم و بعد از تفت دادن سیر، قارچ خرد شده را به آن اضافه می کنیم و به مدت پنج دقیقه تفت می دهیم.

3. سیب زمینی رنده شده را در یک ظرف می ریزیم و نمک، فلفل، پیاز و فلفل دلمه ای خرد شده را هم به سیب زمینی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

4. سپس آرد، سیر و قارچ تفت داده شده و تخم مرغ را هم‌ به مواد کوکو اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا همه مواد یکدست شود.

5. در ادامه تابه را روی حرارات می گذاریم و مقداری روغن می ریزیم تا داغ شود. بعد از داغ شدن، با قاشق ازمواد کوکو برمی داریم و داخل تابه می ریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم. حرارت را کم می کنیم تا کوکو ها کامل مغز پخت شوند.

6. بعد از اینکه یک طرف کوکوها سرخ شد، آنها را برمی گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود. به این ترتیب همه مواد کوکو را سرخ می کنیم و بعد از تمام شدن کوکو ها را در ظرف می کشیم و با گوجه فرنگی و خیار شور تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کوکوی قارچ و سیب زمینی خوشمزه لذت ببرید.
طرز تهیه کوکوی قارچ و سیب زمینی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی