آشپزي و شيريني پزي نان و خمیر

طرز تهیه نان گل اتریشی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه نان گل اتریشی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۹۰ دقیقه
زمان پخت ۳۰ دقیقه

مواد لازم برای0 1 نفر

خمیر مایه فوری 7 گرم
شکر 1 قاشق چای خوری
شیر ولرم 1.5 پیمانه
کره به دمای محیط رسیده 60 گرم
نمک 1/2 قاشق چای خوری
شکر دانه ریز 80 گرم
تخم مرغ 1 عدد
پوست لیمو ترش رنده شده 1 قاشق چای خوری
آرد الک شده 600 گرم

مواد لازم برای داخل نان

کره آب شده 25 گرم
گردو خرد شده 1 پیمانه
کشمش 1/2 پیمانه
دارچین 1 قاشق چای خوری
شکر 20 گرم

مواد لازم برای رومال نان:

تخم مرغ (زرده) 1 عدد
شیر 1/2 قاشق چای خوری
شکر 1 قاشق چای خوری
زعفران آب کرده 1/2 قاشق چای خوری

طرز تهیه

1-یک پیمانه شیر ولرم، شکر و مایه خمیر را در ظرفی بریزید و ۱۰ دقیقه در جای گرم و تاریک بگذارید تا عمل بیاید. دمای شیر باید در حدی باشد تا دست را نسوزاند.

2-تخم مرغ، کره، نمک، شکر، بقیه شیر و رنده پوست لیمو را در ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید، سپس مایه خمیر عمل آمده را اضافه کرده و مخلوط کنید. آرد را تا جایی اضافه کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. خمیر را روی سطح آرد پاشی شده کمی ورز دهید.

3-در یک کاسه کمی روغن بریزید، خمیر را داخل آن قرار داده و بچرخانید تا چرب شود. روی کاسه را بپوشانید و یک ساعت در جای گرم قرار دهید تا حجم خمیر دوبرابر شود. در این فاصله مواد داخل نان را با هم مخلوط کنید.

4-خمیر را روی سطح آرد پاشی شده ورز دهید تا پف آن بخوابد. خمیر را به ۱۶ قسمت مساوی تقسیم کنید. با این مقدار دو عدد نان خواهید داشت. هر قسمت را به صورت مستطیل های ۲۵ در ۸ سانتی متر باز کنید و روی آن ها مقداری کره بمالید، سپس مقداری از مخلوط را در وسط آن ها بریزید. خمیرها را لوله کنید. هرکدام از رول ها را دوباره به صورت حلزونی لوله کنید.

5-دو قالب کمربندی را چرب کنیدو رول های آماده شده را داخل آن ها بچینید. روی قالب ها را بپوشانید و ۲۰ دقیقه به خمیرها استراحت بدهید. در این فاصله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.

6-مواد لازم برای رومال را با هم مخلوط کنید و روی نان ها بمالید . یک کاسه فلزی کف فر بگذارید و داخل آن آب سرد بریزید، سپس قالب ها را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا نان ها بپزند.
طرز تهیه نان گل اتریشی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی