آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت قرمز

طرز تهیه کوفته تبریزی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کوفته تبریزی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
غذاهای اصیل ایرانی در عطر و طعم رقیب ندارند. کوفته انواع مختلفی مثل کوفته کله گنجشکی، آذری، ترکی کوفته نخودچی و غیره دارد. اما کوفته تبریزی یکی از معروف‌ترین و لذیذترین غذاهای آذربایجانی است که برخلاف تصور، طرز تهیه بسیار راحتی هم دارد. با طرز تهیه کوفته تبریزی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه کوفته تبریزی

۶۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
۷ قاشق غذاخوری برنج
۵ قاشق غذاخوری لپه
۳ عدد تخم مرغ
۵ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
۳ عدد پیاز متوسط
۳ قاشق غذاخوری سبزی معطر( مرزه، ترخون، گشنیز و جعفری)
آلو و گردو به تعداد کوفته‌ها
روغن، نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه کوفته تبریزی

ابتدا برنج و لپه را خیس کنید. سپس هر کدام را به صورت جداگانه نیم‌پز کنید. بعد از این که نیم‌پز شدند، با گوشت کوب آن‌ها را کمی بکوبید تا نیم‌کوب شوند. مواد را کنار بگذارید تا خنک شوند.

در حین خنک شدن، یکی از پیاز‌ها را رنده کرده و در مقداری روغن و زردچوبه تفت دهید. سپس رب گوجه را اضافه کرده و باز هم تفت دهید و نمک و فلفل را اضافه کنید. 4 تا 5 لیوان آب اضافه کنید و بگذارید تا مواد به جوش آیند. سپس شعله را کم کنید.

۲ عدد پیاز را با رنده متوسط رنده کرده و آب اضافی آن را بگیرید. پیاز، گوشت، نمک و فلفل و ادویه را داخل کاسه ریخته و مواد را خوب ورز دهید تا به خورد هم بروند. سپس لپه و برنج را اضافه کرده و مواد را 7 دقیقه با هم ورز دهید. در آخر تخم مرغ‌ها را هم اضافه کنید و دوباره ورز دهید. باید آنقدر مواد را ورز دهید تا مواد کاملا به خورد هم بروند.

گلوله‌های بزرگ درست کنید. داخل آن را آلو، گردو و کمی زرشک بگذارید و داخل قابلمه‌ای که سس کوفته را درست کردید، بگذارید تا کوفته‌ها کاملا در سس غوطه‌ور شوند. در قابلمه را نیم باز قرار دهید و حرارت شعله را ملایم کنید. بعد از نیم ساعت کوفته‌ها را آهسته کمی جابه‌جا کنید و برگردانید.

بعد از ۱ ساعت تقریبا کوفته‌ها آماده می‌شوند. برای سرو اول کوفته‌ها را داخل ظرف مناسب سرو کرده سپس آب را روی کوفته بریزید.
طرز تهیه کوفته تبریزی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی