آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت قرمز

طرز تهیه پیراشکی گوشت

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه پیراشکی گوشت . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

آرد : ۳ لیوان
خمیر مایه : ۳ قاشق چای‌خوری
تخم مرغ : ۱ عدد
شیر یا آب : ۱ لیوان
روغن : ۶ قاشق غذاخوری
نمک : ۱ قاشق چای‌خوری
شکر : ۴ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه خمیر

۱- خمیر مایه ، شیر ولرم (شیر گرمی که دست را نسوزاند) و ۱ قاشق چای‌خوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس ۵ – ۱۰ دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند (کف کند).
۲- تخم مرغ، باقی مانده شکر، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند، خمیر مایه را با چند قاشق آرد را مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.
۳- پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود، روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید، خمیر را ۱۰ دقیقه ورز دهید (مکرر روی سطح کار بکوبید و باز کنید)، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.
۴- داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید ، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی ۱ ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر ۲ برابر شود، پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید.

طرز تهیه پیراشکی (مواد داخل پیراشکی)

۱- اول پیازو تفت بدین بعد گوشت چرخ شده و دلمه نگینی رو اضافه کنین وقتی گوشت یه مقدار تفت خورد قارچ اضافه کنین و در آخر یک قاشق رب بهش اضافه کنین.
نمک و ادویه رو یادتون نره.
۲- از خمیر اندازه یه نارنگی بردارید روی سطح کار با وردنه باز کنین از مواد گوشتی داخلش بریزین روش خمیر پیتزا بریزی و به سلیقه خودتون بپیچین روشو با مخلوط زرده تخم مرغ و زعفرون رومال کنین بزارین تو فر با دمای ۱۶۵ درجه به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه
طرز تهیه پیراشکی گوشت

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی