آشپزي و شيريني پزي سبك زندگي مطالب اختصاصي

طرز تهیه چند نوع خوراک مرغ آسان و خوشمزه

در این پست از ۷گنج به شما چند روش طبخ خوراک مرغ را که بسیار آسان و خوشمزه است آموزش می دهیم.با استفاده از این روشها به برنامه غذایی خود تنوع بدهید.با ما هراه شوید
تقویم فارسی اندروید

در این پست از ۷گنج به شما چند روش طبخ خوراک مرغ را که بسیار آسان و خوشمزه است آموزش می دهیم.با استفاده از این روشها به برنامه غذایی خود تنوع بدهید.با ما هراه شوید…

1-جوجه کباب تابه ای

جوجه کباب تابه ای
جوجه کباب تابه ای

مواد لازم:

مرغ 1 عدد خورد شده،نمک و فلفل به میزان لازم،پودر سیر به میزان لازم،زعفران دم کرده 1 ق س،پیاز 1عدد سرخ شده،کره 20 گرم،فلفل دلمه 1عدد متوسط نگینی خورد شده

طرز تهیه

مرغ را پوست گرفته و خرد کنید (گوشت مرغ همراه با استخوان خرد می شود)، سپس شسته و آبکش نمایید.تکه های مرغ را در تابه مناسبی اما بدون روغن ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید.نمک، فلفل و پودر سیر را افزوده، درب تابه را گذاشته تا با بخار خودش پخته شود.پس از اینکه گوشت ها پخته شدند زعفران را اضافه کنید.بعد از اینکه آب جوجه ها کشیده شد کره را بیفزایید و اجازه دهید با کره تفت بخورد. در صورت دلخواه پیاز داغ و فلفل دلمه را به مواد افزوده و بعد از چند دور هم زدن.جوجه ها را در ظرف مورد نظر چیده و همراه با برنج یا نان سرو نمایید.

2- خوراک مرغ مجلسی

خوراک مرغ مجلسی
خوراک مرغ مجلسی

مواد لازم

سینه مرغ 4 عدد،ژامبون گوشت 6عدد ورقه ای،عسل 1/2 پیمانه،سس خردل 1/2 پیمانه،سس مایونز 1/2 پیمانه،قارچ 1 لیوان ورقه شده،پنیر پیتزا 2 لیوان رنده شده،جعفری 2 ق غ خورد شده،پیاز داغ 1 ق غ،نمک و فلفل به میزان کافی

طرز تهیه

 سینه مرغ را به همراه نمک و فلفل آغشته کنید، سپس آن را بپوشانید و برای 30 دقیقه در یخچال قرار بدید.فر را از قبل روی دمای 175 درجه سانتی گراد (350 درجه فارنهایت) گرم کنید. ژامبون ها را در یک ماهیتابه بزرگ کمی سرخ کنید.در یک کاسه متوسط سس خردل، عسل، مایونز و قطعات پیاز خرد شده را مخلوط کنید.نیمی از سس را کم کنید سپس آن را بپوشانید و در یخچال بزارید تا بعدا صرف شود.روغن را با حرارت بیش از متوسط در یک ماهیتابه گرما بدهید سپس سینه مرغ را در آن قرار بدهید.هر تکه را  4-5 دقیقه در روغن سرخ کنید یا تا زمانی که برشته شوند.سینه ها را از ماهیتابه بردارید و در یک ظرف پیرکس متوسط قرار بدید. بعد از آن سس خردل عسل را به هر یک از سینه ها بریزید.بعد از آن در لایه های قارچ و ژامبون بزنید، ودر بالای آن پنیر خرد شده را بپاشید.سپس مواد را در فر از قبل گرم شده به مدت 15 دقیقه بپزید یا تا زمانی که پنیر آب شود یا آب مرغ تمام شود.سپس جعفری را به عنوان چاشنی بزنید و غذا را با سس خردل عسل سرو کنید.

3- خوراک مرغ با آب انار

مرغ با آب انار
مرغ با آب انار

مواد لازم

سینه مرغ 2 عدد،سیب زمینی 3 عدد،آب انار 1 لیوان،زعفران دم کرده 1 ق مرباخوری،نمک و فلفل به میزان کافی،آبلیمو 1 ق غذاخوری،برگ بو 3 عدد

طرز تهیه

ابتدا سینه مرغ را شسته و خرد کنید و استخوانهای اضافه اش را بگیرید و آن را داخل ظرف در داری به همراه آب پیاز،آبلیمو،زعفران و برگ بو حدود 4ساعت تا 24 ساعت داخل یخچال بگذارید.سپس آنها را داخل آبکش ریخته و با مقداری آب و نمک و 1عدد پیاز بزرگ و سایر مواد دلخواه(مثل فلفل دلمه ای،برگ بو و …)نیم پز کنید پس از آن مرغ را ابکش کرده و وقتی خشک شد داخل کمی کره و روغن خوب تفت دهید تا سرخ شوند.
سیب زمینی ها را درشت خرد کرده و بعد با آبجوش همراه با نمک 5دقیقه بپزید و بعد آبکش کنید تا خشک شوند(زمان مهم است)
داخل تابه کمی روغن بریزید سپس سیب زمینی خرد شده را داخل آن کاملا سرخ کنید.
وقتی سیب زمینی سرخ شد آن را به ظرف دلخواه منتقل کرده و مرغها را روی آن بچینید و بعد آب انار را داخل آن بریزید و رویش نمک و فلفل پاشید . ظرف را 15دقیقه داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده است قرار دهید و با شعله بالای فر غذا را کاملا تنوری کنید.

 4- ناگت مرغ

ناگت مرغ
ناگت مرغ

مواد لازم

سینه مرغ یک کیلو،پیاز 1 عدد بزرگ ، پنیر گودا 150 گرم ، سیر (موسیر) 5 تا 6 حبه ، آرد سوخاری به میزان لازم ، پفک نمکی 100 گرم
نمک و فلفل به میزان لازم ، روغن به میزان لازم

طرز تهیه

میتوانیم از بال یا ران مرغ هم استفاده کنیم اما سینه مرغ بهتر است.سینه مرغ خام را با پیاز و سیر یک یا دو بار چرخ میکنیم. اگر دو بار چرخ کنیم چسبندگی مواد بیشتر میشود.ناگت میتواند به صورت اسنک و یا پیش غذا مصرف شود.
میتوان به جای پنیر از دو سه قاشق روغن زیتون استفاده کرد که اگر بودار باشد بهتر است و رژیمی است یا اینکه نصف پنیر گودا و نصف پنیر پیتزا و پنیر پارمیزان استفاده کرد.پنیر پارمیزان خیلی خوشمزه و نرم است.
و حتی به جای سینه مرغ میتوان از نصف گوشت و نصف سویا میتوان استفاده کرد.
برای اینکه بوی ضخم سویا از بین برود سویا را با کمی شیر و 2 قاشق سرکه مخلوط کرده یک ساعت خیس میکنیم بعد با دست فشار داده آبکش کرده یک بار چرخ میکنیم این مواد باعث میشود سویا بوی خوبی بگیرد.
برخی افراد برای گرفتن بوی سویا آن را میجوشانند که اگر سویا را بجوشانید سفت میشود.
پودر سوخاری را خودمان تهیه میکنیم برای این کار هر نانی را که دوست داشتیم در جای تمیز خشک میکنیم دو سه بار چرخ کرده بعد الک
پنیر و نمک و فلفل را به گوشت اضافه کرده و گوشت را ورز میدهیم و بعد آرد سوخاری را اضافه میکنیم. میزان آرد سوخاری که لازم میشود بستگی به میزان آب پیاز داخل گوشت دارد.
پفک نمکی را پودر میکنیم و با مقداری آرد سوخاری مخلوط میکنیم و داخل ظرفی میریزیم.مواد را که خوب با هم ورز دادیم کم کم آرد سوخاری به آنها اضافه کرده و دوباره ورز میدهیم.
میتوانیم روی میز را آردپاشی کنیم و خمیر به دست آمده را روی آن صاف کرده و قالب بزنیم تا شکلهای جالب تری داشته باشد.
مواد که کامل ورز داده شد و آماده شد بهتر است یکی دو ساعت این مواد را داخل یخچال بگذاریم بماند بعداً بپزیم.
از مواد به اندازه گردو برداشته و داخل مخلوط پفک و آرد میغلتانیم سپس داخل روغن داغ شناور در ظرف روی حرارت سرخ میکنیم.
در ناگتهای آماده از رنگ خوراکی برای نارنجی شدن آن استفاده میکنند که ما در اینجا به جای آن از پفک نمکی استفاده میکنیم که طعم خوبی هم به ناگت میدهد.ناگتها را میتوانیم بعد از آماده شدن داخل نایلون در فریزر نگه داریم.

5- کوکوی مرغ و سیب زمینی

 کوکوی مرغ و سیب زمینی
کوکوی مرغ و سیب زمینی

مواد لازم:‌

مرغ پخته و ریش ریش شده به اندازه یک پیاله کوچک ، سیب زمینی بزرگ پخته شده رنده شده یک عدد ، هویج بزرگ پخته شده رنده شده یک عدد ، آرد 1 قاشق غذاخوری ( یا 2 قاشق ) ، تخم مرغ دو عدد ، پنیر پستو یا پنیر پیتزا خرد شده 2 قاشق غذاخوری ، نمک – فلفل قرمز- پودر سیر و پودر زنجبیل و پودر کاری به میزان لازم

طرز تهیه :

تمام این مواد را با هم مخلوط کنید.سپس در روغن داغ دو طرف آن را سرخ کنید.

 

6- رول مرغ و اسفناج 

رول مرغ و اسفناج
رول مرغ و اسفناج

مواد لازم

سینه مرغ یک قطعه ، برگ اسفناج  5 الی 7 برگ  ، پنیر رنده شده 2 قاشق غذاخوری  ، نمک و فلفل و زرد چوبه ، سیر و برگ بو از هر کدام یک عدد ، روغن کمی ، آب 1 عدد پرتقال ، آب 1 عدد نارنج ، شکر کمی ، سبزیجات (هویج ،لبو، پیاز،فلفل سبز و رنگی ، کلم بروکلی ،.. )

طرز تهیه

از طول سینه مرغ را برش داده و با بیفتک کوب کوبیده تا نازک و پهن شود .بعد سطح گوشت را نمک و فلفل و زردچوبه بزنید برگهای اسفناج را با کمی روغن زیتون به مدت یک الی دو دقیقه تفت دهید و روی سطح مرغ بچینید و روی آن پنیر بریزید و سپس رول کرده و توسط نخ یا خلال دندان لبه ها را ببندید .

در روغن یک حبه سیر و یک عدد برگ بو و زردچوبه بریزید و رول ها را سه چهار دقیقه تفت دهید .روغن اضافی را خالی کنید و نخها را با قیچی ببرید و همه را در آورید .

نیم لیوان آب ااضافه کنید و با حرارت کم بپزید .سبزیجات را با مقدار کمی روغن روی حرارت ملایم گذاشته و درب ظرف  (ماهیتابه رژیمی ) را ببندید و چند لحظه یکبار با تکان دادن ظرف ،سبزیجات را زیر و رو کنید تا پخته شوندوقی مرغ پخته شد آب پرتقال و نارنج و کمی روغن زیتون و در صورت نیاز کمی شکر اضافه کنید و صبر کنید تا سس غلیظ شود .

سیزیجات و رول برش زده را در دیس بچینید و با این سس خوشمزه  میل کنید .تهیه این غذای خوشمزه بسیار راحت است و نیاز به وقت زیادی هم ندارد .

نوش جان….

پیشنهاد ما:

طرز تهيه چند نوع غذاي مجلسي و خوشمزه با مرغ

مشاهده طرز تهیه انواع غذای مجلسی

 

 

گردآوری و تنظیم: گروه هفت گنج –  اختصاصی هفت گنج

www.7ganj.ir

* کپی برداری بدون ذکر نام و لینک فعال به هفت گنج مجاز نیست.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی