آشپزي و شيريني پزي دسر

طرز تهیه پنکیک موز خوشمزه و سریع

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه پنکیک موز خوشمزه و سریع . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
پنکیک موز یکی‌ از ساده‌ترین و در عین حال سالم ترین انواع پنکیک است. این پنکیک، بسیار سریع (کمتر از ۱۵ دقیقه) آماده میشود و به دلیل نداشتن شکر، غذایی سالمی محسوب می گردد. این پنکیک طمع و مزه شیرینش را از موز میگیرد. اگر دنبال تنوع در غذای خانواده و خصوصا کودک خود هستید، این غذای خوشمزه، سریع و راحت را امتحان کنید.

از ۱ سالگی به بعد میتوانید پنکیک موز را جزو برنامه غذایی فرزندتان قرار دهید. اگر کودک شما بزرگتر است، از او بخواهید در آماده کردن این غذا به شما کمک کند.

مواد لازم برای تهیه پنکیک موزساده و لذیذ

طرز تهیه پنکیک موز خوشمزه و سریع
موز : ۲ عدد (هرچه رسیده تر بهتر)
تخم مرغ : ۲ عدد
آرد : ۱ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر : نصف قاشق چایخوری
نمک : به مقدار کم
تکه های شکلات خورد شده (به دلخواه)
عسل، سس‌ شکلات یا خامه
میوه مورد علاقه کودک (دلخواه)

طرز تهیه پنکیک موز

در یک کاسه موز‌ها را با پشت چنگال کاملا له‌ کنید. تخم مرغ‌ها، آرد، بیکینگ پودر، نمک و تکه های شکلات خورد شده را به موز له‌ شده اضافه کنید. همه مواد را انقدر به هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شده و یکدست شود.
یک ماهیتابه نچسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و ‌بگذارید حسابی داغ شود. به اندازه یک سوم پیمانه از مایه پنکیک را در ماهیتابه بریزید.
حدود دو تا سه دقیقه صبر کنید تا یک طرف پنکیک طلایی شده و به راحتی‌ از کف ماهیتابه جدا شود. سپس آنرا برگردانید و‌ اجازه دهید تا طرف دیگر آن هم طلایی شود.
پنکیک موز را میتوانید با عسل،‌ خامه، سس‌ شکلات و میوه مورد علاقه فرزندتان سرو کنید. با این روش صبحانه یا یک میان وعده کامل برای کودک خود تهیه کرده اید و در عین حال میوه ها را هم با علاقه به خوردش می دهید.
طرز تهیه پنکیک موز خوشمزه و سریع

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی