آشپزي و شيريني پزي سبك زندگي

طرز تهیه مرباي انجیر مخصوص ( به 2 روش )

مرباي انجير، يكي از مرباهاي محبوب و فوق العاده خوشمزه خانگي است كه طرفداران بسياري دارد. در اين مطلب طرز تهيه اين مرباي خوشمزه را به 2 روش متفاوت برايتان عنوان كرده ايم تا بنا به سليقه خودتان يك روش را انتخاب كنيد...
تقویم فارسی اندروید

مرباي انجير، يكي از مرباهاي محبوب و فوق العاده خوشمزه خانگي است كه طرفداران بسياري دارد. در اين مطلب طرز تهيه اين مرباي خوشمزه را به 2 روش متفاوت برايتان عنوان كرده ايم تا بنا به سليقه خودتان يك روش را انتخاب كنيد…

مرباي انجير

مواد لازم

انجیر     ۱ کیلوگرم
شکر     ۷۰۰ گرم تا ۱ کیلوگرم
وانیل     یک قاشق چایخوری
آبلیمو     یک قاشق سوپخوری

انجیرها را پس از شستن کنار بگذارید تا آب شان برود. بهتر است دم انجیر را نگیرید تا هنگام پخت له نشوند و همچنین زیبایی بیشتری داشته باشد.

شکر را با یک تا یک ونیم لیوان آب روی حرارت قرار دهید تا به جوش آمده و کم کم غلیظ شود. اگر روی شکر کف جمع می شود کف ها را با کفگیر بگیرید و دور بریزید.
در صورتی که انجیر شما شیرین باشد ۷۰۰ گرم شکر کافی خواهد بود و در غیر این صورت تا یک کیلو گرم شکر نیاز خواهید داشت.

کمی که شربت غلیظ شد (حیود ۱۵ دقیقه بعد) انجیرها را به آرامی داخل شربت بریزید و صبر کنید تا بجوشد، حرارت را کم کنید تا شربت به خورد انجیرها برود و انجیرها بپزند. شربت هم پس از سرد شدن مانند عسل غلیظ و کشدار خواهد شد.

۱۵ دقیقه قبل از برداشتن مربا از روی حرارت وانیل را در مربا بریزید. به جای وانیل می توانید از نصف استکان گلاب استفاده کنید یا با یک قاشق چایخوری زعفران دم کشیده هم مربا را خوشرنگ تر کنید و هم عطر خاصی به آن ببخشید. دانه های هل هم به صورت درسته یا ساییده می توانند انتخاب شما باشند.

در پایان آبلیمو را داخل مربای انجیر بریزید و همی بزنید و چند دقیقه بعد حرارت را خاموش کنید.

روش دیگر

روش دیگری که برای تهیه مربای انجیر به کار می رود، پخت آن شبیه به مربای توت فرنگی است. به این صورت که شکر و انجیر را لابه لای هم در یک قابلمه بریزید و اگر عجله دارید ۶ تا ۷ ساعت و در غیر این صورت ۲۴ ساعت صبر کنید تا بماند و آب بیندازد.

نصف لیوان آب به قابلمه حاوی شکر و انجیر که خودش هم آب انداخته اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آمده و کم کم بپزد. در ابتدای جوش آمدن هم کف روی مربا را بگیرید.
ادامه کار مانند روش اول است.

گردآوري: گروه 7 گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی