آشپزي و شيريني پزي غذا های دریایی

طرز تهیه ماهی شکم پر شمالی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه ماهی شکم پر شمالی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
ماهی شکم پر یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که شما می‌توانید هم با ماهی شمال و هم جنوب درست کنید. معمولا برای تهیه ماهی شکم پر شمالی از «رب انار و گردو» و برای تهیه ماهی شکم پر جنوبی از «سیر، تمبرهندی و سبزیجات و ادویه‌های جنوبی» استفاده می‌شود. ماهی‌ که ما انتخاب کردیم، قزل آلاست. شما می‌توانید از هر ماهی شمالی که مد نظرتان است، استفاده کنید. با ما همراه باشید.
طرز تهیه ماهی شکم پر شمالی

مواد لازم

۱ عدد ماهی قزل آلا
۱ عدد پیاز
۲ حبه سیر
۲ قاشق غذاخوری رب انار
۳ قاشق غذاخوری سبزیجات معطر (گشنیز، جعفری، شنبلیه)
نمک، فلفل و ادویه ماهی

طرز تهیه ماهی شکم پر شمالی

ابتدا ماهی قزل آلا را شسته و سر و دم آن را جدا کنید. سپس آن را کنار بگذارید تا آب آن کاملا خارج شود. اگر می‌خواهید ماهی را مجلسی‌تر سرو کنید، بهتر است آن را به صورت کامل طبخ کنید.

پیاز را نگینی خرد کرده و به آن کمی نمک، آبلیمو، آویشن، فلفل و ادویه ماهی اضافه کنید. سپس ماهی به مدت سه تا چهار ساعت داخل مواد بخوابانید و خوب ماساژ دهید تا ماهی مزه‌دار شود.

در فاصله‌ای که ماهی را کنار گذاشتید، مواد داخل شکم را آماده کنید.

پیاز و سیر را نگینی خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید سپس سبزیجات معطر را اضافه کنید. ادویه ماهی، گردو و رب انار را نیز اضافه کنید و مواد را کمی دیگر با حرارت ملایم تفت دهید. مواد داخل شکم آماده است. آن را کنار بگذارید تا خنک شود.

ماهی را از مواد خارج کرده و پوست آن را تمیز کنید. داخل شکم ماهی را با مواد پر کنید و به وسیله خلال دندان دور تا دور ماهی را به هم وصل کنید.

داخل ظرف فر را با کره چرب کنید. ماهی را داخل ظرف گذاشته و هر سبزیجاتی که مایل هستید، کنار آن بچینید. سپس مقدار کمی آب داخل ظرف بریزید و روی ظرف را با فویل بپوشانید.

ظرف را به مدت ۴۰ دقیقه داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید. سپس فویل را بردارید، مقداری زعفران روی ماهی بریزید و فر را به مدت ۱۰ دقیقه روی حالت گریل بگذارید تا سطح ماهی طلایی‌رنگ شود.

ماهی شکم پر شمالی آماده است. می‌توانید کنار سبزی پلو سرو کرده و نوش جان کنید.
طرز تهیه ماهی شکم پر شمالی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی