آشپزي و شيريني پزي بستنی ها

طرز تهیه بستنی سنتی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه بستنی سنتی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
بستنی سنتی یکی از دسر های خوشمزه و قدیمی می باشد و با اینکه امروزه انواع مختلف بستنی وجود دارد اما هنوز بستنی سنتی در بین همه سنین محبوبیت ویژه ای دارد و لقب پرفروش ترین بستنی را به خود اختصاص داده است.

همان طور که می دانید با رسیدن فصل تابستان بازار بستنی فروشی ها داغ می شود و در این میان خیلی از بانوان ایرانی ترجیح می دهند بستنی سنتی را به صورت خانگی در منزل درست کنید.

مواد لازم:

شیر پرچرب 4 لیوان
خامه صبحانه 1 لیوان
گلاب یک سوم لیوان
زعفران دم کرده 2 قاشق سوپ خوری
شکر 300 الی 350 گرم
پودر پسته به میزان دلخواه
ثعلب 2 قاشق چای خوری

طرز تهیه

1. برای شروع ابتدا نصف خامه را با قاشق روی یک سینی صاف می کنیم و داخل فریزر می گذاریم تا کاملا یخ بزند. سپس شکر و ثعلب را در یک کاسه می ریزیم و با همزن دستی خوب مخلوط می کنیم تا ثعلب کاملا باز شود و داخل شیر گلوله نشود.

2. سپس شیر را در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا شیر به جوش بیاید. بعد از جوشیدن شیر، حرارت را کم می کنیم و مخلوط ثعلب و شکر را کم کم به شیر اضافه می کنیم. مخلوط را به مدت 3 الی 5 دقیقه به صورت مدام و سریع با همزن دستی هم می زنیم تا ثعلب و شکر کاملا در شیر حل شود و ثعلب گلوله نشود. بعد از اینکه شیر کمی غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم.

3. در یک ظرف دیگر نصف باقی مانده خامه صبحانه را که به دمای محیط رسیده است، هم می زنیم تا یکدست شود و بعد کم کم به قابلمه اضافه می کنیم و با همزن دستی هم می زنیم. سپس گلاب و زعفران دم کرده را هم می ریزیم و هم می زنیم تا همه مواد یک دست شود.

4. حالا مایه بستنی را در یک کاسه استیل می ریزیم و کاسه را در یک ظرف حاوی یخ قرار می دهیم. به طوری که ظرف یخ در زیر باشد. برای انتقال بهتر سرما توسط یخ، روی یخ ها مقداری نمک می پاشیم. گاهی مایه بستنی را با قاشق هم می زنیم تا بستنی کاملا خنک شده و کمی خودش را بگیرد.

5. در آخر ظرف بستنی را در فریزر می گذاریم و هر 40 دقیقه یکبار از فریزر خارج کرده و از اطراف ظرف شروع به همزدن می کنیم آنقدر تکرار می کنیم تا همه محتویات بستنی کاملا سرد شده و بستنی خودش را بگیرد و در زمان همزدن از کاسه جدا شود.این مرحله ممکن است 4 تا 5 ساعت طول بکشد.

6. بعد از اینکه بستنی کمی خودش را گرفت، خامه یخ زده را تکه تکه می کنیم و همراه با پودر پسته داخل بستنی می ریزیم و مخلوط می کنیم.

7. در پایان بستنی را در ظرف درب دار می ریزیم و حدود 6 تا 8 ساعت در فریزر می گذاریم تا آماده سرو شود. امید واریم از خوردن این بستنی سنتی خوشمزه و خانگی لذت ببرید.

نکات

بستنی سنتی شکلاتی

اگر می خواهید بستنی شما رنگ شکلاتی شود، به جای زعفران از پودر کاکائو استفاده کنید. همچنین به جای مغز پسته، مغز گردو یا بادام هم می شود استفاده کرد.
طرز تهیه بستنی سنتی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی